המקטעים הראשונים של גשר הרכבת, המוקם מעל עמק הארזים שבסמוך לירושלים, מותקנים החל מהשבוע, במסגרת פרויקט קו הרכבת המהיר תל אביב-ירושלים. מדובר בגשר שיתנשא לגובה של כ-100 מטרים מעל פני העמק והוא יהיה הגשר הגבוה ביותר בישראל. אורכו של הגשר שעליו יונחו צמד מסילות ברזל יגיע לקילומטר אחד.
הגשר יקשר בין שתי מנהרות שכרייתן הסתיימה לאחרונה - מנהרה באורך של כ-820 מטרים ומנהרת ליפתא באורך של כשני קילומטרים וחצי, המובילה לתחנת הרכבת "האומה" ומוקמת בימים אלה בעומק של 80 מטרים מתחת לפני הקרקע, סמוך לבנייני האומה.
עלותו הגשר נאמדת בכ-140 מיליון שקלים, והוא נשען על 14 ניצבים ענקיים שהגבוה ביניהם מתנשא לגובה של כ-100 מטרים. מיסעת הגשר, עליה תנוע הרכבת במהירות של 160 קמ"ש, מוקמת בשיטת הדחיקה, המאפשרת לבנות את הגשר בו-זמנית, משני כיוונים. שיטת הדחיקה תאפשר למנוע הפרעות לתנועה בכביש 9, כאשר יתחילו בעבודות מעל הכביש המוביל לירושלים.
עד כה הושלמה דחיקתם של שמונה מקטעים, באורך כולל של כ-180 מטר. משקלו של כל אחד מהמקטעים מגיע ל-600 טון. בסיסי הניצבים יצופו באבן ירושלמית שתשתלב בנוף. לדברי מנכ"ל הרכבת, בעז צפריר, במהלך העבודות ניתן דגש על שמירת הטבע והנוף בעמק הארזים, תוך פגיעה מינימלית, בערכי הטבע שבאזור.