בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
|
אוטובוסים ייעודיים עד העבודה [צילום: איתמר לוין]
|
|
|
חדש: "קווי הזנק" למוקדי תעסוקה גדולים
|
משרד התחבורה מקדם תוכנית ארצית לתחבורה ציבורית ממוקדת ומתוגברת לאזורי תעסוקה עתירי עובדים ● השירות יהיה בתשלום ויחל כבר השנה
|
ראש הרשות הארצית לתחבורה ציבורית ב משרד התחבורה, מאיר חן, מעריך כי עד סוף 2015 יושלם השלב הראשון של תוכנית ארצית ל"קווי הזנק" - שירות תחבורה ציבורית מהיר ויעיל לאזורי התעסוקה. בניגוד לשירות הסעיות ("שאטלים" בחינם), הנהוג למקצת מקומות התעסוקה, כאן מדובר באוטובוסים בתשלום. מטרת השירות נועדה להפחית גודש תנועה למוקדי תעסוקה מרכזיים באמצעות תגבור בתחבורה ציבורית למוקדי תעסוקה עתירי עובדים. המיפוי נעשה כך שיכלול נוסעים באזורים הסמוכים למוקדי התעסוקה ועובדים המגיעים מחוץ למעגל הגאוגרפי הקרוב. בבסיס התגבור עומדת ההבנה שגישה נוחה למקום העבודה מהווה נדבך מרכזי במערך השיקולים התעסוקתיים ובוויתור על נסיעה ברכב הפרטי. הכנת מסלולי הנסיעה נעשית בתיאום עם כלל הגופים - מנהלות מוקדי התעסוקה, רשות התכנון במשרד האוצר ולא ברר אם גם המשרד להגנת הסביבה שותף בכך. הרשות לתחבורה ציבורית מבקשת לקבוע אמות-מידה להפעלת שירות, אשר ניתן יהיה ליישמו באופן הדרגתי, ועדיין לא ידוע מהם יעדיו של השלב הראשון בתוכנית. שר התחבורה, ישראל כ"ץ, אמר כי ""קווי ההזנק יאפשרו למשתמשי הדרך להשאיר את הרכב הפרטי בבית, ולנסוע במהירות וביעילות למקום עבודתם". לדבריו, זהו צעד חשוב ומשמעותי בעידוד השימוש בתחבורה הציבורית. השם "קווי הזנק" אינו מדויק כל כך משום שהמילה הזנק בעברית פירושה "סטארט אפ", ולא בכל מוקדי התעסוקה יש תעשיית הזנק. ניתן להעריך כי הכוונה היא לקווי הזנקה/זינוק שלמעשה מקדמים את הנוסע מהר יותר למקום עבודתו, והשם "קווי הזנק" הוא בעצם שם שיווקי.
|
תאריך:
|
09/07/2015
|
|
|
עודכן:
|
09/07/2015
|
|
עידן יוסף
|
חדש: "קווי הזנק" למוקדי תעסוקה גדולים
|
|
דוח נציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה חושף את מה שחשים אלפים רבים של נוסעים בתחבורה הציבורית כלפי משרד התחבורה - הגוף הממשלתי שאמור להגן עליהם מפני העוולות היומיומיות בשירותי התחבורה הציבורית.
|
|
|
שר התחבורה, ישראל כ"ץ, מאשים (יום ג', 7.7.15) את משרד האוצר בכך שגורם לו לתקוע את רפורמת התעריפים בתחבורה הציבורית בשל מחלוקת בשאלה מהיכן יגיע הכסף לסבסוד ההנחות ברכבות לפריפריה אותן מבקש האוצר להנהיג.
|
|
|
בעיות הרב-קו, הכרטיס החכם בתחבורה הציבורית, שוב עולות על שולחנה של הכנסת, והפעם בוועדה לפניות הציבור. מנהל אגף תקציבי סובסידות ופיתוח ב משרד התחבורה, אריה זדה, הודיע (יום ג', 7.7.15) כי לאחר החגים ניתן יהיה להטעין את כרטיסי הרב-קו של כל מפעיל, באינטרנט דרך המחשב האישי באמצעות מכשיר חכם שיחולק לציבור ככל הנראה בחינם. בנוסף עדכן זדה כי בקרוב יצא מכרז על הפעלת תשלום דרך הסלולר. נראה כי המכשיר המתאם למחשב לביצוע תשלום יחולק חינם ע"י משרד התחבורה.
|
|
|
יושב-ראש ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל, סירב לאשר סעיף שקיפות המחייב לפרסם לציבור באתר משרד התחבורה מידע על הפרות שהפרו מפעילי רכבות - קלות וכבדות, בטענה כי מדובר ב"שיימינג", אך חייב את החברות להגיש את רשימת ההפרות לוועדה על בסיס שנתי. עם זאת, לא קיבל כבל את העובדה כי משרד התחבורה אינו מתכוון לקנוס את המפרים, ודרש להעביר לוועדה בהקדם תיקון לחוק שיאפשר הטלת עיצומים כספיים, כפי שדרש איתי חיים, מנכ"ל "תחבורה בדרך שלנו", ארגון נוסעי התחבורה הציבורית.
|
|
|
תקנה חדשה אותה צפויה לאשר (יום ג', 7.7.15) ועדת הכלכלה של הכנסת מבקשת להשלים את תיקון 98 לפקודת התעבורה כך שיכלול גם את רכבת ישראל והרכבת הקלה במסירת מידע לציבור במרכזי המידע.
|
|
|
|
|
|
יוסי אחימאיר
"ביבי נקלה, ביבי נבל, ביבי מושחת, ביבי שקרן, ביבי מאוס, ביבי תחמן"... כך נפתח ביום שלישי מאמר בעיתון ה"הגון", שופר הפלשתינים - הארץ
|
|
|
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
|
|
|
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|