נחמה לנוסעי הרכבת הקלה בירושלים. החל ב-2 באוגוסט תגדל תדירות הרכבת הקלה בירושלים, ל-6 דקות, לאורך רוב שעות היום, לעומת תדירות של 8-7 דקות כיום. יצוין, כי התדירות לה מחויבת סיטיפס על-פי ההסכם היא 4.5 דקות, ומדובר בפשרה עד לרכישת קרונות חדשים.
זמן ההמתנה הממוצע לנוסע בתחנה אמור לעמוד על 3 דקות. אולם בפועל הוא יהיה גדול יותר בשל התלות בגורמים אחרים בהם מכונות הכרטוס המקרטעות של סיטיפס שמעכבות נוסעים, רמזורים בעיתיים, נוסעים שמחזיקים דלתות, חפצים חשודים ואירועים ביטחוניים.
קיצור זמני ההמתנה לרכבת מבוצע בעקבות הביקוש הרב שנרשם בשנים האחרונות לשירותי הרכבת הקלה. מהנתונים עולה כי מאז החלה הרכבת הקלה לפעול בירושלים, באוגוסט 2011, גדל מספר הנוסעים מ-40 אלף נוסעים ביום ליותר מ-140 אלף נוסעים כיום.
משרד התחבורה, בשיתוף עיריית ירושלים, חברת סיטיפס וצוות תוכנית אב לתחבורה, החליט על תגבור תדירות הרכבות, במשך רוב שעות היום (18:00-07:00), במטרה להפחית את הצפיפות ברכבת ולאחר שהתברר כי קיים ביקוש רב לרכבת גם בשעות שהוגדרו בעבר כשעות שפל.
מנכ"ל סיטיפס, ירון רביד, אמר כי בימים אלה פועלת החברה מול המדינה על-מנת לקדם רכישה של קרונות נוספים. לרשות סיטיפס עומדים 46 קרונות שהם 23 רכבות כאשר ארבעה קונות נמצאים בסבב תחזוקה.
גורמים במשרד התחבורה אמרו ל-News1 כי סיטיפס "מורחת" את המדינה. היא אמורה להגיש הצעת מחיר מפורטת לרכש הקרונות ולעמוד בדרישת המדינה להביא קרונות בטיחותיים יותר לפי תקן אירופי ולא לפי תקן צרפתי.