בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
מס' הרוגי התאונות - הנמוך מזה 50 שנה
|
277 הרוגים ובהשוואה ל-2012 מדובר בגידול של 5.3% ● בתאונות הקטלניות נרשם גידול של 7.7% וגם במס' הפצועים קשה הגיע ל-1,624 פצועים ● הקילומטראז הארצי ממשיך לעלות ויאטו גם הצפיפות בכבישים
|
רבע מהת"ד - בדרכים לא עירוניות [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
מספר ההרוגים בשנת 2013 בתאונות דרכים הינו הנמוך ביותר ב-51 השנים האחרונות מלבד 2012 שבהשוואה אליה נרשמה עלייה של 5.3%. בסך-הכל נהרגו בשנה שעברה בתאונות דרכים 277 בני אדם - כך מספרמת (יום ב', 10.11.14) הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. ב-2013 נרשמו ע"י משטרת ישראל בתיקי תאונות דרכים (ללא אזור יהודה והשומרון) 13,048 תאונות דרכים עם נפגעים. בתאונות אלה נפגעו 24,294 בני אדם. מספר התאונות הקטלניות בשנת 2013 היה 252 והוא גבוה ב-7.7% לעומת שנת 2012 (234). גם במספר הפצועים קשה חלה עלייה של 0.8%, אשר הגיע ל-1,624 פצועים קשה, בהשוואה ל-1,611 בשנת 2012. מהנתונים עולה עוד כי כ-13% מכלל הנפגעים (הרוגים ופצועים) וכ-31% מכלל ההרוגים היו הולכי רגל. בני 65+ מהווים כ-23% מבין הולכי הרגל שנפגעו, אך רק כ-10% מכלל האוכלוסייה. מעבר החצייה אינו מקום בטוח מעבר החצייה אינו ערובה לחצייה בטוחה - מבין הולכי הרגל שנפגעו בעת חציית כביש כ-72% נפגעו במעבר חצייה. מבין הילדים (עד גיל 14) שנפגעו בעת חציית כביש כ-65% נפגעו במעבר חצייה, ומבין הקשישים (בני 65+) כ-71% נפגעו במעבר חצייה. 59% מהנפגעים בתאונות דרכים היו גברים ו-41% היו נשים. ואילו חלקם של הילדים בין הנפגעים נמוך מחלקם היחסי באוכלוסייה, הילדים בגיל 0-14 מהווים כ-12% מהנפגעים וכ-8% מההרוגים, כאשר חלקם באוכלוסייה הוא 28%. רבע מכלל תאונות הדרכים עם נפגעים, אירעו בדרכים לא-עירוניות. בתאונות אלו נפגעו כ-36% מכלל הנפגעים - כ-53% מההרוגים וכ-34% מהפצועים קשה. עוד עולה כי כ-66% מהתאונות אירעו בשעות היום וכ-34% בשעות הלילה. הצפיפות גדלה בכבישים סך הנסועה (קילומטראז') הארצית של כלי הרכב המנועיים הסתכם בשנת 2013 בכ-51 מיליארד ק"מ, עלייה של כ-2.2% בהשוואה לשנת 2012. הצפיפות בכבישים ממשיכה לגדול: קצב הגידול בנסועה השנתית ובמצבת כלי הרכב גדולים מהותית מקצב הגידול באורך הדרכים ובשטחם. בעוד שהנסועה השנתית גדלה ב-40% יחסית לשנת 2000, ומצבת כלי הרכב גדלה ב-56%, הרי ששטח הכבישים גדל ב-34.7%, ואורך הכבישים ב-14.4% בלבד.
|
תאריך:
|
10/11/2014
|
|
|
עודכן:
|
10/11/2014
|
|
מירב ארד
|
מס' הרוגי התאונות - הנמוך מזה 50 שנה
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
רפי אשכנזי
|
10/11/14 18:43
|
|
ראש עיריית פתח תקוה, יצחק ברוורמן, הורה לסגור את מסלול התחבורה הציבורית בציר ז'בוטינסקי, זאת לאחר שבשבוע שעבר נהרג הקורבן ה-21 בכביש, שזכה לכינוי "ציר המוות".
|
|
|
גורם ביטחוני בכיר אומר (יום ה', 6.11.14) כי צה"ל בוחן את האפשרות כי מה שכונה פיגוע דריסה, אשר הביא לפציעתם של שלושה חיילי צה"ל ביום רביעי בלילה ביהודה ושומרון, היה אולי בעצם תאונת פגע-וברח.
|
|
|
נהיגה בשכרות, נוסף על היותה מסוכנת, היא עבירה לא פעוטה ובצידה עונש מוחשי ביותר - שלילת הרישיון לשנתיים לפחות. הליך בדיקת רמת האלכוהול בדם שמבצעת המשטרה כולל שורה של שלבים ופעולות, רובן פרוצדוראליות ופשוטות יחסית, אך כאלה שדורשות דיוק רב והקפדה מדוקדקת על הנהלים. לכן, לנוכח אימת הסנקציה שבהרשעה בעבירה של נהיגה בשכרות, נאשמים רבים בוחרים לנהל את הגנתם עד הסוף (להבדיל מהגעה להסדרי טיעון עם התביעה) ולנסות לקעקע בכל דרך שהיא את גרסת התביעה.
|
|
|
העיקרון התורני-הלכתי "ועשית הישר והטוב" הביא את שופט בית משפט השלום בתל אביב, מנחם קליין, למנות מומחה רפואי למרות שבא-כוח התובעת לא ביקש זאת מיוזמתו.
|
|
|
סגן נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים, יעקב צבן, גזר ארבעה חודשי מאסר בלבד על נהגת שביצעה תאונת "פגע וברח", וזאת למרות שהתחמקה זמן רב מחקירת משטרה וביצעה את התאונה זמן קצר לאחר שהורשעה באיומים ותקיפת שוטר. בית המשפט העליון דחה (יום ד', 22.10.14) את ערעורה של הנהגת על הרשעתה ועל חומרת עונשה.
|
|
|
|
|
|
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
|
|
|
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
|
|
|
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|