|   15:07:40
דלג
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

חשיפה ב-News1

קומבינת הקראווילות של מפוני האולפנה

אחרי שנה וחצי שבה לא שילמו אגורה על מגורים בקראווילות שבבעלות המדינה, תוך קבלת טובת הנאה של עשרות אלפי שקלים למשפחה, יתחילו מפוני בתי האולפנה לשלם את הכסף הם יעבירו לידי גורם פרטי - הישיבה הגבוהה בבית אל שהייתה הגורם העבריין שבגללו נאלצה המדינה להוציא עשרות מיליונים על פינוי הבתים סעיפי החוזה מעלים חשד שמדובר בניסיון לסיפוח נוסף של נכסים על-ידי הישיבה משרד הביטחון והחטיבה להתיישבות מתעלמים משאלות בנושא
11/11/2013  |   איציק וולף   |   חדשות   |   פרשת בית-אל   |   תגובות
הקראווילות בבית אל. השקעה של 40 מיליון שקל [צילום: משרד הביטחון]

איציק וולף
חשיפה: רישום כוזב של בנייני המריבה בגבעת האולפנה

לאחר כשנה וחצי שבהן מפוני שכונת האולפנה בבית אל התגוררו בקראווילות שהוקמו במימון המדינה מבלי שנדרשו לשלם אגורה שחוקה, הם צפויים מהחודש הקרוב לשלם שכר דירה.

מדובר ב-33 משפחות שפונו מארבעה בתים בשכונת האולפנה, בתים שנהרסו לאחר מכן על-פי צו של בית המשפט העליון, ובדיירי שלושה קראוונים שנהרסו גם הם. ההטבה שקיבלו אותם שוכרים בדמות אי תשלום שכר דירה, שהיו ברובם המוחלט שוכרי דירות גם בשכונת האולפנה עומדת על עשרות אלפי שקלים למשפחה. ליתר דיוק - לפחות 21,600 אלף שקלים על-פי תעריף שכירות של 1,200 שקלים לחודש שהוא הנמוך ביותר בשכונה. הסך הכולל של דמי השכירות שהמדינה לא גבתה מהם מגיע לפחות ל-712,800 שקלים.

אולם למרות שהקראווילות שבהן הם מתגוררים הן בבעלות מדינת ישראל, נדרשו השוכרים להעביר את שכר הדירה לגורם פרטי - למוסדות הישיבה הגבוהה בבית אל.

"היות שמשרד הביטחון והחטיבה להתיישבות חתמו ביניהם על הסכם שבו החטיבה להתיישבות תנהל את המבנים באתר, עליכם להסדיר את תשלומי שכר הדירה וזאת מכוח התחייבותכם בכתב מול נציג משרד הביטחון בכניסתכם לקראווילה", נכתב על-ידי גורם עלום שם בחטיבת נכסים ואכלוס של החטיבה להתיישבות.

"הגורם שייצג אותנו מול הדיירים הינה עמותת קריית הישיבה בית אל. העמותה תהיה אתכם בקשר בימים הקרובים", ציינו והוסיפו כי כל דייר יחתום מול העמותה על חוזה שכירות ועל כתב ערבות והוראת קבע. כל זאת, לא יאוחר מ-15 בנובמבר 2013.

לכל מי שלא היה בפרקים הקודמים: קריית הישיבה בית אל היא הגורם העבריין שגרר את מערכת המשפט ואת מערכת הביטחון להוצאות עתק של עשרות מיליוני שקלים בפרשת הבתים בשכונת האולפנה. זאת לאחר שראשיה בנו את הבתים תוך הונאת ההסתדרות הציונית, תוך רישום כוזב של מספרי מגרשים שאפשר להם גם לקבל משכנתאות על הבתים ותוך הונאת רוכשים תמימים שהיו סבורים שמדובר בדירות כשרות למהדרין.

אחד הרוכשים הוא גיא שגיב, אשר רכש יחד עם אשתו חגית דירה בשכונת האולפנה ונאלץ מאז הפינוי לגור בשכונת הקראווילות. בשנה וחצי האחרונות מנהל שגיב מאבק מול הישיבה בבית אל המסרבת לפצות אותו פיצוי ראוי על הבית שמכרה לו במרמה. כעת, הוא נדרש להעביר לאותה ישיבה תשלומי שכר דירה על הקראווילה שבה הוא מתגורר כדיור חלופי לדירה שהם מכרו לו במרמה.
שכר דירה קראווילות בבית אל / חוזה ומכתב
החטיבה להתיישבות בהסתדרות הציונית מודיעה לדיירי שכונת הקראווילות בבית אל כי יתחילו לשלם שכר דירה לישיבה הגבוהה בבית אל. מצורף חוזה שכר הדירה.

סעיפים דרקוניים בחוזה השכירות
הרב זלמן מלמד. ראש הישיבה [צילום: פלאש 90]

נוסח חוזה השכרת הקראווילות המצורף לידיעה כולל כמה סעיפים דרקוניים כמו סעיף שמחייבים את התושבים לצרוך בלוני גז אך ורק מחברה הקשורה בקשרים עסקיים עם הישיבה בבית אל ותוך מניעת תחרות (סעיף 14 לחוזה השכירות).

כמו-כן, קיים בחוזה סעיף אשר כופה על השוכרים הסכמה שבכל מקרה של חילוקי דעות ביחס להסכם השכירות – יפנו הצדדים אל בית הדין לממונות של המועצה האזורית מטה בנימין. משמעות הדברים שלא תהיה פנייה לגוף אחר דוגמת בית משפט אלא אם הסכימו
הצדדים אחרת – אופציה שמן הסתם לא תקרה לעולם (סעיף 22 לחוזה). אותו סעיף קובע גם באופן קטגורי שהחתימה על חוזה השכירות מהווה חתימה על חוזה בוררות בין הצדדים.

אותו בית דין לענייני ממונות הוא בית הדין שאליו פנתה הישיבה בבית אל בניסיון לתבוע את המשפחות שרכשו ממנה דירות ובניסיון למנוע מהן מלפנות לרשויות החוק הרשמיות דוגמת המשטרה ובתי המשפט.

סעיף נוסף של חוזה השכירות מציג מצג שעל פיו העמותה שגובה את
הכספים אינה רק קבלן של החטיבה להתיישבות אלא הבעלים של הקראוילות. כך נאמר ש"הקרוילה תוחזר לעמותה על-ידי השוכר בתום תקופת השכירות.....וכו' (סעיף 15).

משכך, כלל לא ברור כיצד שומרת החטיבה להתיישבות, בשליחות משרד הביטחון, על האינטרס הציבורי ועל הקראווילות שנבנו תוך הוצאת כסף ציבורי רב מאוד באופן שבו בעוד כמה שנים לא תהיה טענה של הישיבה בבית אל שהיא היא הבעלים על הקראווילות. מקרה דומה אירע בבית אל עם דירות עמידר שמשכירה הישיבה באמצעות העמותה סוכת עובדיה. קביעת זהות הבעלים על הדירה נמצאת לפתחו של בית המשפט כבר שנים ארוכות בהליך שטרם הסתיים.

מה קרה עם הגברת טויטו?
סמנכ"ל משרד הביטחון בצלאל טרייבר

חוזה השכירות מפרט את גובה שכר הדירה שאמורה כל משפחה להעביר בהוראת קבע לחשבונה של הישיבה בבית אל. כך על קראווילה של 4 חדרים תשלם משפחה 1,200 שקלים בחודש, על 5 חדרים - 1,500 שקל בחודש ועל שישה חדרים ויותר - 2,000 שקלים בחודש.

גורמים בהסתדרות הציונית ציינו כי שכר הדירה יועבר בחלקו לידי הבעלים של הקראווילות - משרד הביטחון - בחלקו לידי החטיבה להתיישבות ובחלקו יישאר בידי הישיבה. לא ידוע מהי חלוקת האחוזים וכמה כסף תקבל הישיבה בבית אל על נכסים שבבעלות המדינה.

יתרה מזאת, בהסתדרות הציונית ישנה פונקציה של "ממונה על גביית שכר דירה". את התפקיד ממלאת הגברת ציפורה טויטו. לא נמסרה כל תשובה על השאלה מדוע אם כן נדרשת העברת הגבייה לידי גורם פרטי.

עוד נודע כי החטיבה להתיישבות כלל לא ערכה מכרז על שירותי הגבייה בטרם העבירה את הסמכות לידי הישיבה בבית אל, שהיא גוף פרטי. כל זאת, כאשר לראשי החטיבה להתיישבות ידועים היטב מעלליהם הפליליים לכאורה של ראשי הישיבה בבית אל וידוע להם היטב שבעבר ניצלו את שיתוף הפעולה עם החטיבה להתיישבות לצורך הונאה.

התגובה: אין תגובה

משרד הביטחון, בתגובה לפניית News1, גלגל את האחריות לחטיבה להתיישבות בהסתדרות הציונית. זאת, למרות שהוא הבעלים החוקי של הקראווילות ולמרות שהחטיבה להתיישבות פועלת, למעשה, כקבלן הביצוע שלו.

"עם סיום הקמת השכונה הזמנית למפוני שכונת האולפנה בבית אל, משרד הביטחון חתם על הסכם להעברת האחריות לטיפול וניהול המבנים בשכונה לידי החטיבה להתיישבות בהסתדרות הציונית, שהיא הגוף האמון על טיפול בנכסים של המדינה בכל רחבי הארץ. בכל שאלה נוספת הנך מתבקש לפנות לחטיבה להתיישבות", לשון תגובת המשרד.

בחטיבה להתיישבות קיבלו שאלות מפורטות אודות ההשכרה אולם יו"ר החטיבה להתיישבות, דני קריצ'מן, הורה שלא להגיב עליהן.

אלו השאלות שנותרו ללא מענה:
  • מדוע העבירה ההסתדרות הציונית את גביית הכספים על הקראווילות בבית אל מידיה לידי עמותה פרטית של הישיבה בבית אל? (אותה עמותה שביצעה את עבירות הבנייה ואת הונאת הקרקעות שהובילה לפינוי בתי שכונת האולפנה ולהריסתם ואשר רימתה תושבים בהציגה מצג שווא שלפיו הבתים שמכרה להם חוקיים). בהסתדרות הציונית עובדת ציפורה טויטו הממונה על גביית שכר דירה. מדוע לא נעשה שימוש במנגנון הקיים בהסתדרות הציונית?
  • האם התקיים מכרז בטרם הועברה הגבייה לידי גורם פרטי? אם לא – מדוע?
  • יזה אחוז של הכסף צפוי לעבור מידי הישיבה בבית אל לידי החטיבה להתיישבות בהסתדרות הציונית, אם בכלל?
  • מיהו הגורם בחטיבה להתיישבות אשר חתום על המכתב לתושבים?
  • מי הגורם בחטיבה להתיישבות אשר אישר את ההסכם עם הישיבה בבית אל?
  • מדוע תחויב בשכר דירה לישיבה בבית אל גם משפחת שגיב, שקנתה בכסף מלא את דירתה בשכונת האולפנה (תוך שהישיבה בבית אל, אותו גורם שאליו נמסרה הגבייה, רימתה אותה) ואשר פונתה אל הדיור החלופי בקראווילה?
  • מדוע עד היום, במשך כשנה וחצי מאז פינוי שכונת האולפנה, לא נגבה שכר דירה מהתושבים שהתגוררו בקראווילות, שהיו ברובם שוכרי דירות בשכונת האולפנה, שלא הייתה בבעלותם דירה במתחם שנהרס?
  • כיצד מאפשרת החטיבה להתיישבות שהסכם השכירות על הנכסים שבבעלותה יכלול סעיפים דרקוניים שמשרתים את הגוף הפרטי שלידיו נמסרה הגבייה?
  • כיצד שומרת ההסתדרות הציונית על האינטרס הציבורי ועל הבעלות שלה על הקראווילות באופן שבו בעוד כמה שנים לא תהיה טענה של הישיבה בבית אל שהיא היא הבעלים?
  • מדוע במכרז לבניית 30 יחידות דיור נקבע כי הישיבה בבית אל תקבל את אותן יחידות דיור ולא גוף ציבורי של תושבי בית אל דוגמת המועצה המקומית? האם התקיים הליך מכרז לזכיה שלהם בנכסים המתוכננים ובקרקעות?
  • מדוע לא התלוננו ראשי החטיבה להתיישבות במשטרה כאשר גילו שראשי הישיבה בבית אל ביצעו עבירות ברישום מספרים כוזבים של מגרשים שעליהם נתנה החטיבה אישורי בר רשות לצורך בנייה לא חוקית?

תאריך:  11/11/2013   |   עודכן:  11/11/2013
איציק וולף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
קומבינת הקראווילות של מפוני האולפנה
תגובות  [ 9 ] מוצגות   [ 9 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
קוזה
11/11/13 23:16
2
הראל ישראל
12/11/13 00:28
3
בושה וחרפה
12/11/13 01:29
 
הרצל
12/11/13 14:01
 
מתביישת בך
12/11/13 14:57
4
בובו בנאי
12/11/13 08:21
5
שם הכסף הגדול
12/11/13 08:55
6
הרצל
12/11/13 09:05
 
נדביה
12/11/13 12:48
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פרשת בית-אל
פרקליטות המדינה החליטה לסגור את תיק החקירה הפלילי על גניבת מים וחשמל מבסיס החטיבה בבנימין על-ידי המכינה הקדם צבאית בבית אל. כך נודע ל-News1. עם זאת, הבהירה הפרקליטות כי לא מדובר בסגירה מחוסר אשמה, לפחות לא ביחס לכל החשודים.
23/10/2013  |  איציק וולף  |   חדשות
עו"ד אהוד ילינק, המתמודד על ראשות המועצה המקומית בית אל, היה שותף להונאה במכירת בתי שכונת האולפנה למתנחלים תמימים. כך עולה מתכתובת פנימית שהגיעה לידי News1. כל זאת בזמן שהיה חבר בהנהלת המועצה המקומית של בית אל ובוועדה המקומית לתכנון ולבנייה יחד עם אחד ממנהלי הישיבה, חנוך הכהן פיוטרקובסקי, המתמודד גם הוא לראשות המועצה.
14/10/2013  |  איציק וולף  |   חדשות
החטיבה להתיישבות בהסתדרות הציונית פרסמה (ג', 23.7.13) מכרז לבניית 30 יחידות דיור בבית אל. המכרז יוצא על-פי תוכנית לבניית חמישה מבנים בני שלוש קומות כל אחד, אשר בכל אחד מהם תהיינה שש יחידות דיור. עיון בפרטי המכרז מגלה כי העבריינים שבנו את שכונת האולפנה בניגוד לחוק יקבלו לשליטתם את המבנים החדשים.
24/07/2013  |  איציק וולף  |   חדשות
עתירה שהגישו בתחילת השבוע פלשתינים בדרישה להריסת בתים וקראוונים בבית אל עוררה תגובה מפתיעה מצד תושבים באותם בתים ממש.
06/06/2013  |  איציק וולף  |   חדשות
פלשתינים מן הכפר דורא אל קרע עתרו (יום ג', 4.6.13) לבג"ץ בדרישה לפנות את כל שכונת האולפנה בבית אל.
04/06/2013  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il