|
דודי ויסמן, מנכ"ל ובעל השליטה בקבוצה [צילום: אייל יצהר]
|
|
|
|
|
אלון רבוע כחול דיווחה (יום ה', 27.11.14) על תוצאותיה הכספיות לרבעון שלישי 2014, כשהיא מציגה צמיחה בכל מגזרי הפעילות.
החברה רשמה רווח נקי של 12 מיליון שקל לעומת הפסד נקי של 24.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. עלייה של 27% נרשמה בתזרים מפעילות שוטפת שהסתכם הרבעון ב-143.7 מיליון שקל לעומת 113.5 מיליון שקל ברבעון המקביל.
הרווח התפעולי לפני מימון רשם עלייה של 97% מול הרבעון הקודם ושל 52% מול הרבעון המקביל. הרווח הסתכם ב-80.1 מיליון שקל ברבעון מול 40.6 מיליון שקל ברבעון הקודם ו-52.5 מיליון שקל ברבעון המקביל.
ההכנסות (כולל היטלים ממשלתיים) ברבעון הסתכמו בכ-3,649.6 מיליוני שקלים בהשוואה להכנסות של כ-3,765.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של כ-3.1%, הנובע בעיקר מהשפעת מבצע צוק איתן שחל בחודשים יולי-אוגוסט 2014.
במגזר מתחמי תדלוק ומסחר הסתכם הרווח הגולמי ב-210.5 מיליון שקל (16.5% מהכנסות), בהשוואה ל-206.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד (16% מהכנסות), גידול של 2.1%. עיקר הגידול נבע מגידול במכירות הכמותיות וקוזז בחלקו כתוצאה מהפסדי מלאי גבוהים יותר ברבעון הנוכחי, השפעת מבצע צוק איתן והחרפת התחרות בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.
במגזר הסופרמרקטים הסתכם הרווח הגולמי ב-367.2 מיליון שקל (25.9% מהכנסות) בהשוואה ל-391.6 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2013 (26.7% מהכנסות), קיטון של 6.2%. הקיטון נבע בחלקו מקיטון במכירות כאמור לעיל ומירידה בשיעור המרווח הגולמי בעקבות הסבת סניפים לרשת YOU.
במגזר כלי בית וטקסטיל הסתכם הרווח הגולמי ב-42.2 מיליון שקל (58.2% מהכנסות) בהשוואה ל-40.1 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2013 (58% מהכנסות), גידול של 5.2%. הגידול ברווח הגולמי נבע בעיקר מגידול במכירות, למרות השפעה שלילית של מבצע צוק איתן.