|
מחשבי ה-PC - ישראל מפתיעה [צילום: AP/Ron Harris]
|
|
|
|
|
מכירות המחשבים בעולם אומנם הולכות ונחלשות, ורשמו ברבעון הראשון של השנה של כ-7%, אולם לפי IDC, בישראל הן דווקא עלו. במהלך הרבעון נמכרו בארץ 215 אלף מחשבים לעומת 201 אלף בתקופה המקבילה ב-2014, כלומר - עלייה של כ-7%.
בדומה למצב בכל העולם, מבין כלל המכשירים שנמכרו בישראל, 115 אלף היו ניידים ו-100 אלף - נייחים, כלומר: 54% מול 46%, בהתאמה. באופן לא מפתיע, עיקר המחשבים שנמכרו היו במגזר העסקי (121 אלף יחידות).
שוני נוסף בין ישראל לשאר העולם הוא בזהות החברה המובילה: בעוד שגלובלית, לנובו (Lenovo) עומדת במקום הראשון מזה כמה וכמה רבעונים, הפעם עם 19.6%, המובילה בישראל היא HP, שבעולם אוחזת במקום השני עם 19%. הדוח של IDC מציין כי נתח השוק של ענקית המחשוב בארץ גדול הרבה יותר מזה העולמי ועומד על 32.8%. לנובו מגיעה למקום השני בישראל עם 24% ושלישית ניצבת דל (Dell) עם 18.9%. ציון לטובה יכולה לרשום לעצמה טושיבה (Toshiba) שבמונחים של שנה לשנה הגדילה את נתח השוק שלה ב-124% - מ-2.1% ברבעון הראשון של 2014 ל-4.7% ברבעון הראשון של 2015.
יצוין כי לנובו מובילה את שוק המחשבים הניידים בישראל עם 26.9%, כש-HP קרובה מאוד, עם 25.3%, וגם דל לא רחוקה, עם 21% מהשוק.