|
מנכ"ל פלאפון, גיל שרון [צילום: יח"צ]
|
|
|
|
|
חברת פלאפון מתגאה בכך שאיבדה הכי פחות מנויים במהלך הרבעון הראשון של 2014. מדוחותיה הכספיים עולה (יום ה', 29.5.14) כי מצבת המנויים של פלאפון ירדה במהלך הרבעון בכ-11 אלף, לעומת 43 אלף מנויים שירדו נטו בסלקום ו-20 אלף נטו שירדו בפרטנר. מצבת המנויים של פלאפון נכון לסוף מרס 2014 עמדה על 2.631 מיליון מנויים, בהשוואה לכ-2.642 מיליון מנויים נכון ליום 31 בדצמבר 2013.
סך ההכנסות של החברה מקבוצת בזק הסתכם בכ-917 מיליון שקל, לעומת כ-964 מיליון שקל ברבעון הראשון אשתקד, קיטון של כ-4.9%.
ההכנסות משירותים ברבעון קטנו בכ-7.4% והסתכמו בכ-637 מיליון שקל, לעומת כ-688 מיליון שקל ברבעון הקודם וכ-714 מיליון שקל ברבעון הראשון אשתקד, קיטון של כ-10.8%.
הקיטון בהכנסות משירותים נבע בעיקרו משחיקת תעריפים, עקב התחרות המוגברת והעברת לקוחות קיימים לחבילות מוזלות, כחלק ממדיניות שימור הלקוחות, דבר שהביא לירידה בהכנסה הממוצעת למנוי (ARPU), זאת בנוסף לירידה בכמות המנויים.
ההכנסות מציוד קצה קטנו דווקא גדלו ב-12% לכ-280 מיליון שקל. הגידול בהכנסות ממכירת ציוד קצה מול הרבעון המקביל נבע בעיקר מעליה בכמות המכירות של מוצרי Data כגון טאבלטים, מחשבים ניידים ואביזרים.
הרווח הנקי ירד ב-29.4% ל-108 מיליון שקל, לעומת כ-153 מיליון שקל ברבעון הראשון אשתקד.
גיל שרון, מנכ"ל פלאפון, אמר "ברבעון האחרון המשכנו להתמקד בשימור לקוחות גם במחיר של שחיקת הכנסות בטווח הקצר, לצורך שיפור התוצאות בטווח הארוך. אסטרטגיה זו הוכיחה את עצמה, וגם ברבעון הראשון של השנה ציינו את שיעור הנטישה הנמוך בענף מבין החברות הוותיקות. פלאפון אף ציינה את כמות הניודים נטו הטובה מבין החברות הוותיקות בפער משמעותי".
שרון ציין כי עלות ההסכם הקיבוצי באה לידי ביטוי לראשונה בתוצאות העסקיות של הרבעון, אשר קיזזה את ההתייעלות שבוצעה בדצמבר ובינואר, במסגרתה צמצמה החברה כ-300 משרות. עוד ציין שרון, כי החברה נערכת להשקת דור רביעי (LTE) בישראל, כאשר לאחרונה חתמה על הסכם עם אריקסון העולמית להקמת רשת הרדיו של החברה, הסכם אשר יאפשר לפלאפון להיות מוכנה להשקת הרשת בתוך 3 חודשים.