התנגדות כמעט כללית התגלתה (יום ב', 1.12.14) בכנסת, לתוכנית הממשלה לסגור בשנת 2016 את שדה דב, ולהעביר את פעילות ארקיע וישראייר לנתב"ג. מנהל רשות התעופה האזרחית,
יואל פלדשו, דרש לדחות את סגירת שדה דב, המתוכננת ל-2016. הוא אמר כי הממשלה אומנם החליטה להעביר את הפעילות הפנים-
ארצית לנתב"ג, אך היא רשאית לשנות את החלטתה.
מנהל רשות התעופה האזרחית הזהיר: "בנתב"ג נעשות אומנם עבודות תשתית בנושא זה, אך העברת הפעילות האוירית יותר מורכבת. הדבר עלה על שולחני לפני שבוע, והתברר שזה דבר מאוד בעייתי. אנחנו עלולים למצוא עצמנו ללא שדה תעופה פנים-ארצי בין חיפה לבאר שבע". בדברים אלו התכוון להחלטה אחרת של
משרד התחבורה, לסגור גם את השדה בהרצליה.
"יש פה הרבה כסף - אני חושש מהולילנד 2"
בדיון, שנערך בוועדת המשנה לתשתיות תעופה של ועדת הכלכלה, אמר היו"ר
יצחק וקנין: "גם מי שמייחל לבנות דירות על השטח המתפנה, לא יראה שם אף דירה ב-10 השנים הקרובות! אני מזהיר מפני מצב, שבו חיזבאללה יירה חלילה טילים על נתב"ג; אם שדה דב לא יהיה קיים, תשותק התעופה במדינה! יש פה הרבה כסף וידידים שעוסקות בנדל"ן. אני חושש מ
הולילנד 2!"
וקנין הוסיף: "ברור שנתב"ג לא יהיה מוכן לתעופה פנים-ארצית במועד שנקבע, שנת 2016. יש לתת ארכה. יש לעשות הכל כדי לדחות את הפינוי, ושלא יהיה פינוי ללא חלופה מתאימה. אם ההמראות יהיו בנתב"ג, יעדיפו רבים לטוס לקפריסין. 80 אחוז מהטייסים האזרחיים עוברים את הכשרתם בשדה בהרצליה, וסגירתו תביא לכאוס!"
"סגירת שדה דב תכניס את תושבי אילת להסגר"
מתנגדים נוספים:
- ראש עירית אילת, מאיר יצחק הלוי: "סגירת שדה דב תכניס את תושבי אילת להסגר, ותפגע קשה בתיירות. במקום טיסה אחת לשעה, יהיו רק 5 טיסות ליום".
- מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי: "סגירת שדה דב היא סטירת לחי לאילת. המדינה משקיעה 2 מיליארד שקל בבניית שדה תעופה בתמנע, שיהיה פיל לבן".
- מנכ"ל ארקיע, ניר דגן: "בשנים הבאות אי-אפשר יהיה לבנות במקום. חיל-האוויר פינה בסיס סמוך לפני שש וחצי שנים, ועדיין לא בונים על הקרקע! אפשר לבחון אפשרות להשאיר את השדה בשטח קטן יותר (מתכננת ברשות המקרקעין, נילי טסלר, בתגובה: "זה בלתי אפשרי").
- מנכ"ל ישראייר, אורי סירקיס: "סגירת שדה דב תביא לירידה של 40% במספר הטסים לאילת".
"כל הקרקע נמצאת בבעלות פרטיים"
- עו"ד רינה מיוחס מפרקליטות המדינה: "הדיון מתקיים מאוחר מדי, יש כבר פסק דין של בית המשפט בעניין הפינוי". היו"ר וקנין הגיב: "לראש הממשלה יש גם במצב זה שיקול דעת בקשר לחלופות".
- עו"ד מיכאל שפטלר, המנהל מטעם בית המשפט את המתחם: "הקרקע שבה מדובר נמצאת כולה בבעלות פרטיים, וזכותם לממש את רכושם. ב-2010 ביקשה ארקיע ארכה של חמש שנים כדי להתארגן מחדש בנתב"ג. הגיע הזמן".
- גם הח"כים דב חנין (חד"ש) ומיכל בירן (עבודה) הצטרפו לדרישה לדחות את פינוי שדה דב. בירן אמרה כי אם חלק מהדירות שיבנו במקום לא יהיו זולות, אין טעם בכל הפינוי.