|
העיתונות הכתובה חלשה מהאינטרנט אך חזקה מהרדיו [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
צרכני האקטואליה בישראל מעדיפים להתעדכן באירועי חדשות באמצעות האינטרנט. כך קובע סקר דעת קהל שנערך עבור כינוס Digit של בית ספר סמי עופר לתקשורת במרכז הבינתחומי הרצליה. בהשוואה לסקר קודם (2013), חלה עלייה (7%+) בשיעור המתעדכנים בחדשות באמצעות עיתונות יומית מודפסת, וירידה בשיעור המתעדכנים באמצעות טלוויזיה (7%-). בשאר אמצעי התקשורת לא חל שינוי משמעותי בשיעור המתעדכנים.
27% מתעדכנים באמצעות האינטרנט, 22% באמצעות הטלוויזיה, 21% באמצעות העיתונות המודפסת, 19% באמצעות הרדיו, 7% באמצעות הטלפון הסלולרי ו-4% באמצעות הרשתות החברתיות.
כשליש מבעלי הדעה בכלל המדגם (37%) סבורים כי כל העיתונאים נחשבים לרציניים ומקצועיים באותה מידה, לעומת 7%, הסבורים כי אף אחד מהעיתונאים לא מספיק רציני ומקצועי. שאר בעלי הדעה מדרגים את רצינות ומקצועיות העיתונאים כך: עיתונאי במהדורת חדשות בטלוויזיה (26%); עיתונאי בעיתון יומי (17%); עיתונאי ברדיו (11%) ועיתונאי באינטרנט (2%).
למרות המשאבים הכספיים האדירים שמושקעים בתחום הווידאו החדשותי, רוב מוחלט מבעלי הדעה בכלל המדגם (80%) אינם צורכים חדשות בווידאו באתרי החדשות באינטרנט. בהשוואה לסקר קודם (2013), חלה עליה משמעותית בשיעור בעלי הדעה שאינם צורכים חדשות בווידאו באתרי החדשות באינטרנט (20%+).
רועי כ"ץ, עורך ראשי של כינוס Digit, התייחס לנתוני הסקר, ואמר: "יותר ויותר ישראלים מתעדכנים בתוכן חדשותי באמצעות הפלטפורמה הדיגיטלית. אך כל מי שעיתונות אונליין יקרה לליבו, חייב להיות מודאג מהאמון הנמוך שנותנים צרכני החדשות בדיווחי האקטואליה אותם הם קוראים ברשת. באתרי החדשות הישראלים פועלים עיתונאים מצוינים ומחויבים, שאינם ראויים לדימוי מקצועי כפי שעולה מהסקר". כינוס Digit צפוי להתקיים ב-10 במרס 2014, בבינתחומי הרצליה ויתמקד השנה באתגרים התוכניים והטכנולוגיים עימם מתמודדת העיתונות המקוונת בארץ.