|
כטב"ם. מחסור במטיסים [צילום: U.S. Air Force]
|
|
|
|
|
הכוחות הלוחמים האמריקניים זקוקים לעוד בקרי-אש קדמיים, שינהלו את סיוע האוויר ליחידות בלחימתן - אמר גנרל הרברט "הוק" קארלייל, מפקד פיקוד הלחימה של חיל-האוויר האמריקני, בתדרוך לעיתונאים בפנטגון.
כעת יש בחיל-האוויר האמריקני מחסור בבקרי-אש מיומנים, והמחסור יורגש עוד יותר אם יוגבר קצב תקיפות האוויר על דאעש. בנוסף, חסרים לחיל-האוויר האמריקני מטיסי כטב"מים.
בקרי-אש קדמיים מופעלים במסגרת הכוחות למבצעים מיוחדים של חיל-האוויר האמריקני. לדברי גנרל קארלייל, בשנות התשעים היו בחיל 450 בקרי-אש, וכיום יותר כ-1,500, והם אינם מספיקים למשימות השונות.
קארלייל נפגש עם ראשי השירותים המזוינים האמריקניים, כולל המשמר הלאומי, בשבוע שעבר, כדי לאמוד את צורכי היחידות. כמו-כן, נפגש עם ראשי דארפ"א, סוכנות המחקר-והפיתוח של הפנטגון, כדי לשפר את הציוד ואת ההכשרה, הניתנים לבקרי-האש. בין השאר, נבדקת האשרות לאמן את בקרי-האש במדמים (סימולאטורים). כיום עומד לרשות אימון הבקרים מתקן, שהוקם בשנת 2006 בבסיס האוויר נליס בנוואדה.
קארלייל העריך, כי המטוס החמקן אף-35 ייכנס בסופו של דבר גם למשימות של סיוע קרוב, אך לא יוכל להתחרות במטוסים הנוכחיים, שנבנו במיוחד למשימה זו. לפיכך, ייתכן, שחיל-האוויר יצטרך מטוס נוסף למטרה זו הגנרל הבהיר, כי חיל-האוויר אינו מסוגל לאייש את כל המשרות של מטיסי כטב"מים, כדי לעמוד בעומס הגיחות, שיש להם ביקוש גואה. מטיסי כטב"מים מוצבים לרוב בבסיסים ברחבי ארצות-הברית גופא, ועובדים 14-12 שעות מדי יום. בגלל המחסור במטיסים, כאלף המטיסים הסדירים בחיל-האוויר אינם יכולים לצאת לחופשות, הבהיר הגנרל. חיל-האוויר האמריקני מצליח להכשיר כ-180 מטיסים בשנה - לעומת ביקוש ל-300, המפצה גם על פרישת מטיסים מהשירות.