|
בתוך כך, בעיתונות החרדית דווח כי בלחצם של עסקנים חרדיים תבוטל בקרוב כניסתו של קו אגד הנוסע מאשדוד לרמת גן (351?) לתחנה המרכזית ביבנה. קו זה עובר בדרכו בבני ברק ומשמש בעיקר אוכלוסייה חרדית שמקצתה אינו שבע רצון בלשון המעטה מכך שהאוטובוס אוסף נוסעים לא-חרדיים בדרך. אם אכן יש אמת בדיווח, הרי שמדובר בביטול של 29 נסיעות ביום!
|
|
|
|
משרד התחבורה אישר את פתיחתם של ארבעה קווים מדלגים חדשים ש"נתפרו" לציבור החרדי - שלושה מהשכונות החרדיות בטבריה ואחד מחיפה. כך נודע ל-News1.
מדובר בקו אגד משכונה חרדית בחיפה למודיעין עילית (קו 918) ובשלושה קווים של
סופרבוס - טבריה-אלעד-גבעת זאב (849), טבריה-מודיעין עילית (850) וטבריה-נתניה [קרית צאנז] (851). כמו-כן יתוגבר הקו המדלג 969 מטבריה לבני ברק, שבעבר הופעל בידי אגד ועבר לאחרונה לסופרבוס.
פעילות הקווים מטבריה מתבססת בעיקר על הזמנה טלפונית מראש במוקד טלפוני המפורסם בריכוזים חרדיים. סופרבוס אינה מאפשרת הזמנת מקומות באמצעות האינטרנט. ייתכן שהדבר נועד לצמצם עליית נוסעים מזדמנים שאינם חרדיים, ובפרט חיילים.
בדצמבר 2014 הכין מרכז המחקר והמידע של הכנסת מסמך מקיף על תופעת הקווים המדלגים, ונכתב בו כי תכנון קווים אלה מנוגד לעמדת הממשלה, וגורם להמשך הסדר ההפרדה בין המינים בקווים המשרתים את המגזר החרדי.
"הקווים המדלגים" מהווים מעין שעטנז תחבורתי - הכלאה לא-טבעית בין קו מאסף שעוצר בתחנות רבות בתוך העיר, לבין קו ישיר/מהיר שנוסע ללא עצירות בין שתי ערים. מצד אחד, יש להם תחנות רבות בעיר המוצא ותחנות רבות בעיר היעד; ומצד שני הם אינם עוצרים בתחנות בין עיר המוצא לעיר היעד, או עוצרים בתחנות ספורות בלבד. בחלק מ"הקווים המדלגים" יש עצירות בין עיר המוצא לעיר היעד, שנעשות ליד ערים או ריכוזי אוכלוסייה חרדיים.