שליש מהחברות האירופאיות לא מציעות סביבת עבודה גמישה לעובדיהן, וכ-40% מהעובדים היו מעונינים לעבוד מחוץ למשרד יותר משהם עובדים בפועל. כך עולה (יום ג', 23.12.03) מסקר שערכה חברת המחקר Benchmark Research עבור חברת Avaya, ספקית גלובלית מובילה לרשתות תקשורת לעסקים וארגונים.
מהסקר עולה, כי עובדים אירופאים נוטים למצוא את נהלי העבודה בחברה בה הם עובדים לא גמישים מספיק בכדי לאפשר עבודה מחוץ למשרד, ואינם מעודדים למעשה שימוש בטכנולוגיות עבודה מהבית.
בריטניה מובילה את רשימת המדינות בהטמעת רשתות גמישות, בה ל-72% מהעובדים מסופקת הטכנולוגיה לעבודה מרחוק. אחריה ניצבות גרמניה עם 60%, איטליה 55% וצרפת עם 46%.
תוצאות הסקר הראו, כי בעוד בריטניה התקדמה רבות בפרישת רשתות עבודה מרחוק, הבריטים עדיין מפגרים אחרי עובדים ממדינות אירופאיות אחרות בכל הקשור לניצול בפועל של רשתות אלו. הדבר מדגיש את חשיבות חינוך העובדים ליתרונות גמישות סביבת העבודה, ופיתוח מדיניות המעודדת יוזמות בתחום זה.
מבין כל האירופאים, האיטלקים הם המוכנים ביותר לאמץ גישה של עבודה גמישה. למעלה ממחצית הנשאלים באיטליה השיבו כי היו רוצים לעבוד מחוץ למשרד יותר ממה שהם עובדים בפועל, לעומת זאת הצרפתים ציינו, כי הם מעונינים פחות מכולם לעבוד מרחוק - קצת יותר משליש השיבו כי היו רוצים לעבוד יותר מחוץ למשרד.
תוצאות הסקר הראו, כי העובדים מאשימים את מדיניות החברה יותר מהיעדר טכנולוגיה כגורם מעכב ליכולתם לעבוד מחוץ למשרד.
מהמחקר עולה, כי כמעט מחצית העובדים באירופה אינם יכולים לגשת להודעות בטלפון, לשלוח או לקבל דואר אלקטרוני בהיותם מחוץ למשרד, ויתרה מזו, 4 מתוך 10 עובדים לא מסוגלים לגשת למסמכים הנחוצים להם. חוסר ההבנה בפוטנציאל הגלום בעבודה גמישה בא לידי ביטוי בקביעתם של 87% מהעובדים כי מכשיר הטלפון הנייד הוא המפתח לעבודה מרחוק.
בעקבות תוצאות המחקר, עסקים מסוימים ישכילו להעריך מחדש החלת מדיניות של עבודה גמישה על-גבי טכנולוגיות תשתית קיימות, במטרה להבטיח רמה גבוהה יותר של תפוקה. הכשרת עובדים לגבי מקורות המידע הארגוניים, היישומים ובסיסי הנתונים הזמינים להם, מהווה צעד חשוב בפני עצמו.
לארס-אול האנסן, נשיא לאזור אירופה, מזה"ת ואפריקה ב-Avaya, מסר: "המחקר שלנו מראה את התיאבון הגדול לעבודה גמישה שקיים באירופה, אך מהצטרפות סיבות כגון: היעדר טכנולוגיה, מדיניות חברות או חוסר הבנה כללית של המונח גמישות עבודה, נראה כי עסקים לא ממצים את כל הפוטנציאל הגלום בעבודה מרחוק".
לדבריו, "מספר האירופאים הנוסעים לרגל עסקים הולך וגדל בהתמדה, והנגישות למידע לו הם זקוקים הופכת בהתאמה ליותר מסובכת. היום צריך יותר מהיכולת לבצע שיחות טלפון בלבד. בכדי לממש את היתרונות של עבודה מרחוק, על החברה לפתוח בפני העובדים את כל מערכות התקשורת והנתונים, ולאפשר להם גישה, בין מהבית ובין בזמן נסיעה לרגל עסקים, ועל-ידי כך ללמדם דרכי עבודה חדשות".
מחקר IDC
על-פי מחקר של IDC, יגדל מספר העובדים מרחוק באירופה מ-80.6 מיליון בשנת 2002 ל-99.3 מיליון ב-2007.
תוצאות המחקר הראו, כי האירופאי הממוצע מעביר שליש מזמן עבודתו בטלפון. בהנחה שיום עבודה ממוצע הינו 7 שעות, שעות שיחות הטלפון בשנה מסתכמות ב-851 שעות. למרות מספר גדול של שעות שיחות טלפון, מחצית מהעובדים באירופה משתמשים בטלפון פחות משהשתמשו לפני חמש שנים. 89% משתמשים יותר בדואר אלקטרוני ואינם חושבים שזהו בהכרח שינוי חיובי.
כמו-כן התברר, כי האיטלקים והצרפתים משתמשים פחות מהבריטים והגרמנים בטלפון לצורכי עבודה בהיותם במשרד וכן, כשליש מהאירופאים מתקשרים לעתים תכופות לחו"ל לצורכי עבודה.
חברת Avaya
חברת Avaya מתכננת, מקימה ומנהלת רשתות תקשורת ליותר ממיליון עסקים ברחבי העולם, ביניהם 90% מרשימת ה-FORTUNE ® 500. Avaya הינה מובילה עולמית במערכות טלפוניית IP בטוחות ואמינות, יישומי תוכנה ושירותי תקשורת.
היכולת שלה לשלב את יישומי הקול והנתונים על-גבי רשתות IT, מאפשרת לעסקים גדולים וקטנים למנף רשתות תקשורת קיימות וחדשות באמצעות הגדלת ערכן, שיפור פרודוקטיביות והשגת יתרון תחרותי.