|   15:07:40
  איציק וולף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

הסדר ביניים בין אירן למעצמות

נתניהו: ישראל אינה מחויבת להסכם

ראש הממשלה אמר בפתח ישיבת הממשלה כי העולם הפך אמש למסוכן יותר "המשטר המסוכן ביותר עשה צעד משמעותי בדרך לנשק המסוכן ביותר" "זה אינו הסכם היסטורי אלא טעות היסטורית, אירן מחויבת להשמדת ישראל וישראל לא תאפשר לה להשיג גרעין צבאי"
24/11/2013  |   איציק וולף   |   חדשות   |   הגרעין האירני   |   תגובות
דברי שר הביטחון על ההסכם

נתניהו. המאמץ לא נשא פרי [צילום: פלאש 90]

איתמר לוין
נחתם הסכם בין המעצמות לאירן

איתמר לוין
הצעדים ההדדיים: עיקרי ההסכם

החתימה על הסכם ביניים בין אירן לשש המעצמות לא הפתיעה איש בישראל. לאחר שגורמים בכירים ובראשם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ניסו להפעיל את מלוא השפעתם להימנעות מהסכם שיצמצם את העיצומים נגד אירן ממשיכים שרים בכירים למתוח ביקורת על ההסכם שהושג.

"אנחנו לא נהיה מחויבים להסכם. מה שהושג אמש בז'נבה איננו הסכם היסטורי אלא טעות היסטורית. העולם הפך היום למקום מסוכן הרבה יותר משום שהמשטר המסוכן ביותר עשה צעד משמעותי בהשגת הנשק המשמעותי ביותר. בפעם הראשונה הסכימו המעצמות להעשרת אורניום באירן תוך התעלמות מהחלטות מועצת הביטחון לסנקציות שהן עצמן הובילו. הסנקציות הללו מוסרות תמורת התחייבויות קוסמטיות שאירן תוכל להפר בתוך שבועות", אמר (יום א', 24.11.13) ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בפתח ישיבת הממשלה השבועית. "ממשלת ישראל אינה מחויבת להסכם זה. המשטר האירני מחויב להשמדת ישראל וממשלת ישראל לא תאפשר לאירן לפתח יכולת גרעינית צבאית", ציין.

נשיא המדינה שמעון פרס פנה אל העם האירני וקרא לו להפסיק לאיים על מדינת ישראל. "כמו כל העמים גם אנחנו מעדיפים פתרון דיפלומטי על פני כל פתרון אחר. אך אני רוצה להזכיר את דבריו של הנשיא אובמה -עדיף פתרון דיפלומטי אך אם הוא לא יצליח, האלטרנטיבות תהיינה הרבה יותר גרועות והרבה יותר קשות. אני פונה לעם האירני: איננו אויביכם ואתם לא צריכים להיות האויבים שלנו. מעולם לא איימנו עליכם- מדוע אתם מאיימים עלינו? אין בזה צורך. בחרו גם אתם בשלום אמת, תהפכו את אירן למדינה אחראית שאיננה עוסקת בטרור, איננה מנסה ליצור איום גרעיני, איננה מדברת בגסות ובאיומים על עמים אחרים, הרי איש לא מאיים עליכם ואתם לא תהיו מאוימים אם לא תאיימו", אמר.

שר הביטחון, משה יעלון, אמר כי לא מדובר בהישג מערבי אלא בכניעה למתקפת חיוכים ונועם אירנית, ולהונאה אירנית שמטרתה להרוויח זמן מבלי שתוכנית הגרעין הצבאי תיפגע באופן ממשי.

"ההסכם הוא טעות היסטורית, שמאפשר לאירן להיכנס למשפחת העמים למרות היותה מפעל הטרור הפעיל והמשגשג ביותר בעולם, אשר שולח את זרועותיו הקטלניות וחסרות המעצורים ברחבי הגלובוס, בראש ובראשונה נגד מדינות המערב, גם בזמן שנציגי המשטר יושבים אל השולחן בז'נבה", אמר.

לדבריו, פרויקט הגרעין האירני מאיים לא רק על ישראל או על מדינות המזרח התיכון, אלא גם על שלום העולם כולו. "להשאיר בידי אירן את היכולת להמשיך בתוכנית הגרעין, משמעות הדבר היא שהעולם היום הוא מקום פחות בטוח. במקום להסיג את התוכנית לאחור, מרוויח המשטר בטהרן זמן, אשר מצד אחד יאפשר לו להמשיך לחתור לעבר פצצה גרעינית, ומצד שני יקבל אוויר לנשימה בזכות הקלה בסנקציות", ציין. עוד הוסיף כי עד לפני שעות אחדות ניצב המשטר בטהרן בפני לחץ כלכלי כבד שאיים על המשך קיומו ויכול היה להוביל אותו לבחור בהישרדותו על פני המשך הפרויקט, אך עתה, בשל העדפת שיקולי טווח קצר וחוסר נחישות של המערב, המשטר האירני מקבל לגיטימציה להמשך פרויקט הגרעין הצבאי ולהמשך פעילות הטרור חובקת העולם שלו, תוך הסרת הבידוד הבינלאומי וחיזוק כלכלתו.

דברים ברוח זו אמר גם השר לענייני מודיעין, יובל שטייניץ. "התיקונים שהוכנסו ברגע האחרון להסכם רחוקים מלהניח את הדעת, ציין והוסיף כי "ההסכם היה ונשאר גרוע והוא כזה שיקשה על השגת פתרון קבע הולם".

השר נפתלי בנט ציין כי ההסכם שנחתם בז'נבה הוא הסכם רע מאוד אשר נתן לאירן בדיוק את מה שהיא רוצה.

"ההסכם הרע שנחתם מעניק לאירן בדיוק את מה שרצתה - גם הקלה משמעותית בסנקציות וגם שמירה על החלקים המשמעותיים ביותר בתוכנית הגרעין שלה. אם בעוד חמש שנים תתפוצץ מזוודה גרעינית בניו-יורק או מדריד, זה יהיה בגלל ההסכם שנחתם הבוקר", ציין.

עוד הוסיף בנט כי המערכה עוד ארוכה, וכי ממשלת ישראל תמשיך לפעול בכל ממדי הפעולה. "חשוב שיידע העולם: ישראל לא תהיה מחויבת להסכם שמסכן את קיומה״, הדגיש.

יו״ר הכנסת יולי אדלשטיין, ציין כי היום, יותר מתמיד אנחנו נאלצים להבין שאין לנו על מי לסמוך אלא על עצמנו. "אמש נחתם הסכם רע שמותיר לאירן להמשיך ולפתח את פצצת האטום שתסכן את מדינת ישראל והעולם כולו. לא ירחק היום בו שש המעצמות שחתמו על ההסכם המביש יבינו שטעו. 70 שנים אחרי הפשע הגדול בתולדות האנושות, לנו לא נותר אלא לקוות שההיסטוריה לא תחזור על עצמה", אמר.

יו״ר שס, ח"כ אריה דרעי, העריך גם הוא כי מדובר בהסכם גרוע, המותיר את המצב הקיים ומאפשר לאירן ברגע שתחליט להגיע בקלות רבה לנשק גרעיני.

"הדיפלומטיה תמיד עדיפה על כל דרך אחרת, אבל במקרה הזה נראה שהיא נחלה כישלון חרוץ. אנחנו מחזקים מהאופוזיציה את ידיו של ראש הממשלה במאבק לחיזוק בטחונה של מדינת ישראל", ציין.

יו"ר ועדת הכנסת למוכנות העורף, ח"כ אלי ישי, טען כי מדינות העולם ראו לנגד עיניהם את האינטרסים הכלכליים הצרים ולא את חובתם להבטיח שלומה של מדינת ישראל. "שוב הוכח כי אנו עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב ואין לנו על מי לסמוך, חוץ מאשר על אבינו שבשמיים ועלינו", אמר.

ח"כ ראובן ריבלין טען כי הניסיון האמריקני להרגיע את ישראל מדאיג עוד יותר. ״נפל דבר. אין ספק שההסכם הזה משקף הבדלים בינינו לבין המערב וארה״ב, שהם לא רק טקטיים אלא גם אסטרטגיים. מדובר בהסכם מסוכן שמונע מלחמה רק לעת עתה ואיננו מסיר את האופציה הזו כלל מעל השולחן", העריך.

יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ איילת שקד, טענה כי שר החוץ הבריטי בימי מלחמת העולם השנייה, צ'מברליין, אמר בערוב ימיו כי אם רק היטלר לא היה משקר לו, הכל היה נראה אחרת. "אירן, ממציאת משחק השחמט עשתה שח למערב. ליידי אשטון וג'ון קרי מקלים את הסנקציות בלי לדרוש פירוק של צנטריפוגה אחת. אירן תוכל לייצר פצצה מתי שתחפוץ", טענה.

ח"כ משה פייגלין כינה את ההסכם שנחתם הלילה "הסכם מינכן האירני". לדבריו, כמו צ'כוסלובקיה של אז, שלא שותפה בדיונים ודינה נגזר על-ידי מעצמות המערב, כך ישראל היום, מביטה מהצד כיצד מוקרב האינטרס הקיומי שלה על-ידי מעצמות המערב.

"כל בר דעת מבין הבוקר כי התהליך שבתוכו אנו נמצאים מוביל לאירן גרעינית. זה שנים ארוכות שאני מזהיר מפני הקונספציה שאימצה ישראל לטיפול באיום הגרעין האירני. הסברתי מעל כל במה אפשרית, שהקונספציה לפיה יש לשתף – ולמעשה להעביר - את האחריות לטיפול באיום האירני, לידי העולם כולו, היא קונספציה אסונית, חמורה הרבה יותר מהקונספציה שהובילה למלחמת יום כיפור", טען.

לדבריו, כשהחל אחמדינג'אד לאיים בהשמדתנו, פער העולם את פיו בתדהמה וציפה לתגובה ישראלית. "מבחינה צבאית, המשימה הייתה אז קלה הרבה יותר ומבחינה מדינית, הלגטימיות הייתה גבוה הרבה יותר. אבל הקונספציה האווילית הזו זכתה לתמיכה מקיר לקיר, ימין ושמאל כאחד וישראל צעדה כסומא בארובה הישר אל המציאות אליה אנו מתעוררים בבוקר זה", אמר. "הבוקר הזה אני חוזר ומתריע. המשך הקונספציה הקיימת תוביל את ישראל לאיומה שבמלחמות. התגובה להסכם 'מינכן' החדש היא מעבר לקונספציה חדשה-ישנה – אותה קונספציה שבאמצעותה פתר בגין את איום הגרעין העירקי. על ישראל להודיע מיד על ניתוק כל המשך מגע ודיאלוג עם המעצמות בנושא הגרעין האירני. על העולם להבין שהמשחק הזה הסתיים, ישראל אינה רואה עצמה מחויבת להסכם הזה ומהבוקר מחזירה לאחריותה הבלעדית את הטיפול באיום".

"ההסכם טוב מחלום נתניהו"

ח"כ עמר בר-לב, החבר בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, טען מנגד כי יש לבחון את ההישגים בהשוואה לאלטרנטיבה ולא בהשוואה לחלומו של ראש הממשלה שאינו מציאותי.

"כשבוחנים את ההישגים כמו פירוק מאגר האורניום שהועשר ל-20%, צמצום מספר הצנטריפוגות, עצירת בנית מתקן המים הכבדים ובמקביל המשך הסנקציות על יצוא הנפט והבנקים האירניים, לעומת אלטרנטיבה של תקיפה צבאית עתה, ברור שההסכם שהושג עדיף בהרבה", טען.

לדבריו, במקביל על ישראל להמשיך ולפעול בזירת המודיעין וההכנות הצבאיות כאילו לא נחתם הלילה הסכם. על ראש הממשלה כעת להפשיל שרוולים ולתקן את המערכה הדיפלומטית הכושלת שלנו עד כה ולהפוך לשחקן המעורב באופן קונסטרוקטיבי בשלב הבא בהסכם עם אירן. "בד בבד, עלינו להמשיך לתחזק ולפתח את היכולת הצבאית הישראלית ולשים אותה על השולחן במידה שאירן תחרוג מההסכמים", אמר.


יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, הצטרפה לדברים וציינה כי המתקפה של שרי ממשלת ישראל על ההסכם, מסיטה את הדיון מכך, שסעיפי ההסכם כוללים את המטרה החשובה ביותר שהיא פירוק וגלגול לאחור של המסלול המהיר והמסוכן לפצצה.

"הסנקציות המרכזיות שימשיכו להטיל על אירן והמשך הידוק הפיקוח המחמירים של סבא"א, לרבות ביקורי פקחים מדי יום, ולא מידי שבוע, מעידים על כך שמדובר לא רק בהישג אמריקני, אלא, גם בהישג ישראלי. זאת מכיוון שמטרת הפיקוח, בדומה לסנקציות, היא להכביד, עד כדי ביטול את האפשרות להונאה והגעה לפצצה גרעינית בלי, שלכאורה, נרגיש", אמרה.

עוד הוסיפה כי ההסכם שנחתם לפנות בוקר מוכיח, שהגרעין האירני הוא לא בעיה רק של ישראל, כפי שניסה נתניהו לומר, לדבריה, אלא, בעיה של כל העולם המערבי. "נתניהו צריך להתרכז בבעיה הדחופה של ישראל והיא להגיע להסדר עם הפלשתינים", טענה.

תאריך:  24/11/2013   |   עודכן:  24/11/2013
איציק וולף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נתניהו: ישראל אינה מחויבת להסכם
תגובות  [ 13 ] מוצגות   [ 13 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
רצתם נגד ביבי?!
24/11/13 09:54
 
אליהו חיים
24/11/13 12:15
 
"אליהו חיים"
24/11/13 12:55
 
מקס פאואר
24/11/13 16:15
2
צנחן
24/11/13 10:07
3
איריס כהן
24/11/13 10:12
4
אליהו חיים
24/11/13 10:16
5
עידןסובול
24/11/13 13:12
6
פאני
24/11/13 14:14
7
מול אובאמה וקרי.
24/11/13 15:05
8
סמדרית
24/11/13 17:12
 
משה מיכאל
25/11/13 07:13
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  הגרעין האירני
שרי החוץ של המעצמות, ובהם שר החוץ של ארה"ב, ג'ון קרי, הגיעו לז'נבה לגיבוש סופי של ההסכם עם אירן. שר החוץ הסיני עומד גם הוא להגיע לשוויץ, לקידום המו"מ ולסיכומו.
23/11/2013  |  יואב יצחק  |   חדשות
ארצות הברית ואירן נותרו אופטימיות (יום ו', 22.11.13) כי השיחות בין הרפובליקה האיסלאמית והמעצמות בז'נבה יסתיימו בהסכם למרות הקשיים במו"מ לגבי התנאים בהם טהרן תבלום את תוכנית הגרעין השנויה במחלוקת שלה בתמורה להקלה מוגבלת בסנקציות הבינלאומיות שפגעו אנושות בכלכלתה.
22/11/2013  |  עופר וולפסון  |   חדשות
הפלירט שלנו עם סעודיה לא צריך להטעות לגבי מידת הידידות האמיתית שמאחוריו מדוע רבנים מתיידדים עם אוליגרכים וטייקונים? אסור לח"כים להפגין נגד החלטות שיפוטיות בתחום הפלילי פוליטיקאים מחליפים נאמנויות כמו כדורגלנים וגם שניים שבאמת מפגינים ידידות ואהבה: אברהם פריד ויחיאל קדישאי
22/11/2013  |  איתמר לוין  |   מאמרים
גורם בכיר בבית הלבן אומר (יום ה', 21.11.13) בשיחת תדרוך עם נציגים של מכוני מחקר אמריקניים כי דרישת ישראל שאירן תתפרק לחלוטין מיכולות הגרעין שלה תוביל, קרוב לוודאי, למלחמה.
21/11/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
חתן פרס נובל לכלכלה, פרופ' ישראל אומן, מותח ביקורת על ראש הממשלה בנימין נתניהו. "אני חושב שנתניהו עושה טעות בנוגע לאירן, אני לא חושב שהעניין כל כך חמור. אני חושב שנתניהו טועה הרבה במה שהוא עושה", אמר אומן (יום ד', 20.11.13) בהרצאה בכינוס של פרויקט 'יובלים' של המועצה הציונית בישראל בשיתוף 'הגילדה', אגודת הסטודנטים בבר-אילן.
21/11/2013  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il