כביש בגין – שלב ב' – הפרויקט התחבורתי הגדול ביותר בירושלים, ייפתח לתנועה ביום ראשון – 1 במרס 2015. הפרויקט התחבורתי של עיריית ירושלים ו
משרד התחבורה מאפשר לחצות את ירושלים מצפון לדרום ומדרום לצפון ללא רמזורים, כולל כביש בעל 6 נתיבים, 4 מחלפים, 10 גשרים, 2 מנהרות (גולומב, בית צפפה), בעלות כוללת של כ-1.25 מיליארד ש"ח.
לדברי מתכנניו, הכביש צפוי להביא להקלה משמעותית בעומסי התנועה, להגדיל את הנגישות לשכונות הדרומיות של העיר, לקריית הספורט הבינלאומית ולקניון מלחה. פתיחת הכביש תאפשר זרימת תנועה מעטרות בצפון (כביש 443), לדב יוסף (שכ' גילה) בדרום, ללא רמזורים, תורגש הקלה משמעותית לשכונות מערב העיר כמו גילה, הר חומה וכן בנגישות לבית צפפה ולבאים מכביש 60.
המקטע השני של כביש בגין דרום החדש, מחבר בין צומת בנבנישתי-מודעי ועד לרחוב דב יוסף והוא באורך כ-2.3 ק"מ, כולל כביש בעל שישה נתיבים, שני מחלפים (מחלף בנבנישתי ומחלף דב יוסף), ושלושה גשרים:
- גשר מעל רחוב בנבנישתי המשמש מעבר של כביש בגין דרום מעל רחוב בנבנישתי ומאפשר לתנועה ברחוב בנבנישתי להתנהל כסדרה מתחת לכביש בגין החדש;
- גשר נחל רפאים הממוקם מעל תוואי הנחל – הגשר באורך 200 מטרים, בשטח כולל של 14,000 מ"ר ומתנשא לגובה של כ-20 מטר מעל פני הנחל. מתחת לגשר עוברים נחל רפאים הזורים בתקופת הגשמים ומסילת רכבת ישראל בקו מלחה-בית שמש (הקו הפעיל והוותיק לירושלים);
- גשר "שראפת" המקשר בין שכונות שרפאת ודהרה בבית צפפה. עם סיום שנת השמיטה, ישתלו עצים, פרחים וצמחים מתחת לגשר.
דורון נויוירט, מנכ"ל חברת מוריה אמר כי למרות מורכבותו של המקטע השני בכביש בגין דרום, הצליחה חברת מוריה להשלים את העבודות במקטע זה, תוך עמידה בלוחות הזמנים, בתקציב ובאיכות הביצוע שנקבעו מראש והשלמתו מהווה צעד חשוב נוסף בהתקדמותו של הפרויקט כולו.
המקטע הראשון של כביש בגין דרום החדש המחבר בין צומת גולומב לתחנת הרכבת במלחה נחנך בחודש בדצמבר 2014, והוא באורך 1.4 קילומטר הכולל כביש בעל 6 נתיבים, 4 גשרים, מחלף חדש (מחלף גולומב), ומנהרה באורך של 130 מטרים.
כחלק מעבודות הכביש בוצע במפלס הקרקע (מתחת לגשר נחל רפאים), חיבור בין שני מקטעים של שביל האופנים בין עין יעל להיכל הפיס ארנה, כחלק מפארק המסילה העובר מתחת לגשרים של כביש בגין. החיבור בין שני הקטעים יוצר רצף מעין יעל ועד למתחם הרכבת החדש בסמוך לגן הפעמון.
המקטע השני הינו שלב נוסף בהארכת הכביש דרומה, לכיוון שכונת גילה והחיבור לכביש המנהרות. בשלב הבא שיחל בתחילת 2016 יוארך הכביש עד לרחוב רוזמרין בשכונת גילה בבירה.
בנוסף, בשלבי העבודה הסופיים של הכביש יוקם מחלף בצומת רוזמרין שיהווה חיבור ישיר מכביש בגין (50) למנהרות (כביש 60).
הפרויקט הנוכחי הוא המשכו של כביש בגין מרכז (שנחנך בתחילת שנות האלפיים), עד צומת גולומב. כביש בגין מהווה ציר מרכזי בירושלים, המחבר את השכונות השונות של העיר. כיום הציר פתוח לתנועה בקטע שבין כביש 443 לקטע הדרומי בשכונת מלחה. הפרויקט הנוכחי בתצורתו הסופית משלים את הקטע הדרומי של הכביש - מאזור מלחה ועד לרחוב רוזמרין שבשכונת גילה. צפי לסיום העבודות הכוללות של כביש בגין דרום: אפריל 2017.
את העובדות הפיזיות של הפרויקט ביצעו חברת שפיר הנדסה וחברת גלנור, ואת עבודות השילוט האלקטרוני והמערכות ביצע החברת כהן את בן דוד. הפרויקט עמד בלוחות הזמנים המקוריים ואף נפתח מוקדם מהתאריך החוזי במספר שבועות.