|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות

פיתוח ישראלי: רכב חשמלי שייסע 1,750 ק"מ <br>

בשבוע שעבר ביצעה חברת Phinergy הישראלית, שהקים היזם אביב צידון, ניסוי בקנדה בשיתוף עם אלקואה במטרה לבחון את האפשרות לנסיעה של יותר מ-1,000 ק"מ בין טעינה לטעינה
17/06/2014  |   globes globes   |   חדשות   |   תגובות
מאת: קובי ישעיהו  |    |  גלובס  |  תגובות
אביב צידון

מכונית חשמלית עם טווח נסיעה של כ-1,750 ק"מ (1,100 מייל) בין טעינה לטעינה נשמע כחלום? ובכן לפעמים, כידוע, גם חלומות הופכים למציאות.

בשבוע שעבר ביצעה חברת Phinergy הישראלית, שהקים היזם אביב צידון, ניסוי בקנדה במטרה לבחון את האפשרות לנסיעה של יותר מ-1,000 ק"מ בין טעינה לטעינה. כיום, אגב, מחזיקה טסלה בשיא המרחק בין טעינה לטעינה, כ-300 מייל (500 ק"מ) עם מודל S שלה.

כמעט כל המכוניות החשמליות המשווקות היום נבלמות בטווח נסיעה מקסימלי של כ-200 ק"מ, הגורם העיקרי הבולם עלייה חדה במכירות בעולם. הפתרון של פינרג'י - שמחזיקה כבר באבטיפוס, אוטו מבחן שנוסע - הוא להוסיף לסוללה סוללה נוספת, שתפעל אך ורק כאשר הסוללה החשמלית ה"רגילה" נגמרת. היא מורכבת מאלומיניום, ממכל מים, מאוויר ומהזרז - הקטליזטור - שהוא בעצם המוצר של פינרג'י. הזרז מפרק מהמים חמצן ומבצע תהליך של חמצון האלומיניום, ובמילים אחרות: יצירת שכבה דקה של חלודה, עניין שיוצר חשמל. הרעיון אינו חדש, אולם בעבר נתקל בבעיות טכניות בלתי עבירות.

בחודש פברואר השנה, אגב, פורסם במגזין G של "גלובס" ראיון עם אביב צידון וכתבה מקיפה על פינרג'י.

בינתיים, פינרג'י המשיכה להתקדם עם הרעיון והחזון שלה. הניסוי בקנדה היה בשיתוף עם ענקית האלומיניום אלקואה.

הרעיון של פינרג'י מבוסס כאמור על פתרון הבעיה של הרכב החשמלי והסיבה שבשלה אין הוא נפוץ במיוחד, והיא חרדת טווח. אומנם אפשר לייצר סוללה חשמלית שתסיע אותך גם 500 קילומטרים ללא עזרים וטעינות ביניים, אבל זו תהיה יקרה מאוד. סוללה חשמלית שמחירה סביר תספיק אולי לכ-180 קילומטרים, וגם אלה בתנאי מעבדה וללא מזגן, פקקים, משקל ותנאי הדרך שמזמנים החיים האמיתיים. טעינתה מחדש אורכת זמן שהוא מעבר למה שאדם מוכן לחכות באמצע נסיעה, ובאופן כללי, נראה כי בני אדם מוכנים אך ורק ל"טרחה" שהם מכירים ממנוע הבעירה הפנימית - "בזבוז" של חמש עד שבע דקות מדי כ-400 קילומטרים בתחנת הדלק. כל הניסיונות לייצר תחליפי אנרגיה ירוקים יותר, קמים ונופלים על התאמות להרגלים הללו. בטר פלייס, לדוגמה, הציעה סוללה שאפשר להחליף עת הצורך בעמדות החלפה הפזורות בדרך, בתחנות דלק.

ההמצאה בבסיס פינרג'י, שמקורה במחלקה לננוטכנולוגיה של אוניברסיטת בר-אילן, היא תהליך זירוז שונה, שמסוגל לבצע את העבודה ללא תקלות, לפחות על-פי הניסויים שהריצה החברה. בפועל זה אומר שהפתרון של פינרג'י כולל מכונית חשמלית, שיש בה סוללה נטענת רגילה, שטוענים מדי ערב בבית, ובנוסף לה סוללת גיבוי, הנכנסת לפעולה בנסיעות ממושכות יותר וצריכה לצורך פעולתה מים. אם הנסיעה מתארכת, פשוט "מתדלקים" במים.

יתרון גדול נוסף הוא חומרי הגלם - בעיקר אלומיניום - מה שמאפשר מיחזור של הסוללה (הסוללה תוחלף כל מספר חודשים).

מכונית הניסוי של פינרג'י ואלקואה כללה כאמור מלבד סוללת האלומיניום-חמצן גם סוללת lithium-ion כך שלמעשה זאת מכונית חשמלית-משולבת (היברידית). לנסיעות בטווחים קצרים המכונית תשתמש בסוללת ה-lithium-ion ולטווחים ארוכים בסוללת האלומיניום-חמצן. השיטה הזאת אמורה לחסוך במשקל הרכב, בהוצאות ולהגדיל את טווח הנסיעה למקסימום.

בכל אופן, כנראה שיעברו עוד כמה שנים לפחות עד שמכוניות חשמליות במחירים סבירים עם טווח נסיעה של 1,000 ק"מ או יותר יגיעו לכבישים אבל בקצב שהטכנולוגיה בתחום מתפתחת יש הרבה מקום לאופטימיות.

פורסם במקור: אתר "גלובס"
תאריך:  17/06/2014   |   עודכן:  17/06/2014
קובי ישעיהו
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
פיתוח ישראלי: רכב חשמלי שייסע 1,750 ק"מ
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
נצר יואב
17/06/14 19:06
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
‎‎מהלך דרמטי: חברת סלקום הודיעה היום (ג') כי דירקטוריון החברה אישר לה להיכנס לתחום שירותי הטלוויזיה על גבי האינטרנט. בכך מממשת חברת הסלולר את האסטרטגיה שלה להפוך לקבוצת תקשורת כוללת.
17/06/2014  |  גד פרץ  |   חדשות
זה כבר היה באוויר, אבל עכשיו זה רשמי: פוצץ המשא-ומתן לרכישת סטימצקי בידי ארלדן (בעלת השליטה בכתר ספרים) וקרביץ - כך נודע ל"גלובס".
17/06/2014  |  יניב מגל  |   חדשות
מאורעות תרצ"ו זכורים בשל ההתקפות, ההתנכלויות, שריפת השדות וגדיעת העצים ופחות בשל בעיית הפליטים היהודים שנוצרה בעטים. כעשרת אלפים יהודים שהתגוררו בישובים ערבים ובערים מעורבות נאלצו לנטוש את בתיהם.
17/06/2014  |  עידן יוסף  |   חדשות
הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז מרכז, החליטה לתת תוקף ל-11 תוכניות לבניית 8,700 דירות באזור המרכז. זאת, לאחר שהוצגו בפניה נתונים של משרדי הבריאות והאוצר, ושל רשות המים והביוב, שלפיה מקדמים בימים אלו פתרון תכנוני ותקציבי להנחת צינורות ביוב ומים מתאימים באזור.
17/06/2014  |  אלעזר לוין   |   חדשות
ששת היזמים המובילים בנדל"ן למגורים מתנגדים לביטול מע"מ על דירות יד ראשונה. הששה הם מנכ"ל שיכון ובינוי תמיר דגן, מנכ"ל אפריקה-ישראל-מגורים אורן הוד, מנכ"ל אזורים ארנון פרידמן, מנכ"ל אזורים דרור נגל, מנכ"ל מליסרון אבי לוי ויו"ר מבני תעשיה אליעזר פישמן. הששה דיברו בכינוס הנדל"ן השנתי הנערך (יום ג', 17.6.14) בתל אביב, מטעם חברת רואי החשבון ארנסט את יאנג. איש מהדוברים לא הגן על התוכנית.
17/06/2014  |  אלעזר לוין   |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
במקרה שלנו התמונה המדומיינת הפוכה: ישראל היא האריה, המותקף משום-מה על-ידי עדר זברות מתייהרות    היוכלו החיות המפוספסות, עטויות כפיות וסרטים ירוקים למצחם ללביא הבודד?
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
אחרי 165 ימים, ש-134 יהודים נמצאים במחשכי גיא ההריגה העזתי חשופים לאימת המוות, האמירה ממסכת סנהדרין היא זו שחייבת להנחות את המשלחת שיצאה לקטר
עולם מוסלמי [צילום: ג'ון מינצ'ילו/AP]
שי גולדשטיין
הערבים הם כוח הולך וגובר באירופה ואמריקה ולכן העולם המערבי מפנה לנו את גבו    אין לנו ברירה אלא להבין שאנחנו הולכים ומבודדים מול עולם מתאסלם
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il