הדרך האמריקנית למלחמה בתאונות דרכים, הותוותה (יום ג', 16.12.03) על-ידי ראש עיריית ניו-יורק לשעבר, רודי ג'וליאני, בפני קהל שכלל מאות אנשים שהגיעו לכנס הפתיחה המפואר מאוד של "ועידת אור ירוק 2".
"הפחתה בת 50% במספר הנפגעים בתאונות דרכים, בתוך 5 שנים, היא נתון בהחלט בר-השגה", אמר ג'וליאני, אשר קבע כי הסוד להצלחה טמון בשילוב הנכון של חינוך ואכיפה. בדרך זו ניקה גו'ליאני את ניו-יורק, והפך אותה ממאורת פשע גדולה לאחת הערים הבטוחות בעולם.
לקול צחוקו של הקהל אמר ג'וליאני, כי הוא מרגיש בבית בישראל, שכן רבים מהישראלים מגיעים מניו-יורק ואליה, וכאשר קרא לישראלים לראות את עירו - כבית שני לישראלים, זכה לתשואות כפולות ומכופלות.
אלא שבישראל, הודה לפני כשבוע ראש הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ולדימיר רובין, הוא נאלץ לקצץ בתקציבי החינוך לבטיחות על חשבון תקציב האכיפה, זאת בעוד שג'וליאני הדגיש כי יש להתחיל את החינוך בגיל הרך, ולהמשיך ולרענן אותו לכל אורך תוחלת חיי הנהג.
בנושא האכיפה העלה ג'וליאני כרעיון מרחיק לכת מבחינתו, את ההצעה לחילוט כלי רכב של נהגים שיכורים, רעיון אותו, כך ככל הנראה לא ידע, עומד שר התחבורה אביגדור ליברמן - שבלט בהעדרותו מהכנס, להוציא בקרוב אל הפועל.
בעוד היין זורם כמים על-גבי השולחנות העמוסים בכל טוב של הנוכחים בדרכם לנהוג הביתה, סיפר ג'וליאני, כי ארגונים וולנטריים שצמחו מהעם כגון "אימהות נגד שיכרות", הינם היעילים ביותר לשינוי תרבות הנהיגה - כחרוט על דיגלה של עמותת אור ירוק.
ג'וליאני סיפר, כי בשעותיו הספורות בישראל כבר הספיק להישאל תכופות אודות המלחמה בפשע המאורגן, ולדבריו הפתרון נעוץ בהחרמת רכושם של ברוני הפשע, שכן הענשת ראשי המאפיה בלא חיסול נכסיהם הפרטיים, מותירים את הבסיס לחידוש פעילות יורשיהם. הדברים נכונים לדבריו, הן לגבי ראשי פשע פלילי, והן לגבי ראשי אירגוני הטרור הפוליטי - אשר המאבק בו מחזק לדבריו את הקשר בין ישראל לארה"ב.
לקול אנחת רווחת כל אנשי משרד התחבורה שגדשו את האולם, כאמור בלא השר הממונה עליהם, הודיע ראש הממשלה אריאל שרון, כי הוא חוזר בו מהכרזתו בכנס אור ירוק 1, שנערך לפני שנה במתכונת דומה: רוה"מ אמר אז, כי הינחה את מנכ"ל משרדו, אביגדור יצחקי, לבדוק את האפשרות להעברת הרשות הלאומית לתחומי משרד רוה"מ - בדומה לרשות למלחמה בסמים.
"כבר בפגישתי הראשונה עם שר התחבורה הנכנס, העליתי בפניו את הרעיון, אלא שבהמשך הדרך התרשמתי מנחישות המאבק שמנהל ליברמן כנגד תאונות הדרכים, ולפיכך החלטתי לחזור בי מכוונתי ואשאיר את הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים בתחומי משרד התחבורה", הודיע שרון, אשר חזר על הזהות בין מספר הנפגעים בתאונות הדרכים ובכל מלחמות ישראל (לדבריו כולל את פעילות הבריגדה היהודית במסגרת הצבא הבריטי במלחה"ע 2), הניצבת על 23,000 נפשות נקטפות לשווא.
שרון הבטיח, כי הממשלה תמשיך להשקיע בשיפור הבטיחות בדרכים, בעיקר על-ידי השקעת 25 מיליארד שקלים ב-5 השנים הבאות בתשתית הרכבות הארצית, הליך עליו עומד להיות ממונה ניצב יעקב רז, מפקד משטרת התנועה הארצית, אשר תלה בו עיניים עורגות מצידו השני של השולחן אליו נסובו באולם הכנסים הגדול של מלון הילטון בתל אביב.
שרון ציין, כי המאמץ הלאומי כבר נושא פרי והביא לירידה של 8% במספר הנפגעים, אך לדבריו אין די במאמץ המשטרתי הטהור ויש צורך ב-10,000 מתנדבי המשמר האזרחי, שאת פעולתם מממנת עמותת אור ירוק, עובדה עליה חלק משום מה ניצב רז בוועדת הכלכלה של הכנסת שהוקדשה באחרונה במעמד שרי האוצר והתחבורה, לתקצוב הפעילות הלאומית לבטיחות בדרכים.
יו"ר עמותת אור ירוק, אבי נאור, מסר כי יעמיד השנה על כ-170 את מספר הניידות המשרתות בצי אותו הוא שוכר למען המשטרה, וכן הבטיח להקים מכון מחקר ארצי, אשר ירכז את הנתונים הסותרים הגורמים לויכוחים הנצחיים בין המשטרה לבין כל יתר הגורמים העוסקים במאבק הלאומי בתאונות הדרכים.
בדומה לדברים שאמר לשאלתינו במסיבת העיתונאים שנערכה ערב הכנס, צפה נאור כג'וליאני אפשרות להוריד את מספר התאונות בכ-50%, ולשם זאת ביקש מרוה"מ להכריז על תוכנית אב למשך 5 השנים הבאות, אותה הוא מבטיח לערוך תוך שקיפות ציבורית מלאה.
נאור, התורם מכיסו הפרטי כ-30 מיליון שקלים בשנה לתקצוב עמותת אור ירוק, הקדיש את תרומתו שהוא נושא לכלל עם ישראל, למען הנצחת זכר בנו רן שנהרג בתאונת דרכים בהיות בן כ-20, בשם אשתו אתי, וילדיו מירב וגיא והעלה תקווה, כי בעתיד גם בנו אייל יתגייס למטרה.