בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
מעתה: הסעת נוסעים כמספר חגורות הבטיחות
|
שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "לאחר שנים של הפקרות שינוי התקנה יאפשר למשטרה להגביר את האכיפה כנגד נהגים שמסיעים נוסעים לא חגורים בחגורת הבטיחות ● חגורת בטיחות הינה אביזר בטיחות אשר הוכח כמציל חיים"
ועדת הכלכלה אישרה (29.7.14) תקנה הקובעת כי מספר הנוסעים שיוסעו ברכב יהיה כמספר חגורות הבטיחות. כלומר אם יש שלוש חגורות בטיחות מאחור, ניתן יהיה להסיע עד שלושה אנשים. עד עתה החוק התיר להסיע מספר רב יותר של אנשים מאשר חגורות הבטיחות(תקנה 83ב'). שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "לאחר שנים של הפקרות שינוי התקנה יאפשר למשטרה להגביר את האכיפה כנגד נהגים שמסיעים נוסעים לא חגורים בחגורת הבטיחות. חגורת בטיחות הינה אביזר בטיחות אשר הוכח כמציל חיים. ילדים רבים נפגעים ונהרגים בתאונות דרכים לאחר שההורים שלהם לא חגרו אותם בחגורת בטיחות. ילד שלא חגור בחגורת בטיחות עלול לעוף בזמן תאונה מחוץ לרכב או לפגוע בעוצמה רבה בשאר הנוסעים שכן חגורים. שינוי התקנה איננו מספיק ולכן יש להגביר את ההסברה ובמיוחד להגביר את האכיפה". מנתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני הלמ"ס עולה כי בכל שנה נהרגים בממוצע 33 בני אדם בתאונות דרכים שבהן הם לא היו חגורים בחגורת בטיחות או מרוסנים ורתומים בכסאות מתאימים. עוד עולה מהנתונים כי בעשור האחרון נהרגו 45 ילדים (0-14) בתאונות דרכים לאחר שלא היו חגורים או מרוסנים במושבי בטיחות ונפגעו 3,350 ילדים מתוכם 168 באורח קשה.
|
|
מתעלמים [צילום: פלאש 90]
|
|
|
בישראל אחד מכל ארבעה נצפה נוסע לא חגור בחגורת בטיחות. בישובים הערביים כמעט כל אדם שני שנוסע ברכב, נצפה לא חגור
|
▪ ▪ ▪ |
26% מהנוסעים מאחור לא חוגרים חגורת בטיחות, כך עולה מנתונים חדשים שמפרסמת המועצה האירופית לבטיחות בדרכים (ETSC). הנתונים מתפרסמים בדוח השוואתי לסיכום שנת 2012 ובו נמצאת ישראל במקום ה-13 מתוך 20 מדינות שנבדקו, כשרק שבע מדינות הציגו תוצאות נמוכות יותר. במקום הראשון נמצאת דנמרק עם 98% מהציבור שחוגרים מאחור, במקום השני נמצאת אסטוניה עם 90% חגירה מאחור ובמקום השלישי נמצאת בריטניה עם 89%. ישראל נמצאת בין אוסטריה (75%) ופורטוגל (73%). המועצה מעריכה כי בשנת 2012 נחסכו חייהם של 8,900 בני אדם בשל שימוש בחגורות בטיחות, ואילו חייהם של 900 בני אדם היו יכולים להינצל לו 99% מהאנשים ברכב היו חגורים בחגורת בטיחות. ובישראל - תצפית קבוצות הנוער של אור ירוק: אחד מכל ארבעה נצפה נוסע לא חגור בחגורת בטיחות. בישובים הערביים כמעט כל אדם שני שנוסע ברכב, נצפה לא חגור. למרות שחגורת בטיחות הוכחה כאביזר בטיחות שמציל חיים, עדיין ישנם אנשים שנוסעים ומסיעים את ילדיהם לא חגורים בחגורת בטיחות. במסגרת תצפית חסרת תקדים בהיקפה שביצעו מתנדבי עמותת "אור ירוק", במטרה לאמוד את היקף התופעה שבה אנשים נוסעים לא חגורים בחגורת בטיחות, עולה כי אחד מכל ארבעה (25%) נצפה נוסע לא חגור בחגורת בטיחות. את התצפית ביצעו מתנדבי מועדוני הקהילה של עמותת "אור ירוק" וחניכי קבוצות הנוער של עמותת "אור ירוק" הפועלות בכל רחבי הארץ. במסגרת התצפית נבדקו 14,573 כלי רכב בכ-90 ערים, מועצות מקומיות, ישובים וכפרים בכל רחבי הארץ. מהנתונים עולה כי תוצפתו קרוב ל-28 אלף בני אדם שנסעו ברכב, כאשר מתוכם 7,078 בני אדם (25%) לא היו חגורים בחגורת בטיחות.
|
אי חגירת חגורות בטיחות נפוצה באופן משמעותי יותר בקרב החברה הלא יהודית
|
▪ ▪ ▪ |
מתוך 32 ישובים וכפרים שתוצפתו מהחברה הלא יהודית עולה כי כמעט כל אדם שני (42%) נוסע לא חגור בחגורת בטיחות. במהלך הבדיקה נבדקו 2,589 כלי רכב בחברה הלא יהודית. 6,633 בני אדם נצפו בתוך הישובים, כאשר 2,795 בני אדם לא חגרו חגורת בטיחות. במגזר היהודי נבדקו 57 ערים, ישובים ומועצות אשר כללו תצפית של כ-12 אלף כלי רכב. שבהם 21,277 בני אדם נצפו נוסעים, מתוכם נצפו 4,283 בני אדם שלא היו חגורים בחגורות בטיחות (כ-20%). בחדרה לא מאמינים שיתפסו על-ידי המשטרה נוסעים ללא חגורות בטיחות - 73% מסך הנוסעים שתוצפו בחדרה, נסעו לא חגורים בחגורת בטיחות.
- 52% מסך הנוסעים שתוצפו ברמת גן, נסעו לא חגורים בחגורת בטיחות.
- 39% מסך הנוסעים שתוצפו בקריית אתא, נסעו לא חגורים בחגורת בטיחות
- 30% מסך הנוסעים שתוצפו בעכו, נסעו לא חגורים בחגורת בטיחות
- 28% מסך הנוסעים שתוצפו ביבנה, נסעו לא חגורים בחגורת בטיחות
- 27% מסך הנוסעים שתוצפו באשדוד ובקרית גת, נסעו לא חגורים בחגורת בטיחות
- 25% מסך הנוסעים שתוצפו בנתניה ובקרית ביאליק, נסעו לא חגורים בחגורת בטיחות
- 24% מסך הנוסעים שתוצפו בירושלים, חולון ובאר שבע, נסעו לא חגורים בחגורת בטיחות
- 18% מסך הנוסעים שתוצפו בתל אביב, קריית מוצקין וראשון לציון, נסעו לא חגורים בחגורת בטיחות.
מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני משטרת ישראל עולה כי בשנת 2012 נרשמו כ-50 אלף דוחות בגין אי-שימוש באביזרי בטיחות. מדובר בירידה חדה של 76% במספר הדוחות ביחס שלנתוני שנת 2011.
|
|
תאריך:
|
30/07/2014
|
|
|
עודכן:
|
30/07/2014
|
|
יפעת גדות
|
מעתה: הסעת נוסעים כמספר חגורות הבטיחות
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
טולסטוי
|
30/07/14 21:59
|
|
חקיקת החוק למע"מ 0% על דירות יד ראשונה לצעירים נדחתה בשלושה חודשים לפחות, לסוף אוקטובר. המשך הדיון יהיה לאחר פתיחת מושב החורף של הכנסת, ב-22 באוקטובר. התברר, שכמעט שאין סיכוי שהכנסת תאשר את החוק במושב הקיץ שלה, המסתיים היום (ד', 30.7.14).
|
|
|
החברה האמריקנית BLACKBOARD טוענת (27.7.14), כי פסילתה במכרז של משרד הביטחון לאספקת מערכת לניהול הדרכה, למידה, משאבים וכשירויות עבור צה"ל, סיכלה את הגשמת מטרתו של הסכם ממשלות ישראל וארה"ב שנועד לאפשר לספקים אמריקנים להתמודד במכרזי משרד הביטחון.
|
|
|
חברת סושיאלקליקס, העוסקת במתן שירותי פרסום באתרי אינטרנט, והמנכ"ל אלון מיכאלי הגישו לבית משפט השלום בתל אביב תביעת לשון הרע בסך 500,000 שקל נגד החברה המתחרה מאודאו והמנכ"ל אורי לנקרי.
|
|
|
נושי דורי בניה, המחזיקים באג"ח א' שלה, יתכנסו ביום שלישי הקרוב, תשעה באב (5.8.14) כדי לשמוע סקירה על מצבה של החברה, ולהצביע על הצעה לנקיטת הליכים משפטיים נגדה. האסיפה תערך על-פי בקשת גוף מוסדי, המחזיק ב-5% מיתרת האג"ח.
|
|
|
חברת נייס דיווחה (יום ד', 30.7.14) לבורסה על תוצאות הרבעון השני שלה. במקביל, החברה הודיעה על חלוקת דיבידנד בסך של 0.16 דולר למנייה בגין הרבעון. המועד הקובע יהיה 12 באוגוסט 2014 והדיבידנד ישולם ב-26 באוגוסט 2014, בניכוי מס בשיעור של 15%.
|
|
|
|