סקר שערכה היחידה הממשלתית ל
חופש המידע בקרב 143 ממונים על חופש המידע ברשויות ציבוריות שונות מגלה כי הממונה משתייך, לרוב, ליחידות העוסקות בפניות ציבור, כי הוא מדורג בדירוג ביניים-בכיר בארגון וכי רוב הממונים מקדישים פחות מ-25% מזמנם לחופש המידע.
למרבית הממונים, על-פי הסקר, יש נגישות למנכ"ל הרשות, ויש ליווי משפטי ומערכת תומכת סביבם.
עוד נמצא כי הגורם שנתפש כמסייע ביותר לממונה הוא היועץ המשפטי ואילו הגורם שנתפס כמפריע הוא דובר הרשות. ומה באשר למנכ"ל? הוא נמצא באמצע - לא מסייע ולא מפריע.
למרות שלצורך עבודת איסוף המידע נדרש זמן רב, בחלק לא מבוטל של הרשויות הממונה מחזיק בתפקידים אחרים, דבר הגורע מיכולתו לתת מענה ראוי ובזמן לבקשות קבלת מידע רבות המגיעות לשולחנו. נכון להיום פועלת היחידה הממשלתית לחופש המידע לשינוי החקיקה והנהלים בנושאים שונים הקשורים לחופש המידע. אחד הנושאים, למשל, הוא אי-סמכותה של היחידה לקבל תלונות באשר לתפקוד ממונים ברשות ציבורית המחויבת במסירת מידע אך אינה נמנית על אחד ממשרדי הממשלה או יחידות הסמך.