|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!

מצעים והבטחות

איזו מפלגה תשקיע בתחבורה הציבורית?

מה חושבות המפלגות השונות על רכבת לאילת? רכבת בגוש-דן? תעריפי הנסיעה? רמת השירות ותחבורה ציבורית בשבתות? עימות לקראת בחירות
25/02/2015  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   בחירות 2015   |   תגובות
זנדברג, כהן-פארן ואלהרר [צילום: דימה קרמינצקי]
תחבורה ציבורית. בקדנציה הבאה יהיה טוב יותר?

ערן אליאס ותמר זנדברג [צילום: דימה קרמינצקי]

תמונתו של משה כחלון בקרון רכבת, שפורסמה בשבוע שעבר בדף הפייסבוק שלו, העלתה את נושא התחבורה הציבורית לסדר היום. כחלון תקף את הממשלה על כך שהתחבורה הציבורית בעדיפות נמוכה מאוד, ושר התחבורה ישראל כ"ץ השיב לו במתקפה נגדית. אבל לא ישראל כ"ץ ולא אף נציג מהליכוד הגיע לחבר-הדיון בנושא שקיימה (יום ב', 2.2.15) עמותת תחבורה היום ומחר.

סקר של העמותה מצא כי שלושת הנושאים מהם ציבור הנוסעים הכי פחות מרוצה הם: תדירות שירות נמוכה, אי-עמידה בלוחות זמנים, ומשך זמן הנסיעה.

במסגרת חבר-הדיון נכחו רק נציגי מפלגות אופוזיציה חילוניות (ועל כך בהמשך). מי שכן הגיעו היו קארין אלהרר (יש עתיד), תמר זנדברג (מרצ), דב חנין (הרשימה המשותפת), ערן אליאס (כולנו) ויעל כהן-פארן (המחנה הציוני).

תכנון והשקעה

  • אלהרר: אחת התוכניות שקודמה מאוד במסגרת קבינט הדיור היא נתיב לדירה. שהרבה פעמים תחבורה ציבורית חסרה כדי להגיע ממקום בילוי או תעסוקה, למקום מגורים. כדי לתת מענה למחסור החמור, אין מנוס אלא לבנות עוד ועוד, ופעמים רבות זה יגרור אחריו גם השקעה בתחבורה ציבורית במקומות חדשים.

  • זנדברג: דוח המממ (מרכז המחקר והמידע של הכנסת, ע.י.) גילה את פער ההשקעה הבלתי נסבל בתחבורה הציבורית - 86% ממדינות אחרות בעולם. נתחיל להדביק אותו רק אם נבין שיש בעיה. לי ולישראל כ"ץ היה ויכוח אחד עקרוני. אמרתי שאם נמשיך לסלול כבישים, לעולם לא נצליח לפתח משמעותית. זה מקל וגזר. תמיד נוח יותר לרדת מהבית לאוטו שבחניה, לצאת מהמנהרה, לנסוע בכביש ללא פקקים, להגיע מהר, לחנות בזול או חינם, זה תמיד הכי מהר ונוח. המעבר לתחבורה ציבורית חייב להתבסס על שיפור משמעותי, יחד עם כך שנשלם מחיר אמיתי. כי את מחיר הזיהום אנחנו לא מרגישים, כמו את נוחות ההגעה. לכן חייב להיות כאן, מעבר משמעותי, בתקציבים, בהשקעה. הוא אמר לי כל הזמן, זה גם וגם. ואם נמשיך גם וגם, אנחנו נכלה את השטחים הפתוחים, ותמיד, פיתוח תחבורה ציבורית חייב להיות על חשבון ההטבות וההקלות שממשיכות כל הזמן לעודד את הרכב הפרטי, זה אסימון שטרם נפל.

  • כהן-פארן: האסטרטגיה היא לקדם תחבורה ציבורית טובה, על חשבון פיתוח הרכב הפרטי.

  • אליאס: כשהשמיכה קצרה וצריך להחליט בין תשתיות לתחבורה ציבורית, מבחינתנו יש עדיפות תחבורה ציבורית. תשתיות זה חשוב אבל לפעמים בא על חשבון תחבורה ציבורית. מבחינתנו, השקעה בתחבורה ציבורית - לאו-דווקא ברכבת או אוטובוסים, צריך לדבר...

רכבת קלה בתל אביב

  • חנין: מטרופולין כמו תל אביב חייב רכבת תחתית, זה עולה המון כסף, אין לנו אותו, לוקח המון זמן, אין לנו אותו. אסור לנו להתפשר. אך נוכח האילוצים האלה חייבים לייצר בת"א רכבת תחתית למעט שתי תכונות - היא לא תהיה רכבת, והיא לא תהיה תחתית... אלא רשת של אוטובוסים מהירים, על הקרקע, בכרטיס אחד, עדיפות ברמזורים, בצמתים, על-חשבון הרכב הפרטי, שאנשים יבחרו - פשוט כי הם רוצים להגיע מהר, נוח, מהיר וזול, ובטח לא יעלה מאה מיליארד דולר. (המנחה אביב לביא: אם היית שר התחבורה, אתה סוגר את הבורות שכבר חפרו בתל אביב, ומקים רשת?) - כן. צריך לעשות את הדברים האלה עד הסוף, וכדי לעשות זאת צריך להיות לא רק ירוק, אלא גם אדום מאוד. להחליט שנותנים עדיפות לתחבורה ציבורית, לשחרר את הכבישים מהמכוניות הפרטיות לטובת זה.

הרכבת לאילת

  • כהן-פארן: הרכבת לאילת זו אחת התוכניות גרנדיוזיות שנתניהו קידם, אבל אין לה שום הצדקה כלכלית. זה 50 מיליארד שיכול לשפר במקומות שצריך, כולל רכבות. כמובן יש לה הרס סביבתי נורא, אני בפירוש מתנגדת, צריך לעצור. היינו שמחים שתהיה רכבת לאילת, אבל אחרי שכל בעיות התחבורה שלנו ייפתרו. זה לא במקום ראשון.
  • אליאס: לא חקרנו לעומק את הנושא של רכבת לאילת. כשאנחנו רואים את בעיות התחבורה, מבחינת השקעות, זה לא צריך להיות הדבר הראשון. שוחחתי עם משה בעצמו על הנושא, זה בהחלט משהו משמעותי, עקרוני במצע שלנו, בפעילות שלנו בממשלה הבאה, בעיקר בגלל הנושא החברתי-אקולוגי. ואני מתחייב לקדם את הנושא.

פריפריה ומחירים

  • זנדברג: יש מצב אבסורדי, שמחירי תחבורה ציבורית מוצמדים למדד, שכמעט תמיד עולה, ומחירי דלק זזים למעלה ולמטה. היום זה למטה, ומי שנוסע ברכב פרטי יותר כיף לו, אבל בתחבורה ציבורית זה תמיד יעלה, זה אבסורד ההצמדה למדד. הצעתי להפריד את ההצמדה, להקפיא מחירי תחבורה ציבורית, אפילו להוריד. אבל לא ייתכן שכל פעם זה יעלה. ולגבי פריפריה - זה צריך להיבדק, וצריכה להיות התייחסות ספציפית, גם ברכבת, משפחה ברכבת לנסיעה גדולה, במקום רכב פרטי, זה פשוט יותר יקר, ולא הגיוני. לגבי רכב ליסינג והוצאות רכב של המדינה, נושא מאוד בעייתי. אני לא יכולה לומר שמתחייבים לטפל בזה. צריך לייצר פתרון טוב ואיכותי שיפור של התחבורה הציבורית ורק אח"כ לדרוש הורדת ההטבות האלה, היום זה עדיין, אם מישהו, יקחו לו את הרכב ואין לו איך להגיע למקום עבודתו, זה ייתפש כהרעה בתנאים. עקרונית, אני בעד, מעשית צריך לייצר אלטרנטיבה.

  • אלהרר: להוריד את רכיב הרכב בשכר כי אני רוצה לתמרץ אותך להשתמש בתחבורה ציבורית - זה קצת לגזול.

  • חנין: צריך להגדיר מה רמת המינימום של השירות שמחייבת במדינת ישראל, חוק כזה גם הוא ניתן לקידום. זה לא יעיל שלקיבוץ געתון מגיע פעמיים ביום אוטובוס עם חמישה אנשים. אבל אם יגיעו 20 מוניות שירות, יותר אנשים יסעו במוניות השירות האלה, מאשר ברכב הפרטי, כי הם לא יכולים לאוטובוס שמגיע פעמיים ביום. "להתחבר לאום אל פאחם" זה היה סוג של תשובה לליברמן.

תחבורה ציבורית בשבת

  • אלהרר: זה עניין סוציאלי לחלוטין, שגם מי שאין לו כסף למונית, או רכב, יכול להגיע למחוז חפצו גם כשאין תחבורה ציבורית סביב השעון. הצעתנו הייתה מפשרת, שמבינה גם את הצד השני, זה לא אצבע בעין באוטובוס הגדול, כן במוניות שירות. (אביב לביא: אולי הציבור החילוני רואה את זה כך...) - אני לא רואה בזה עניין של דת ומדינה. יש מוניות שירות שמסתובבות, לא רק במרכז ת"א, גם במקומות אחרים, ממש מצומצם, ואת זה אפשר להרחיב, זה לא פוגע באיש.

  • זנדברג: העניין הוא שאתם אלה שהפכתם את זה לסוגיה של דת ומדינה, כשנתתם את אותו וטו מפורסם - ממשלה ללא חרדים, ונפנפתם בזה, כדברים שתוכלו להשיג כשזה (תחבורה ציבורית בשבת, ע.י.) ההישג הגדול. ומהכיוון ההפוך, כשהייתי חברה במועצת עיריית ת"א יפו, והעברנו החלטה לתמוך בתחבורה ציבורית בשבת, קיבלתי ים פניות מגרעינים תורניים, שנת שירות, כל מיני פורומים של הסכמה בין דתית, שהיו מעוניינים לקיים שיח על הנושא, והגענו יחד למסקנה, שדווקא בגלל שהיעדר תחבורה ציבורית בשבת, הוא חסם מרכזי, יש המון דברים שאפשר להגיע אליהם גם מהמקום הזה. למשל אם נפתח דיבור על איזה שבת היינו רוצים לראות, סביבתית, חברתית, נגישה, מאפשרת, אבל לא צרכנית ושמקדשת את היכלי הקניות והחניות, שזה דבר אנטי-סביבתי ואנטי-מקיים בעליל, גם בגלל החניה, אבל לא רק, הקניות עצמן, אפשר להגיע להמון פריצות דרך, שלא ניתן היה בעבר. לכן אני חושבת שבשיתוף פעולה נכון, אפשר בהחלט לעשות. אני גאה על חברי כנסת חרדיים (מיהדות התורה, ע.י.) שהצטרפו אלינו לשדולה (לתחבורה בת-קיימא), וייצגו ציבור עני שמשתמש בתחבורה ציבורית, נשים, כך שבהחלט, שום דבר לא נעשה לבד.

  • חנין: יכולים ללמוד ממפלגות חרדיות איך הן מקדמות אג'נדה דרך ועדה, בלי להיות שרים בממשלה... המתכונת הנוכחית מזיקה גם לדתיים ולחרדים. יש טורים ענקיים של רכבים פרטיים - זה לא נקרא שלא מחללים שבת? לא צריך פתרון מתגרה. כשהייתי מועמד לראשות עיריית ת"א ניהלתי שיחות לא פורמליות עם נציגים דתיים. לא צריך להעביר מוניות שירות בסמוך לבית כנסת, ובשכונת מאה שערים אפשר לחיות בשבת גם בלי מוניות שירות. זה אפשרי, בלי מריבה עם דתיים, וזה ייצר אפשרות של תנועה בשבת, להמון אנשים שכבולים לבית. (ש: מוניות שירות זה לא תחבורה ציבורית מוסדרת) - זה יכול להיות תחבורה מוסדרת. (ש: מה עם הרב-קו?) - נכון, זה צריך להיות במסגרת ההסדרה. (ש: ולוח זמנים קבוע?) מונית מתמלאת ונוסעת זה מודל נכון יותר. יש מקומות שבהם יש בהחלט טעם לייצר לו"ז קבוע.

  • אליאס: להפתעת חלק מהנוכחים, אנחנו בעד, אנחנו חושבים שזה לא עניין דתי אלא חברתי. מי שאין לו רכב, רוצה לנסוע לבקר קרובים או לים, אנחנו חושבים שצריך לתת לו את האפשרות לעשות זאת. (ש: אבל ב-2011 עלתה הצעה, ומשה כחלון, כנציג הממשלה הצביע נגד, והציג את עמדת הממשלה בכנסת ואמר "יש נימוקים נגד, סטטוס קוו..."). - משה עשה דרך ארוכה בשנתיים האחרונות בהחלטתו להקים מפלגה, כדי לתת לו את חופש הבחירה, ולא להיות כבול להסכמים קואליציוניים. משה עשה את הדרך הארוכה הזאת, כדי שיהיה לו המנדט לייצג את דעותיו.

  • כהן-פארן: תחבורה בשבת, גם המחנה הציוני תומך, בשיתוף עם רשויות מקומיות.

בלי מפלגות הימין
הגיעו [צילום: דימה קרמינצקי]

כמעט כל המפלגות שאמורות לעבור את אחוז החסימה הוזמנו, אך בחרו לא להגיע: הליכוד, הבית היהודי, ישראל ביתנו, ש"ס ויהדות התורה. כמעט, כי הייתה מפלגה אחת שהוזמנה ונציג שלה הגיע אך מארגנת האירוע לא אפשרה לו להשתתף. היה זה דודי זילברשלג שבא לייצג את עמדתה של מפלגת יחד בראשות אלי ישי. נאמר לו כי כדי להשתתף עליו להיות אחד המתמודדים לכנסת. גורם במפלגת יחד הבהיר שהגעתו של זילברשלג תואמה מראש והביע פליאה מדוע כן לגיטימי שמועמדים במקומות שאולי לא יהיו ריאליים בכנסת הבאה - מקום 21 בכולנו, מקום 25 במחנה הציוני ומקום 5 הגבולי במרצ - זה בסדר. לשאלת News1 האם יש למפלגה מצע, השיבו בחיוב ואף שלחו אותו. בכך הופכת יחד למפלגה הימנית הראשונה שמציגה מצע בנושא תחבורה ציבורית:

הולכי רגל

  • מתן מקום של כבוד להולכי-רגל באמצעות חיבור מתחמי הולכי-רגל זה לזה, הגדלת המדרחובים והרחבת והתאמת מדרכות באופן שיהיו עבירות לנכים.
  • מיפוי שבילי הולכי-הרגל והחזרה לציבור של שבילים שנחסמו.
  • צמצום הפגיעה בשטחים ציבוריים פתוחים.

צפיפות

  • הפחתת הצפיפות באוטובוסים ("תופעת הסרדינים") ובכבישים באמצעות תגבור השירות, ויסות נסיעות בקווי שירות ריקים ודרכים יצירתיות אחרות.
  • יישום תוכניות לעידוד הגעה ירוקה לעבודה.

זמנים

  • קיצור זמני הנסיעה באמצעות מתן עדיפות דרך ברמזורים, בנת"צים (בדגש על אכיפה) והגברת השילוביות בין אמצעי התחבורה הציבורית.

תעריפים

  • תיקון מהיר של עיוות תעריפי הנסיעה ובחינת מודלים חדשים לתמחור תעריפי הנסיעה.
  • הקמת מסלקה ארצית וחישוב מחיר הנסיעה לפי נקודת המוצא ונקודת היעד ללא תלות במספר אמצעי הנסיעה הנדרשים להגיע ליעד.
  • תיקון הליקויים והתקלות הרבים בכרטיסי הרב-קו.
  • השוואת אחוז ההנחה של מקבלי הבטחת הכנסה להנחת סטודנטים.
  • בחינת נסיעות חינם לבני נוער בקווי הלילה.

תכנון

  • שיתוף מסיבי של הציבור ביוזמות התכנון השונות של מסלולי הקווים. התכנון יכלול גם בחינת ביקוש סמוי (במקומות בהם אין שירות) באמצעות סקרי עומק.
  • שכונות וכבישים חדשים - בכל תכנון שכונה או כביש חדש יש להביא בחשבון את נושא התחבורה הציבורית בהם.
  • פריפריה - קידום התחבורה הציבורית להתיישבות הכפרית באמצעות אפליה מתקנת וגמישות תפעולית, והמשך מגמת החיבור התחבורתי ביישובי מיעוטים.
  • חיילים - התאמת השירות באופן שיהלום את צורכי החיילים ויתר כוחות הביטחון.

שבת

  • תיקון של חריגות שנעשו בשנים האחרונות תוך הבטחה שלא תהיה חריגה מהוראות החוק ומהסטטוס-קוו במגמה לצמצם ככל הניתן את חילולי השבת הציבוריים. פעילות למען הגדלת השירות במוצאי שבת.

תשתית

  • בניית ותחזוק תשתיות תחבורה ציבורית לרבות מסופים ותחנות מרכזיות, תחנות שיתאימו לתנאי מזג האוויר ומפרצי חניה.
  • אכיפה מחמירה על משחיתנות (ונדליזם) במתקני תחבורה ציבורית.
  • דגש על יותר תקציבים לתחבורה ציבורית ופחות לתשתיות כבישים, בדומה למדינות המתקדמות.

שירות

  • הנגשת כל המידע בזמן אמת לציבור, לרבות במוקדי מידע שיהיו פתוחים 24 שעות ביממה בימי חול.
  • קידום טיפול נאות בתלונות נוסעים שיכלול רף פיצוי מוסכם.
  • מוקדים עירוניים ברשויות מקומיות וחברות תחבורה ציבורית שיקבלו תלונות יחויבו לדווח עליהן למשרד התחבורה שיוודא כי הנוסע קיבל טיפול כנדרש.
  • עידכון הנוסעים שבוע מראש על שינויים מתוכננים בכל האמצעים האפשריים.

נהגים

  • העלאת מעמד הנהג באמצעות קביעת רף מינימום לשכר, תנאי העסקה נוחים והבטחת זכויות באופן שיעודד תעסוקה בענף.

פיקוח

  • פיקוח אוטומטי באמצעות מערכת ממוחשבת על חריגות מרשיון הקו והטלת קנסות על איחורים ועל אי-ביצוע נסיעות.

מוניות

  • פתיחת הענף לתחרות ומתן רשיונות חדשים לקווי שירות באזורי ביקוש.

אופניים

  • קידום הכשרת שבילי אופניים והסרת חסמים המקשים עליהם להשתלב בנסיעה, בהתאם לכללי הבטיחות ולהנחיות התכנון.

הרכבת הקלה בגוש-דן

  • פרויקט הכרחי שיש לבחון מחדש האם התכנון הנוכחי שלו, כד שיהיה מותאם לביקוש הצפוי בעוד 30 שנים.

[צילום: דימה קרמינצקי]
תאריך:  25/02/2015   |   עודכן:  25/02/2015
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
איזו מפלגה תשקיע בתחבורה הציבורית?
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2015
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מצהיר כי לא יקים ממשלת אחדות לאחר הבחירות עם מפלגת המחנה הציוני. זאת, בניגוד לדברי שר מן הליכוד שצוטט בעילום שם טוען כי האפשרות הזאת נשקלת בחיוב.
24/02/2015  |  איציק וולף  |   חדשות
יו"ר ועדת הבחירות, השופט סלים ג'ובראן, דחה (יום ג', 24.2.15) את העתירה שהוגשה נגד העיתון ישראל היום בדרישה למנוע מעורכי העיתון להימנע מפרסום תעמולת בחירות אסורה לטובת ראש הממשלה בנימין נתניהו, לאור האהדה אליו, כך שבעצם תימנע חלוקתו. היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, המליץ לדחות על-הסף את העתירה נגד העיתון.
24/02/2015  |  עופר וולפסון  |   חדשות
סקר מנדטים חדש שערך אמש מכון פאנלס פוליטיקס עבור ערוץ הכנסת מעלה את הנתונים הבאים: לו היו מתקיימות היום הבחירות לכנסת העשרים, היה שוויון בין המחנה הציוני לליכוד והן היו עומדות על 24 מנדטים.
24/02/2015  |  עופר וולפסון  |   חדשות
בשעת כתיבת שורות אלה, הדוח של מבקר המדינה בעניין יוקר הדיור טרם פורסם, ואף-על-פי-כן, לא יהיה זה מופרך לנחש מה לא יהיה כלול בו בתחום של הגורמים להיצע הנמוך של קרקעות ודירות, היצע שהוא הוא הסיבה להאמרת מחירי הדירות.
24/02/2015  |  ד"ר רון בריימן  |   מאמרים
בתזמון מופלא נחתה עדותו במשטרה של מני נפתלי, לשעבר אב הבית של מעון רה"מ בירושלים, על שולחן השבת הטלוויזיוני ובתוכה - בין "פטריות חימום", פיצוחים ונרות נשמה שנדדו מירושלים לקיסריה ובחזרה - אמירה אחת קצרה של נפתלי, שהיא לבדה צריכה להספיק לשים קץ למבול הרפש שנוחת עלינו מאז פרסום דוח המבקר. כוונתי ל"שורה התחתונה" כפי שסוכמה בערוץ הראשון: "לא נמצא קשר בין ראש הממשלה לעדותו הארוכה של נפתלי".
24/02/2015  |  אליקים העצני  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   בחירות 2015  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   תחבורה ציבורית  /  מי ומי  
הרב מאזוז: ההבנות עם ש"ס בטלות  /  עידן יוסף
נדחתה עתירה נגד סרטון דאעש של הליכוד  /  עידן יוסף
אמיר ברמלי: "המפלגות מציגות מצע כלכלי חלול"  /  עופר וולפסון
מתה האידיאולוגיה, יחי הריב הגדול  /  מרדכי ליפמן
הופכים אוהבים לאויבים  /  דרור אידר
בחירות כושלות במערכת החינוך  /  איתן קלינסקי
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
דן מרגלית
דן מרגלית
בעצם מדוע שהח"כים לא יאשרו לעצמם פגרה? אבל לא סתם אלא ללא מגבלת זמן, לכו לפגרה, לכו ואל תשובו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il