"בעולם מודדים את הערך הכלכלי של התיירות ולא רק סופרים גולגולות כמו בישראל", כך אומר שמואל צוראל, מנכ"ל התאחדות המלונות בישראל, בכנס התיירות IMTM שנערך השבוע.
לדברי צוראל, המציגים אשר הגיעו לוועידת IMTM מחו"ל רואים בתייר הישראלי פוטנציאל עתיר צריכה: "כך למשל, מקווים הנפאלים להקטין את החלק היחסי של התרמילאים הצעירים, שמגיעים לנפאל. הם שואפים לזכות בתייר איכותי, המשאיר תשואה כלכלית הולמת בנפאל. גם פורטוגל, ששר התיירות שלה מתארח בתערוכה ונמצא כרגע בארץ, רוצה את התייר הישראלי בעל היכולת הכלכלית, זה הצורך שירותי תיירות מרובים ויקרים, מעבר לנופש החופים, שבו מצטיינת פורטוגל. ממשלת ניו-זילנד, בתוכנית החומש שלה לתיירות, שמה דגש על הגדלת ההכנסות מהתיירים, בעיקר על-ידי שינוי תמהיל התיירים: מתיירות של תרמילאים וטיילים - לתיירות של תיירים בעלי יכולת כלכלית, עתירי הוצאה.
אפילו ממשלת צרפת, מעצמת התיירות מס' 1 בעולם, מוטרדת מאוד מכך שכמותית התיירות שלה אומנם כפולה מאשר התיירות לבריטניה (מעל 80 מיליון תיירים לשנה מגיעים לצרפת), אך התיירות בצרפת נופלת מהתיירות בבריטניה בהכנסה הממוצעת מתייר. הצרפתים מוטרדים מכך שבבריטניה ההוצאה הממוצעת לכל תייר גבוהה ב-20 אירו אצלם".
צוראל הגדיר את המכנה המשותף לכל מדינות התיירות כבעלות "רצון למקסם את התועלות הכלכליות הנובעות מהתיירות למען המשק והחברה, ולהגדיל את ההכנסות מהתיירות למען השחקנים השונים בתעשיות התיירות: אכסון, מזון, בידור, קניות, הדרכה, אתרים וכו'", ולכן, כך טוען מנכ"ל התאחדות המלונות בישראל, במדינה קטנה ו"רגישה אקולוגית" כמו ישראל, צריך היעד העיקרי להיות "מיקסום התועלת מהתיירות למען הגדלת התרומה למשק הלאומי ולמירב אזרחי המדינה, המתפרנסים מתיירות".