חברת התעופה הלאומית של ישראל, אל-על, פרסמה היום את תוצאותיה הכספיים לרבעון השלישי של השנה. יש לציין כי מדובר בדוחות הראשונים שמפרסמת החברה מאז הנפקתה בבורסה.
החברה רשמה ברבעון גידול של 6.6% בהכנסות לסך של כ-370 מיליון דולר. זאת לעומת הכנסות של כ-347 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח התפעולי של החברה ברבעון השלישי של שנת 2003 הסתכם בכ-57.3 מיליון דולר. זאת לעומת רווח של 44.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-28%.
הרווח הנקי ברבעון הסכם בכ-61 מיליון דולר - גידול של 42.5% לעומת רווח של 42.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הפעילות השוטפת של חברת אל-על ברבעון השלישי של שנת 2003 ייצרה תזרים מזומנים חיובי של 65 מיליון דולר.
מהחברה נמסר כי צעדי ההתייעלות בהם נקטה החברה הביאו לחיסכון של כ-10 מיליון דולר בעלויות ברבעון. זאת בשל ניצול יעיל יותר של צי המטוסים, צמצום מצבת כוח האדם, ייעול מערך ההפצה והוזלת עלויות בתי מלון של צוותי האוויר.
יו"ר הדירקטוריון של החברה, מיכאל לוי, אמר היום כי התוצאות הכספיות של החברה לרבעון השלישי של 2003, הן התוצאות הטובות ביותר של חברת אל-על בעשור האחרון. זאת למרות הירידה בגודל השוק מאז הרבעון האחרון של שנת 2000 וכן המשבר התעופתי העולמי.
"תוצאות אלה הן צעד נוסף בדרכה של חברת אל-על להצלחה בשוק שהוא מאוד תחרותי ונתון בשנים האחרונות במשבר עולמי ומקומי. האסטרטגיה העסקית של החברה מייעדת משאבים ומאמצים המכוונים לחיזוק הקשר בין אל על לנוסעיה והגברת שביעות רצון הנוסע, לגמישות תפעולית ולפעילות נחושה המתמודדת עם הדינמיקה המהירה בסביבה העסקית בה היא פועלת.
"אני סבור שהשקעת המשאבים בשירות ובמוצר, בנוסף לצעדי התייעלות בחברה, יחזקו את אמון המשקיעים בהצלחת החברה גם בעתיד", אמר לוי.
מנכ"ל החברה, עמוס שפירא, ציין כי אל-על הצליחה ברבעון השלישי לשפר את הרווחיות, תוך כדי הגדלת נתח השוק שלה בנתב"ג בכ-4.4% אחוז לעומת הרבעון המקביל אשתקד. לדבריו זהו שיעור עלייה הגבוה מהעלייה בשוק התעופה בישראל.
שפירא הדגיש שהחברה הגדילה את חלקה בשוק מ-38% ל-40% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. חברת הבת סאן דור, המתמחה בטיסות שכר, הגדילה ברבעון המדווח את נתח השוק שלה ותפסה את המקום הראשון בין חברות השכר הישראליות.
לדברי שפירא, החברה פועלת נמרצות לשיפור המוצר והשירות בהתמדה, לייצוב לוח הטיסות, להגברת התדירויות ליעדים שונים בנוסעים ובמטען, במטרה לשפר את כושר התחרות שלה מול החברות הזרות.
החברה הרחיבה את פעילותה בתחום המטענים והגדילה את הכנסותיה ב- 8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. לדבריו, החברה ממשיכה במאמציה להגדיל הכנסותיה ולשפר את המוצר ע"י נקיטת מאמצים אגרסיביים וצעדי התייעלות.
סמנכ"ל הכספים של החברה ניסים מלכי, אמר: "אנו עומדים ביעדינו להגדלת הכנסות החברה, ומתמידים בצמצום הוצאותיה. לכך הייתה השפעה ישירה על עליית שיעור הרווח התפעולי ל-15.5%, מ-12.9% ברבעון המקביל אשתקד".
מלכי ציין כי חל שינוי גידול של 1.5% ברווח הגולמי בהשוואה לרבעון המקביל. זאת על אף עלייה במרכיבי הוצאה אקסוגניים, שהסתכמו בכ-14.6 מליון דולר, בעלויות הדלק, הוצאות הביטחון, והשפעת שערי החליפין על התפעול השוטף.
חברת אל-על נתיבי אוויר לישראל הנה המוביל הלאומי הישראלי. לאל על הכנסות שנתיות בהיקף של כ-1.1 מיליארד דולר והיא מטיסה בשנה למעלה מ-1.3 מיליון נוסעים.
החברה טסה ללמעלה מ-40 יעדים ישירים בעולם וליעדים רבים נוספים באמצעות הסכמי שיתופי פעולה עם חברות אחרות. החברה מפעילה 30 מטוסים, מהם 29 בבעלותה.
אל-על הנה החברה המובילה בשוק המטענים בישראל. החברה פעילה בשוק טיסות השכר באמצעות החברה בת סאן דור. החברה מציינת השנה 55 שנות פעילות.