בקשה לתביעה ייצוגית ב-85.5 מיליון שקל נגד
רכבת ישראל, בטענה שהיא מפרה את חובתה להנגיש את שירותי הקופה והמודיעין ללקויי שמיעה. התובעת טוענת, כי על הרכבת להתקין פונקציית השראה המנטרלת או לפחות מפחיתה מאוד את רעשי הרקע ומשפרת את מובנות הדיבור.
התביעה הוגשה (יום ב', 1.9.14) לבית המשפט המחוזי בלוד על-ידי אורה לפידות, הפעילה לשיפור מצב כבדי השמיעה. בתביעה נאמר, כי מערכת העזר שנבחרה כפתרון להנגשת העמדות בתחנות הרכבת פשוטה להפעלה ומחירה נאמד בפחות מ-2,000 שקל. ואולם, רכבת שונות אין מערכת כלל או שאין בכל איזור, או שהמערכת אינה פועלת, וזאת לעתים גם אחרי בקשה מפורשת מנציגי השירות להיעזר בה.
לדברי התובעת, הרכבת חייבת להפעיל את מערכת העזר לשמיעה בעמדה אחת לפחות בכל אזור בתחנה שבו יש עמדות. לדבריה, הצורך לבקש במיוחד להפעיל את המערכת מביך את כבדי השמיעה, מעכב אותם ללא הצדקה ויוצר מאחוריהם תור מתארך וקצר רוח.
בתביעה נטען, באמצעות עוה"ד שלומי אבני וערן פלסר, כי חובתה של הרכבת להפעיל את מערכת העזר בעמדה באופן יזום ורצוף כל זמן השירות באזור זה בתחנה. טרם הוגש כתב הגנה.