בתום עבודת מטה ארוכת טווח לאורך חודשים שנערכה במשטרת ישראל לשיפור השירות לאזרח והנגשתו לבעלי מוגבלויות על-פי חוק - סעיף 36 לתקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התשע"ג-2013) הקובע חובת התאמות נגישות לאנשים עם מוגבלות במוקדי חרום טלפוניים), סיימה משטרת ישראל בימים אלה את הטמעת המערכות הטכנולוגיות במוקד 100, המאפשרות נגישות ייחודית ראשונה מסוגה לציבור כבדי השמיעה והחירשים.
כאמור, נערכה עבודת מטה מקיפה בראשות סגן המפכ"ל, ניצב ניסים מור, שתכליתה לייצר נגישות מקסימאלית ומענה מבצעי אפקטיבי של מוקד 100 לציבור כבדי השמיעה והחירשים, באמצעות מערכות מסרונים (SMS), פקס ודוא"ל.
מענה בהתכתבות
במסגרת יישום החוק וההיערכות האופרטיבית, מוקדני 100 ומפקדי המוקדים, קיבלו הכשרה ייחודית בדבר המערכות והצורך בהתכתבות בזמן אמת מול הפונה - בהיעדר יכולתו לתקשר מילולית עמו. כמו-כן, בעת קבלת פניה במערכות אלה, מופעלת במוקד התראה קולית מוגברת למתן מענה מהיר ומותאם.
בהכשרת המוקדנים, ניתן דגש לשילוב הייחודי של מענה בהתכתבות, תוך ביצוע תחקור ראשוני ומיצוי מידע בזמן אמת, סיווג מהות הפניה ודחיפותה, ובמקביל - שיגור ניידת (בעת הצורך) ושמירה על קשר רציף עם הפונה בהתכתבות - עד החיבור עם השוטרים בשטח.
מדובר משטרת ישראל נמסר כי דרכי ההתקשרות הנ"ל מיועדות לשימוש אוכלוסיית כבדי השמיעה והחירשים בלבד, ומ"י רואה במהלך זה, נדבך נוסף בשיפור השירות לאזרח וקידום יעדי הארגון למען ביטחונם האישי של כל אזרחי המדינה.