סוכנות הביטוח דיוויד-שילד מכרה עד היום 250 אלף פוליסות ביטוח נסיעות לחו"ל מסוג פספורט-קארד. כך גילה (יום ג', 29.4.14) מנכ"ל הסוכנות, אילן קצף. הוא הרצה בכינוס השנתי השלישי של סוכני חברת פסגות, שנערך בתל אביב, בשיתוף עם עדיף. זו פעם ראשונה שדיוויד שילד חושפת את היקף פעילותה העסקית בפוליסה זו.
ל-News1 נודע, כי נתון זה נכון לתחילת 2014, ומאז ועד היום מוכרת החברה פוליסות אלו בקצב של 1,000 ויותר ליום. בחודש האחרון, עם תחילת עונת הנסיעות לחו"ל, מכרה החברה 45,000 פוליסות מסוג זה. קצף אמר כי ההערכה היא, שסוף 2014 תגיע החברה למכירת 500,000 פוליסות פספורט-קארד. ביטוח זה מהווה כיום 20% מכלל שוק ביטוחי הנסיעות, והוא משווק באמצעות 2,000 סוכנים. הפוליסה היא של הפניקס.
פוליסת פספורט-קארד היא היחידה בענף, הנותנת למבוטח כרטיס דמוי כרטיס אשראי, שבאמצעותו הוא משלם, בעת הצורך, לכל אחד ממיליוני בתי חולים, רופאים, מרפאות ואתרים רפואיים אחרים ברחבי העולם. בניגוד למקובל בכל החברות האחרות, אין המבוטח צריך לשלם ולדרוש החזר מחברת הביטוח; הוא משלם מיידית על-ידי העברת כרטיס הביטוח, כמקובל בכרטיסי אשראי, וחברת הביטוח הישראליות מחויבת מיד ובזמן אמת. זו הסיבה העיקרית לפופולריות הגוברת של פוליסה זו.
קצף אמר כי ההליך הרגיל של הגשת תביעה וקבלת פיצוי מחברת ביטוח, על אירוע בחו"ל, עובר 13 שלבים ונמשך 45 יום. לפני שנים הכניסה דיוויד שילד שיפורים בתהליך זה, וקיצרה את הזמן ואת טרדת הלקוח -אולם המכירות לא גדלו. הבדיקה העלתה, שרבים מהמבוטחים רוחשים חוסר אמון לסוכנות זו, כמו גם לחברות הביטוח האחרות בענף. אז, לפני שנתיים, החלה החברה לשווק את כרטיס פספורט-קארד, שהוא חידוש עולמי בתחום זה, והמכירות זינקו.