משרד החינוך פרסם (יום א', 3.5.15)את חוזר המנכ"ל "מצלמות במוסדות חינוך - הסדרת הכנסתן ואופן התקנתן". החוזר מדגיש את החשיבות בשמירה על הזכות לפרטיות ובמניעת פגיעה בצנעת הפרט. ההחלטה להוציא את החוזר התקבלה על-רקע העובדה שהיו בתי ספר שהתקינו מצלמות ונוצר הצורך להסדיר את הליך ההתקנה והשימוש במצלמות במוסדות חינוך. כמו-כן, החוזר מבהיר כי מצלמה תותקן רק אם המנהל החליט על חיוניותה. החוזר כולל הנחיות לפעילות החינוכית שתלווה את השימוש במצלמות אלו.
מנכ"ל משרד החינוך, מיכל כהן, אמרה כי השמירה על ביטחונם ועל מוגנותם של התלמידים והמורים נעשית במסגרת רחבה של תוכניות ופעילויות להתנהגות ערכית ולקידום אקלים בטוח במוסדות החינוך. יצירת סביבת למידה מכבדת ובטוחה חיונית להתפתחות התלמידים, לרווחתם הנפשית ולתחושת המוגנות שלהם. לדבריה, התקנת מצלמות במוסדות החינוך אינה הכרחית להעצמת תחושת המוגנות, ואינה מבטלת את הצורך בהשגחת מורים לאורך יום הלימודים.
החוזר מבהיר כי השימוש במצלמות עלול להביא לפגיעה בפרטיות הנובעת מהאפשרות של מעקב רציף אחר התלמיד שאינו יודע מתי הוא מצולם ומהו האירוע המצולם. על כן, בתי ספר ורשויות מקומיות שימצאו לנכון להתקין מצלמות במוסדות החינוך, ישתפו בכך גם את קהילת בית הספר, הצוותים החינוכיים, ההורים והתלמידים. בנוסף, בתי הספר מחויבים ללוות את התקנת המצלמות גם בסדנאות ופעילויות חינוכיות לשיפור אקלים ומניעת אלימות.
תוקף החוזר החל ב-1 במאי 2015, אך הוא יחול גם לעניין מצלמות שהותקנו לפני מועד כניסתו לתוקף. מוסדות חינוך שהותקנו בהם מצלמות לפני מועד פרסום החוזר יבחנו את הצורך בהפעלת המצלמות לפי הנהלים בחוזר ויבצעו התאמות, ככל שתידרשנה, עד לתחילת שנת הלימודים התשע"ו.
החוזר מתמודד עם הסדרת סוגיית המצלמות בשלושה תחומים: מוגנות, רכוש וביטחון, כאשר לכל תחום ישנם דגשים וחידודים משלו. לצורך כך, יש להבחין בין מצלמות הפועלות בתוך שטח בית הספר בזמן הלימודים (למשל לצורך איתור אירועי אלימות), לבין מצלמות הפועלות בתוך שטח בית הספר אחרי שעות הלימודים (לצורך שמירה על רכוש ומניעת וונדליזם). בנוסף החוזר כולל היבט של ביטחון הכולל הצבת מצלמות בשטחו ההיקפי של בית הספר וזאת לצורך הגברת האבטחה ומניעת כניסה של גורמים לא מורשים.