|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

אריאל: רפורמות חקלאיות - לא בחוק ההסדרים

שר החקלאות מתנגד נחרצות להעברת הרפורמות בחקלאות במסגרת חוק ההסדרים "זה מסוג העיזים שמכניסים - לא יהיו רפורמות ללא הידברות" אמר את הדברים בדיון בוועדת הכלכלה לתיקון תקנות שאושרו כחלק ממתווה לוקר
21/07/2015  |   News1 News1   |   חדשות   |   כנסת 20   |   תגובות
מאת: עידן יוסף  |    |  תגובות    כנסת 20
אורי אריאל [צילום: גרשון אליסון/פלאש 90]

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה (יום ג', 21.7.15) את בקשת משרד החקלאות לתקן את תקנות תכנון משק החלב, העוסקות בהעברת מכסות חלב בשנים 2016-2014 כחלק ממתווה לוקר להתייעלות במשק החלב והוזלת מחיר החלב הגולמי. התקנות שאושרו נועדו לאפשר ליצרנים קטנים לפרוש גם לאחר שהתקציב למענקי פרישה במסגרת "מתווה לוקר" להתייעלות במשק החלב יסתיים. תיקון התקנה יאפשר ליצרנים שירצו לפרוש ללא המענק לקבל לפחות תמורה על מכסת החלב שלהם.

בדיון התברר כי תקציב הפרישה, שעמד על 200 מיליון שקלים והיה אמור לשמש את הפורשים במסגרת מתווה לוקר עד לסוף שנת 2016, נגמר כמעט לגמרי ונותרו בו עוד 2,000 שקלים בלבד. מנכ"ל מועצת החלב, מיכל קראוס, הסבירה כי תקציב הפרישה נוצל באופן כמעט מלא, עם פרישה קרובה של 6 יצרנים. לדבריה, נוצר מצב ששני יצרנים נוספים שרוצים לפרוש, וזקוקים לכסף באופן דחוף, לא יכולים לקבל תמורה עבור מכסתם ולכן נדרש התיקון. היו"ר איתן כבל הבהיר כבר בפתח הדיון כי אומנם מדובר בתיקון שעל פניו נראה טכני, אך בסופו של דבר יש תהליך שבו המשק המשפחתי הולך ונעלם. הוא הודיע כי בכוונתו לקיים בקרוב דיון בשאלת היחס למשק המשפחתי בכל ענפי החקלאות, אליו יוזמן גם שר החקלאות, חברי השדולה החקלאית בכנסת והחקלאים עצמם. בדיון טענו הרפתנים כי אישור התיקון לתקנות מהווה למעשה את סיום מתווה לוקר, לאחר שהתקציב למענקי הפרישה נגמר ויצרנים קטנים ובינוניים יתקשו לגדול.

שר החקלאות, אורי אריאל, שהשתתף בדיון אמר כי הוא מצטרף ליוזמה של כבל באשר לדיון על המשק המשפחתי. השר אריאל התייחס לתקציב המשרד ל-2016-2015 ואמר: "ניסינו להגיע עם האוצר להסכמות. התאכזבתי מאוד שהביאו את 5 הרפורמות בתוך חוק ההסדרים בלי שום תיאום אתנו". לנוכח הדברים, ביקש השר להבהיר כי אם תהייה רפורמה אחת במצב שנוצר זה יהיה הרבה - "לא תהיינה רפורמות אם לא נגיע להסכמה. אחת הרפורמות נוגעת לחלב צאן עיזים - וזה מסוג העיזים שמכניסים בחוק ההסדרים", אמר. הוא אף מתח ביקורת על הממונה על התקציבים באוצר, ואמר כי קיבל ממנו בקשה לקצץ 3% מתקציב המשרד עוד לפני שהתקיים דיון על כך בממשלה ועוד לפני החלטת ממשלה.

ח"כ דני עטר (המחנה הציוני) אמר כי "נוצרה סיטואציה מוזרה שהשר יותר בצד שלנו מאשר בצד של הממשלה וצריך לברך אותו על כך". הוא בירך גם על רצונו של השר לבצע רפורמות בהידברות ולא באמצעות חוק ההסדרים. באשר למצב המשק המשפחתי אמר עטר כי "אם הייתה פרנסה בחקלאות הדור הצעיר היה חוזר. מתחת לרפורמות מסתתרת תפיסת עולם, אם עושים משהו 20 שנה והתוצאה ב-100% מהרפורמות היא אותה תוצאה של פגיעה במשק המשפחתי אז יש מגמה וזה לא מקרי. הפקידים מתחלפים את השיטה לא". ח"כ איתן ברושי (המחנה הציוני) הוסיף כי "יש משרד אוצר חזק ועוין ושרי חקלאות חלשים לאורך שנים, ובעיקר חקלאים מפוצלים שלא יודעים להיאבק". הוא קרא "לא להסתפק בהוצאת עיזים מחוק ההסדרים, אלא לבצע שינוי דרמטי בתקציב 2015-2016, שיהיה נקודת מפנה ולא התקדמות לתהום".

מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום וילן, אמר כי כל הרפורמות שהאוצר מציע בחוק ההסדרים יביאו לפגיעה במשקים הקטנים. "האוצר רואה יתרון לגודל ומבחינתו אין בעיה לייצר חלב ב-10 רפתות גדולות, אבל זה מנוגד לתפיסה ההתיישבותית", אמר. ח"כ חיים ילין (יש עתיד) אמר כי החקלאים צריכים להיות מאוחדים ולהפסיק להאשים אותם ביוקר המחיה. לדבריו, החקלאים הם רק היצרנים של החלב או הדבש למשל, והם אינם אחראים על מחיר ליטר חלב בסופר או קילו דבש ויש מישהו אחר שגוזר עליהם את הקופון. "החקלאות היא עדיין בגבולות ושומרת על הקרקע. אין ולו חקלאי אחד שלוקח את הקרקע על הגב ועובר אתה ממקום למקום, מישהו במדינה שכח ואת זה צריך להזכיר", אמר ח"כ ילין. ח"כ עטר הוסיף וציין כי בבקעה, ברצועת גבול צרה, מתגוררים 4,800 חקלאים שמחזיקים את קו הגבול ומגנים על המדינה כמילואימניקים 365 ימים בשנה. ח"כ עפר שלח (יש עתיד) הוסיף כי השאלה היא לא מה החקלאות צריכה כדי לשרוד, אלא מה ישראל צריכה לעשות כדי שהחקלאות תשגשג ותפרוץ.

היו"ר כבל סיכם את הדיון ואמר כי השנים חלפו אבל הבעיות נשארו אותן בעיות. הוא אף מתח ביקורת על הדרך שבה הרפתנים מנהלים את המאבק. "המשק המשפחתי הולך ונעלם - וזה קרב שאי-אפשר לנהל לבד. צריך לגייס לא רק את הרפתנים ללובי שיצליח להניע פעולות", אמר. הוא הוסיף כי באוצר יש תפישה שמפרקת את החקלאים שלב אחרי שלב - ושב והודיע כי בכוונתו לקיים בשבועות הקרובים דיון בנושא מצבו של המשק המשפחתי.

השדולה החקלאית בכינוס חרום

היום נערך כינוס החרום של השדולה החקלאית בכנסת בראשות חברי הכנסת איתן ברושי, דני עטר, חיים ילין עמר בר-לב ויצחק וקנין. הכנס היה במעמד שר החקלאות אורי אריאל וראש האופוזיציה יצחק הרצוג. הכנס נערך לאור הפגיעה המתמשכת בענף החקלאות ולקראת הנחת תקציב המדינה. השתתפו בו ראשי רשויות, ראשי המגזר החקלאי ומעל 200 חקלאים מכל ענפי החקלאות השונים.

אריאל: ״החקלאות היא קודם כל היא ערך שעליה התבססה הקמת המדינה. מי שהוביל את הערך הזה הם החקלאים והתפקיד שלי הוא לעזור להם. אנחנו לא צריכים לדבר במושגים של הישרדות. אנחנו צריכים, יכולים וחייבים להתפתח, לגדול לצמוח ולייצר יותר כדי לאפשר לחקלאים להתפתח. אנחנו הצענו רפורמות שכל החקלאים יכולים לברך עליהן. לצערי, האוצר הגישו רפורמות משלהם בלי לתאם. אני אומר לכם כאן - לא יעברו רפורמות בתקציב בלי תיאום אתנו ועם החקלאים.

השר אריאל התייחס גם למיסוי על החקלאים בנושאי העובדים הזרים: ״המיסוי על עובדים זרים הוא גזל ואנחנו נוריד את זה. מדובר החלטה היסטורית שגויה. אבן שזרק טיפש אחד גם אלף חכמים לא יכולים להוציא אותה, אבל אנחנו נוציא״

ח"כ איתן ברושי: "ענף החקלאות נמצא במשבר חמור בשנים האחרונות ועלינו לעשות הכל כדי לשנות זאת. אנו צריכים לצאת למאבק חסר פשרות לקראת הנחת תקציב המדינה. צריך לערוך שינוי מגמה ולהכניס יעדים נוספים בחוק ההסדרים שיענו על צרכי החקלאים מהמגזרים השונים. החקלאות חייבת לקבל מעמד של זהה לחינוך ולביטחון. השטחים החקלאים משרטטים את גבולות המדינה במידה רבה. אין ציונות ללא חקלאות והתיישבות".

ח"כ יצחק וקנין: "אין ענף שלא נמצא בסכנה קיומית כמו ענף החקלאות. האשמה היא עלינו ועל שרי החקלאות לדורותיהם. משקים חקלאיים שלמים נסגרים, חקלאות זו מסירות נפש. אלו לא סיסמאות. יש לקבוע מחירים ברורים לכל ענפי החקלאות. לקראת הנחת תקציב המדינה על כל המגזר החקלאי להתאחד כמקשה אחת למען קבלת תקציב הוגן לחקלאות".

ח"כ עמר בר-לב: "הרפורמות המסתמנות בתקציב מסוכנות והן תחסלנה ענפי חקלאות שלמים ובכך קוראות תגר על הערכים הציוניים הבסיסיים שהם ההצדקה לקיומנו במדינה. ראשי השדולה החקלאית, ראשי ארגוני החקלאים, ראשי המועצות האזוריות והחקלאים עצמם החליטו לפעול במשותף למען השבת אותם ערכים ציוניים והחקלאות למקום הראוי בסדר העדיפויות הלאומי".

ח"כ חיים ילין: "במשך שנים מדברים על הקשר בין ציונות לחקלאות, בפועל לא קרה דבר - בלי חקלאות אין מדינה. היום השדולה החקלאית בכנסת מחזירה לא רק את השיח החקלאי, אלא גם את העשייה. אסור לנו לאבד את ערך הערבות ההדדית. רק כגוף אחד חזק ומאוחד ויחד עם שר שנלחם, נוכל להביא עוד תקציבים ולמנוע רפורמות בלי הסכמה. יש לנו הזדמנות לפעול יחד, להגיע להסכמות ולהחזיר את השיח הערכי, הציוני והחקלאי".

ח"כ דניאל עטר: "סיימנו כנס חרום של השדולה החקלאית יחד עם ראשי מועצות האזוריות וראשי תנועות ההתיישבות העובדת, והחקלאים. בעוד שבאוצר מעדיפים יבוא של תוצרת חקלאית בטענה כי כך יירד המחיר לצרכן, הנזק שייגרם יפגע במשפחות רבות ויגרום לכולנו לשלם מחירים כבדים בהרבה. החקלאות היא ערך עליון בישראל. עלינו להיות מלוכדים ונחושים, כחזית אחת, ולעבור מדיבורים למעשים. המציאות תשתנה כשנחליט לשנות אותה. קיבלנו במשותף את ההחלטה להשיב את החקלאות והתתיישבות העובדת וערכיה הציוניים למקום בו הם צריכים להיות בסדר העדיפויות הלאומי, לא נסכים לגזירות שיחסלו משקים משפחתיים רבים בכל הארץ".

מזכ״ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר: "החקלאות בישראל איננה רק כלכלה היא קודם כל התיישבות שהיא אינטרס לאומי. אנו לא יכולים ולא צריכים לשלם על התפלת המים וזה לא התפקיד שלנו, אנו לא יכולים לממן את רשות המיסים. הפכנו לשק חבטות. משיתים על החקלאות נטל וחייבים להפסיק את זה. מטילים עלינו אלמנטים ועלויות אסטרונומיות ואח"כ בוכים שמחיר התוצרת יקרה. התנועה הקיבוצית והחקלאים בקיבוצים רואים בחקלאים של המושבים בשר מבשרנו. לא ניתן לפקידים להפריד בינינו, אנחנו לבית אחד"

מזכ״ל תנועת המושבים ויו״ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור: "החקלאות היא ערך ובכדי לשמור על הערכים, החקלאים צריכים להתפרנס בכבוד ולהחזיר את הפרנסה ואת חדוות היצירה. מבחן התוצאה יהיה חייב לעמוד כאן. כששר החקלאות אומר שלא תעבור שום רפורמה זה דבר שאני מברכים עליו. בתפיסת העולם שלנו החקלאות צריכה להגיע להסכם ארוך טווח ל-20-15 שנה להסדיר את המכסות והתמודדויות שלנו איתן".

מזכ״ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום וילן: ״שר החקלאות עושה סדר במערכת. יש להוציא לאלתר את כל הרפורמות מחוק ההסדרים. אנו נלך בהידברות עם משרד החקלאות ומשרד האוצר להרבה דברים אבל אנחנו מקום שני מלמטה התמיכה החקלאית וסיפור זה צריך להשתנות מיד. אם כולנו יחד אז נגשים את המטרות שלנו״.

נשיא התאחדות האיכרים דובי אמיתי: "החקלאים אינם הבעיה של יוקר המחיה, החקלאים הם הפתרון לבעיית יוקר המחיה. אם המדינה לא תשכיל להשתמש בכלים שיש לה לטיפול במשבר החקלאי, החקלאות הישראלית תפשוט רגל וסימן שאלה גדול יוצב מעל ביטחון המדינה והורדת יוקר המחיה"קר המחיה".

תאריך:  21/07/2015   |   עודכן:  21/07/2015
עידן יוסף
+לעצור הבנייה בסירקין עד לתכנון תחבורתי
21:49 21/07/15  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר ועדת הפנים קורא לעיריית פתח תקוה לעצור את תכנון הבנייה עד למציאת פתרון תחבורתי: "אתם העירייה ולכם יש את השיבר, תסגרו אותו"  ▪  מהנדסת העיר: "אין פתרונות קצה לתחבורה"  ▪  נציגת משרד התחבורה לא הביאה פתרונות
(הכניסה למחנה סירקין)
+ח"כ טיבי: חזן וגל היו משתיקים את ירמיהו
19:10 21/07/15  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
בין חברי הכנסת שציינו את יום התנ"ך בכנסת היה גם ח"כ אחמד טיבי  ▪  "היהודים של היום זה לא היהודים של פעם, שגוזלי הקרקעות ילמדו את התנ"ך; אם ירמיהו, ישעיהו, יחזקאל ועמוס היו חזן, גל ומזוז משתיקים אותם"
([צילום: מיכה בונד-פלאש 90])
+המועמדים נושרים מהוועדות לבחירת שופטים
17:44 21/07/15  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
רוב חברי הכנסת שהודיעו שיתמודדו על מקומות בוועדות - נסוגו יממה לפני ההצבעה
(אילטוב. דיל [צילום: יח"צ])
+מה עדיף - אולפן עולים או קליטה ישירה?
17:26 21/07/15  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת העלייה והקליטה קראה למשרד החינוך שלא לסגור את אולפן העולים בירושלים  ▪  יו"ר הוועדה: לימוד העברית בבתי-ספר אינו משתווה ללימודים כמו באולפן מקצועי
(אולפן עציון בירושלים [צילום: נתי שוחט/פלאש 90])
+גפני: "מספיק שהשרים יריבו - והרפורמה תתעכב"
17:04 21/07/15  |  עופר וולפסון   |   לרשימה המלאה
יו"ר ועדת הכספים גפני לא סומך על שרי הממשלה: "מספיק סכסוך קטן בין שרי האוצר והכלכלה והרפורמה במדען הראשי תתעכב, לכן נדרש למנות מיידית מנכ"ל זמני שייחל לפעול"
(גפני. קידום מהיר [צילום: פלאש 90])
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   הארץ / Haaretz   הבית היהודי / Habayit Hayehudi Political Party   המחנה הציוני / Hamachane Hzioni   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק הרצוג   יצחק וקנין   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   ניר מאיר / Nir Meir   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עובדים זרים   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אריאל: רפורמות חקלאיות - לא בחוק ההסדרים
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 20
כיצד יש לקלוט עולים חדשים - באולפן ייחודי או בהשתלבות בבית ספר ישראלי? ועדת העלייה והקליטה של הכנסת דנה (יום ג', 21.7.15) בכוונת משרד החינוך לסגור את אולפן לתלמידים עולים בירושלים. יו״ר הוועדה, ח"כ אברהם נגוסה, דחה את טענות משרד החינוך, לפיהן יש לקלוט נוער עולה ישירות בבתי-הספר, וקרא למשרד לא לכפות את מדיניותו על עיריית ירושלים, ואף להמשיך לתקצב את האולפן כבעבר.
21/07/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
"יש לפעול להוצאת הרפורמה במדען הראשי כמה שיותר מהר, כי הניסיון מלמד שככל שממתינים, בסוף נוספים עיכובים לא צפויים ורפורמות חשובות יורדות לטמיון", כך אמר (יום ג', 21.7.15), יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), בדיון המשך על הצעת חוק להקמת הרשות הלאומית לחדשנות.
21/07/2015  |  עופר וולפסון  |   חדשות
במהלך הדיון הודה ח"כ שי פירון כי כשר חינוך עיכב את פרסום תקציב משרדו משיקולים פוליטיים. ד"ר תהילה אלטשולר טענה כי "מניעת פתיחת מאגרי המידע מצד המדינה הופכת את היתרון שלנו כסטארט אפ ניישן לבדיחה"
21/07/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
הוועדה לביקורת המדינה תדון ביום שלישי הבא (28.7.15) בדוח מבקר המדינה על מעונות ראש הממשלה. לאחר נסיונות רבים שלא צלחו לתיאום מועד משותף עם לשכת ראש הממשלה ועם אנשיו, החליטה יושב-ראש הוועדה ח"כ קארין אלהרר לקיים את הדיון ללא תיאום משותף.
21/07/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל, אומר (יום ג' 21.7.15) כי שר הכלכלה אריה דרעי מתכוון לחתום על הבקשה לאשר את מתווה הגז במסגרת סעיף 52 לחוק ההגבלים העסקיים ולחזור בו מסירובו לחתום על מתווה הגז ולהעביר סמכויותיו לממשלה. ח"כ כבל אמר את הדברים בדיון בעניין מתווה הגז שהתקיים בוועדת הכלכלה, בהיבטים המדיניים והביטחוניים של המתווה.
21/07/2015  |  עופר וולפסון  |   חדשות
רשימות נוספות   /   כנסת 20  /  מי ומי  
לא יהיו מדבירים ללא רישיון  /  מחלקה ראשונה
60% ממאושפזי הסמים - בגלל סמי פיצוציות  /  עידן יוסף
קול ישראל ברוסית ישדר 24 שעות  /  עידן יוסף
על מהותה של מדינת ישראל  /  רון בריימן
רציפות השלטון - כלל בסיסי בדמוקרטיה  /  שמעון זיו
מה נותר מ"יש עתיד"?  /  אפרים הלפרין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il