|
ג'ף בזוס, מייסד אמזון [צילום: AP]
|
|
|
|
|
אמזון הודיעה אמש (ב') כי היא רוכשת את אתר הוודיאו-סטרימינג Twitch תמורת כ-970 מיליון דולר במזומן. החברה ציינה בהודעה כי האתר יצר פלטפורמה ייחודית שמושכת מיליוני גולשים מדי חודש.
לפני כחודש דווח כי גוגל מנהלת מגעים לרכישת טוויץ' תמורת מיליארד דולר אך רק אתמול בבוקר פורסמו דיווחים לפיהם אמזון סיכמה את העסקה.
אומנם לטוויץ' קיים פוטנציאל גדול להפוך את מספר המבקרים למזומנים, אך רבים תוהים כיצד הפך אתר ווידאו-סטרימיניג לאטרקטיבי עד כדי כך שחברה מוכנה לשלם תמורתו כמעט מיליארד דולר?
האתר הושק ב-2011 כספין אוף של האתר Justin.tv, שיועד בהתחלה כשירות סטרימינג למשתמשים בעלי מצלמת רשת. יוצרי האתר, ג'סטין קאן ואמט שיר, ראו כי דווקא ערוצי הגיימינג בשירות תופסים תאוצה וכך החליטו לייצר ספין אוף כאתר נפרד תחת השם Twitch.tv. מאז הספיק האתר לגייס 35 מיליון דולר מקרנות הון סיכון שונות
עד כמה טוויץ' גדולה? נתונים שפורסמו בחודש אפריל מצביעים על כך שהאתר הפופולרי צמח לממדים עצומים ואחראי ל-40% מכל תנועת הווידאו-סטרימיניג בארה"ב. לפי חברת Qwilt, המבצעת ניתוחים אנליטים, טוויץ' הפך לאתר הווידאו סטרימינג הגדול ביותר.
עם זאת, רבים בשוק מטילים ספק ביכולת של טוויץ' להפוך את תנועת הגולשים למזומנים וסבורים כי סכום הרכישה גדול מדי ומהווה עדות נוספת לבועה שהתנפחה בחברות הטכנולוגיה.