תעשיית היין בצרפת דואגת לידע את הנהגים: אפשר לקחת "עוד משקה לדרך". או אפילו שלושה משקאות. תעשייה של 18 מיליארד דולרים בשנה נלחמת בקמפיין הממשלתי אשר מנסה לרפות את ידם של הנהגים ששותים.
בתעשייה טוענים, כי הממשלה מפחידה את האנשים מלהזמין כוס יין נוספת כשהם יוצאים לבלות ומצביעה על 15% ירידה במכירות היין במסעדות. יצרני היין תיאמו בדרך כלל את תכני הקמפיינים שלהם לנושא הגבלת האלכוהול בדם שהממשלה מאפשרת לנהגים (0.5), אך כעת הם אומרים, כי הממשלה מגזימה, בכך שהיא אומרת לנהגים כי הדרך הבטוחה ביותר שלא להכנס לצרות היא לא לשתות בכלל.
לדברי הממשלה מספר מקרי המוות בכביש נצח בלמעלה מ-20% למתחת ל-5,000 בעשרת החודשים הראשונים של 2003 בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, אך המספרים בצרפת הם עדיין בין הגבוהים ביותר באירופה, באופן יחסי לגודל האוכלוסיה.
מספר קבוצות בתעשייה מתכננות קמפיין משלהן אשר ישכנע נהגים כי התנזרות איננה בהכרח התשובה.
דובר משרד התחבורה הצרפתי, עמנואל דורמונד הגן על עמדתה של הממשלה ואמר, כי במקרה בו יש ספק הדרך הקלה ביורת להיות בטוחים היא לא לעבור את הגבול ולהמנע משתיה.