הפוך לדף הבית אימייל אדום
    |  
ראשי יומן ראשי בלוגים אקטואליה בעולם סקופים משפט כלכלה בריאות המגזין מנוי VIP
ארכיב יומי  |  כל הקישורים  |  סיפורים חמים  |  ניוזלטר  |  נדל"ן  |  תגיות  |  משובים  |  משמר המשפט  |  ספרייה מקוונת  |  בימה חופשית  |  מיוחדים  |  ערוצים נוספים
חדשות / מבזקים
ראשי  /   אקדמיה/חינוך    |  שתף:    |    |    |  
פורומים
אקדמיה/חינוך
ביטוח ופיננסים
שיווק מחלקה ראשונה
קלאב הוטל
אקסלנס ייעוץ משכנתאות
אקסלנס ייעוץ משכנתאות
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
מועדון +
כסף רופאים שמאים יועצים אדריכלים
שופטים עורכי דין עיתונאים רואי חשבון
 
 
 
 
 
בלוגרים News1  /  דעות ▪ כתבות ▪ תחקירים
 
סיעור מוחות לנושאי חטיפות וסכסוך
17/06/2014   |   נסים גבאי
 
 
 
היפנוזה והיפנותרפיה
17/06/2014   |   ציפי לוין
 
 
 
אז מי יחליף את ביבי נתניהו?
17/06/2014   |   גרשון אקשטיין
 
 
 
"הכיבוש" וחטיפת הנערים
17/06/2014   |   רביבה בן זאב
 
 
 
אולמרט יקבע תקדים בדיני ראיות
17/06/2014   |   עו"ד חיים שטנגר
 
 
 
 
לרשימות נוספות לבימה חופשית לרשימת הכותבים
 
 
מבחני המיצ"ב יתקיימו אחת ל-3 שנים
אבן יסוד [צילום: פלאש 90]

המתווה החדש יפחית את תדירות הערכה החיצונית ויקדם הטמעה של תהליכי עבודה ארוכי טווח לצדד ריווח הלמידה במבחני הבגרות והקטנת התדירות של הערכה חיצונית בית ספרית באמצעות המיצ"ב, תינתן לבתי הספר יותר גמישות פדגוגית ואוטונומיה ניהולית. כל אלה יוצרים מעטפת רחבה, שתאפשר לבתי הספר להכשיר את התלמידים באופן מיטבי לקראת אתגרי המאה ה-21'

> מתכונת חדשה


▪  ▪  ▪
החל משנת הלימודים הבאה, תשע"ה, תעבור ההערכה החיצונית של בתי הספר למתכונת של אחת ל-3 שנים. ההפחתה בתדירות המיצ"ב, לצד המדיניות החדשה של המשרד המטמיעה למידה משמעותית, יצרו מדידה מאוזנת, ראויה ונכונה יותר. מתווה זה יאפשר לבתי הספר ליצור תרבות עבודה המתבססת על תהליכים ארוכי טווח.

ההחלטה בדבר המתווה החדש התקבלה, לאחר שנלמד הדוח מטעם הוועדה המקצועית, אשר מונתה לצורך בחינת השינויים הנדרשים במתכונת המיצ"ב. בוועדה ישבו מומחים מהאקדמיה, מומחים בתחומי החינוך, המדידה והערכה, מנהלים, מפקחים ונציגי משרד החינוך. הוועדה בחנה את הנושא באופן מעמיק ויסודי במשך מספר חודשים.
יוזכר, כי ההחלטה בדבר הקמתה של הוועדה המקצועית התקבלה על-רקע המציאות אתה התמודדה מערכת החינוך בשנים האחרונות. מציאות בה בתי הספר חשו כי הם נמדדים, בעיקר, באמצעות מבחנים ומבדקים, אשר השפיעו על דרכי ההוראה והלמידה.

לנוכח מציאות זו הוחלט לעשות פסק זמן, לצורך בחינה מחודשת וגיבוש של מתווה אחר, כך שהשימוש בכלי ייעשה באופן מושכל ומידתי, ויאפשר לבתי הספר להפיק את הלקחים הפדגוגיים מנתוני המיצ"ב. בעניין זה מציינים במשרד, כי למדדי המיצ"ב ישנה חשיבות רבה, שכן הם מהווים כלי מדידה והערכה מקצועיים ואוביקטיבים, אשר יכולים לשמש כלי שרת בידי בתי הספר, לצורך שיפור והתפתחות.

לדברי חברי הוועדה המקונית, שימוש מושכל בכלי יקדם בבית הספר תהליכים פנימיים של הערכה עצמית מיטבית ומעבר לתרבות של "מדידה בשירות הלמידה". בנוסף, יקיימו בתי הספר תהליכי עומק - לימוד של תוצאות המבחנים והפקת לקחים, גיבוש של תוכניות עבודה בית ספריות, הנותנות מענים לצרכים הבית ספריים ואשר תואמות את צרכי התלמידים.

במסגרת התוכנית האסטרטגית של המשרד ולשם קידום יעדים אלה ימונו רכזי הערכה בית ספריים. אלה יסייעו לבתי הספר בליווי מקצועי, בתהליך הלמידה של תוצאות המיצ"ב, בקידום של תרבות הערכה נכונה בתוך בית הספר ובשיפור ההישגים הלימודיים והאקלים הבית ספרי.

מתכונת חדשה
מתווה המיצ"ב החדש מהווה המשך ל"תוכנית הלאומית של למידה משמעותית" הכוללת את השינויים במתכונת בחינות הבגרות וכן את השינויים שנועדו לחזק את החינוך הטכנולוגי
▪  ▪  ▪

  • כל בית ספר ישתתף במיצ"ב אחת לשלוש שנים. המיצ"ב יכלול מבחני הישגים וסקרי אקלים וסביבה פדגוגית.

  • שכבת תלמידי כיתות ה' ייבחנו במיצ"ב בשלושה תחומי דעת: שפת-אם (עברית/ערבית), מתמטיקה ואנגלית.

  • שכבת תלמידי כיתות ח' ייבחנו בארבעה תחומי דעת: שפת-אם (עברית/ערבית), מתמטיקה, אנגלית ומדעים.

  • מבחני המיצ"ב לכיתות ב' – יתקיימו במתכונת פנימית.

יצוין, כי נקודת המוצא המנחה את פיתוח מדדי המיצ"ב היא התפיסה לפיה בית הספר הוא מארג מורכב של סביבות למידה, תכנים ומיומנויות, תפיסות פדגוגיות שונות ועמדות, ערכים חינוכיים, מערכות יחסים בין גורמים שונים בן באי בית הספר. מודל המיצ"ב מתייחס להיבטים הקוגניטיביים, שהם תוצרי הלמידה, באמצעות מבחני הישגים ולהיבטים אפקטיביים וחברתיים באמצעות סקרי אקלים וסביבה פדגוגית.

מבחני המיצ"ב בודקים שליטה בתכנים ובמיומנויות שונות בהתאם לתוכניות הלימודים בכל תחום דעת. המיומנויות מגוונות וכוללות, בין היתר, שימוש באסטרטגיות חשיבה גבוהות כמו הבנה של תהליכים, השוואה בין פתרונות או בין חלקי מידע, מעבר בין ייצוגים שונים ושילוב מידע שמוצג בדרכים שונות, יישום ידע נלמד בהקשרים חדשים, העלאת טיעונים תומכים וסותרים, הסקת מסקנות ועוד. מיומנויות אלו הן חלק ממיומנויות הלומד במאה 21' המקדמות למידה מעמיקה ומשמעותית.

מתווה המיצ"ב החדש מהווה המשך ל"תוכנית הלאומית של למידה משמעותית" הכוללת את השינויים במתכונת בחינות הבגרות וכן את השינויים שנועדו לחזק את החינוך הטכנולוגי. כמו-כן, הוא עולה בקנה אחד עם מודלים של הערכה הקיימים במדינות רבות בעולם (כגון: אוסטרליה, אנגליה, צרפת, קוריאה, ארה"ב, קנדה, פולין, נורבגיה, אוסטריה, שבדיה ועוד).

בעקבות המתווה החדש של מבחני מיצ"ב אמר אלי הורביץ, מנכ"ל קרן טראמפ למצוינות בחינוך, וחבר ועד החינוך כי "מבחני המיצ"ב הם מערכת הניווט של הרצף שבין בתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים. בהיעדרם, קבלת ההחלטות עלולה להסתמך רק על התנסויות אישיות, על אינטואיציות, ועל תפיסות עולם, שכולן הכרחיות, אך לגמרי לא מספיקות.

הורביץ הדגיש כי: "כפי שאיננו יכולים לדמיין טייס שאינו ניזון מנתונים על מצב הטיסה, מאמן כדורסל שאינו אוסף סטטיסטיקות על ביצועי השחקנים, או רופא שקובע טיפול בלי לשלוח את החולה לבדיקות דם ורנטגן, כך גם המדידה בחינוך, משמשת כאבן יסוד בסיסית למקצועיות שבלעדיה לא ניתן באמת לצפות לאמון הציבור".

תאריך:  17/06/2014   |   עודכן:  17/06/2014
יפעת גדות

מועדון הבלוגרים עוקבים: 36 * לקבלת רשימות יפעת גדות לדוא"ל שלך הקלק כאן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

תגובות  [ 0 ] מוצגות [ 0 תפוס כינוי יחודי    כתוב תגובה   לכל התגובות

רשימות קודמות
על בית המשפט להקפיד שמתחם הענישה יביא בחשבון את נסיבות חומרת העבירה, כפתרון אפשרי למקרים בהם הוא סבור שיש לסטות לקולא מן המתחם. כך סבור (16.6.14) הרכב הערעורים הבכיר של בית המשפט המחוזי בתל אביב - הנשיאה דבורה ברלינר, סגן הנשיא ג'ורג' קרא והשופטת מרים סוקולוב.
17/06/2014  |  איתמר לוין  |  חדשות
נשיא התאחדות התעשיה והמלאכה, יהודה אלחדיף, מסר עדות שקר בבית המשפט. כך קובעת (5.6.14) שופטת בית הדין האיזורי לעבודה בתל אביב, אורנית אגסי, שמצאה גם שאלחדיף ובני משפחתו העדיפו את האינטרסים הכספיים של עצמם על חשבון קיפוח עובדים ותיקים.
17/06/2014  |  איתמר לוין  |  חדשות
"לקחו מפעל מבורך, שפועל בנושאים חברתיים למחוזות הזויים של שנאה-עצמית, ויש חשש שגוף תורם מכתיב לאוניברסיטה את הפעילות, כך אמר אתמול (ב', 16.6.14) יו"ר הוועדה לביקורת המדינה אמנון כהן (ש"ס) בדיון בכנסת עם שר החינוך. זאת לאחר טענות שהועלו כי הקליניקה למשפטים באוניברסיטת חיפה, עסקו במתן ייצוג משפטי למחבלים-רוצחים, ביניהם גם של חיילי צה"ל. "כמה זמן ייקח שאוניברסיטת חיפה תממן את שחרור חוטפי הנערים?!", תמה כהן. הוא הוסיף כי עולה חשש שגוף חיצוני התורם לקליניקה התערב ודחף לייצוג מחבלים-רוצחים, המרצים עונש מאסר בישראל. כהן דרש, ומנכ"ל המועצה להשכלה גבוהה גדי פרנק התחייב כי זו תגיש לוועדה דוח הבודק טענות אלו בתוך כחודשיים. כהן ציין כי אם ממצאי הדוח לא יספקו - הוא יבקש את בדיקת מבקר המדינה, כפי שמוקנית לו הזכות בחוק.
17/06/2014  |  יפעת גדות  |  חדשות
ג'נרל מוטורס האמריקנית מחזירה 3.4 מיליון כלי רכב נוספים בעקבות תקלה שגורמת לבעיה דומה לקודמתה אשר קושרה ל-13 מקרי מוות. בסך-הכל הוחזרו עד כה למעלה מ-16.5 מיליון רכבים לתיקון בעקבות אותם ליקויים בטיחותיים.
17/06/2014  |  הדר פרבר  |  חדשות
מרכז השקעות במשרד הכלכלה יוצא בימים אלו בהקצאה בהיקף 50 מיליון שקלים לעידוד מעסיקים לקלוט עובדים, אשר שיעור השתתפותם בשוק העבודה נמוך. המסלול מיועד למעסיקים שהעסיקו השנה או מתכננים להעסיק עובדים ערבים, חרדים, אנשים עם מוגבלות או הורים יחידים. מעסיקים אלו יוכלו לקבל ממרכז ההשקעות מימון בשיעור ממוצע של עד 27.5% מעלות שכר העובדים. בקשות ניתן יהיה להגיש עד ל-27 ביולי.
17/06/2014  |  עופר וולפסון  |  חדשות

News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1 |   |  עריסת תינוק ניידת |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר |  NEWS1 |  חדשות |  אקטואליה |  תחקירים |  משפט |  כלכלה |  בריאות |  פנאי |  ספורט |  הייטק |  תיירות |  אנשים |  נדל"ן |  ביטוח |  פרסום |  רכב |  דת  |  מסורת |  תרבות |  צרכנות |  אוכל |  אינטרנט |  מחשבים |  חינוך |  מגזין |  הודעות לעיתונות |  חדשות ברשת |  בלוגרים ברשת |  הודעות ברשת |  מועדון + |  אישים |  פירמות |  מגשרים |  מוסדות |  אתרים |  עורכי דין |  רואי חשבון |  כסף |  יועצים |  אדריכלים |  שמאים |  רופאים |  שופטים |  זירת המומחים |