לבקשת עובדי חברת טייק קאר ליס מתל אביב מינה בית המשפט המחוזי בתל אביב את עו"ד גונן קסטנבאום לתפקיד מפרק זמני של החברה.
העובדים טענו בפנייתם לבית המשפט כי החברה הינה חדלת פירעון, סיימה את פעילותה כליל, סגרה את שעריה והלכה למעשה הגיעה לסוף דרכה.
בבקשה נאמר כי החברה נוסדה בדצמבר 2005 ועיסוקה בתחום הליסינג התפעולי והממוני, השכרות ומכירת כלי רכב במגזר הפרטי, כאשר ספקי החברה הינם יבואני רכב. לדברי העובדים, שבעה במספר, בסוף חודש פברואר הפסיקה החברה את פעילותה כליל וסגרה את שעריה מבלי ששילמה להם את שכרם לחודש פברואר, לרבות פיצויי פיטורין וזכויות סוציאליות נלוות.
העובדים טוענים כי חובה של החברה כלפיהם מסתכם בכ-240,000 שקלים וכי כל פניותיהם לפרוע את החוב הושבו ריקם. בנוסף, מבדיקה שערכו העובדים, עולה כי חובותיה של החברה לנושים השונים עולים כדי מספר מיליוני שקלים.
העובדים מציינים כי בעליה ומנהליה של החברה שלומי ברדה אישר כי החברה סיימה את פעילותה כליל, וכי לא יהיה באפשרותה לשלם את שכרם של העובדים, וכי אין לו התנגדות למתן צו לפירוק החברה על-מנת שיהיה בידי העובדים לקבל את שכרם מהמוסד לביטוח לאומי.
בבקשת הפירוק שהוגשה באמצעות עוה"ד גונן קסטנבאום ומני חי, נאמר עוד כי ממידע שהגיע לידי העובדים לאחרונה, עולה כי החברה לא עומדת בתשלומים ליבואנית הרכב, חברת כל מוביל, אשר העמידה לרשותה הלוואות לרכישת כלי רכב.
בנוסף נאמר בבקשה כי נושי החברה שהינם יבואני הרכב והבנקים לטובתם רושמים שעבודים על הרכבים שברשות החברה, על כספיה וזכויותיה, החלו לאסוף את הרכבים ולרוקן את החברה מנכסיה.
לדברי העובדים, מצבה הכלכלי של החברה עגום ביותר ואין באפשרותה לעמוד בהתחייבויותיה כלפי העובדים והנושים האחרים, ועל כן מצבה הנוכחי מצריך ומחייב מינוי של מפרק זמני אשר יאתר ויתפוס את כספיה ונכסיה, ימנע הברחתם והעדפת נושים, ידאג לחלוקת הנכסים על-פי הקבוע בדין, ואף יחקור את עסקי החברה ופעילותה ואת אופן ניהולה.
השופט
איתן אורנשטיין הסמיך את המפרק הזמני לתפוס ובמידת הצורך לנהל את נכסי החברה וקבע כי לא ימומשו נכסים אלא באישור בית המשפט ולאחר קבלת עמדתו של כונס הנכסים הרשמי.
ברשות החברה כ-400 רכבים ששוויים נאמד בכ-22 מיליון שקלים