שר התחבורה ישראל כ"ץ. תקף בחריפות את פקידי האוצר בוועידת הקבלנים בתל אביב. "פקידי האוצר תמיד אומרים שפרויקטים מצפון לחדרה ומדרום לגדרה אינם כלכליים. אולי, מפני שהם מחכים ליום שבו יפרשו מהאוצר, ובנקים וחברות אחרות, היושבים בתל אביב, בין חדרה לגדרה, יסדרו להם משרות במשכורות מנופחות", אמר.
זו הייתה רק ההתחלה בהתקפתו של כץ על הפקידים. הוא המשיך: "הם התנגדו לכל דבר - למסילות רכבת בגליל, לכביש 6, לנתיבי איילון. הצלחנו להמשיך גם בהנחת המסילה מאשקלון לבאר שבע, למרות שפקידי האוצר התנגדו. בשנה הבאה נחנוך אותה, וגם את התחנות בנתיבות ואופקים".
"הפקידים אמרו: שהכסף יקבר באדמה"
איך התגבר השר עליהם? כ"ץ גילה מה ניסה לעשות: "כשהתחלנו לסלול את המסילה מחיפה לבית שאן, הוריתי לסלול אותה בבת אחת משני הצדדים. הוריתי גם להתחיל מיד בבניית חמש תחנות שבדרך. כשפקידי האוצר הגיעו עם תוכנית ההקפאה שלהם למסילות ברזל, הוכחתי להם שיש כבר התחייבויות ל-80 אחוז מתקציב ההקמה הכולל, והקפאת הפרויקט פירושה הפסד של מיליארדי שקלים".
"זה לא כל כך עזר" - המשיך כץ - "כי הפקידים אמרו: אין דבר, שהכסף ירקב באדמה! אבל דעת הקהל השפיעה, והמסילה נבנית". מה ששר התחבורה לא הזכיר הוא שהפעיל גם את כוחו הפוליטי, כדי לקבל את המיליארדים שפקידי האוצר כמעט ולקחו ממנו.
"גילה אדרעי קיבלה כנפים"
השר כ"ץ לא שכח אתמול גם לגמור את החשבון עם
גילה אדרעי, לשעבר היו"ר החזקה של ועד העובדים ברכבת, אך לאחר מכן הפסידה את תפקידה בועדה, וגם פוטרה. כץ: "אדרעי טענה, בעת אחד הדיונים בבית הדין לעבודה, שלא הגיעה בזמן לדיון "כי אין לי כנפים". נו, אז עכשיו היא קיבלה כנפים..."
לעומת זאת, היו לכץ מלים טובות על הסכם השמים הפתוחים: "בדרך לכאן פגשתי את מנכ"ל משרד התיירות, שאמר לי: הסכם זה מביא למהפכה. הטיסות הזולות הוכפלו, וגם אל-על נכנסת לתחום זה.
"כבר עתה יש גידול ניכר בכניסת תיירים לארץ, ואנחנו צופים גידול נוסף בקיץ", אמר.