|
נתיב עתידי של הרכבת הקלה. מעודדים שימוש על ידי יצירת מחסור [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
|
|
|
|
|
המועצה הארצית לתכנון ובנייה עדכנה (יום ג', 8.9.15) את תקנות החנייה במרכזי הערים, במטרה לצמצם את היקף מקומות החניה למגורים, למסחר ולתעסוקה באזורים שם עתידות לעבור הרכבת קלה ומערכות הסעת המונים אחרות.
תקנות החנייה שבתוקף, שאושרו בשנת 1983, קובעות היקף מקומות חניה למסחר ותעסוקה, שלא ניתן להפחית ממנו. התקנות החדשות, מתמקדות ביישובים בהם קיימת או מתוכננת מערכת ציבורית להסעת המונים, וקובעות היקף חניה מקסימלי מותר בקרבה למערכת הסעת ההמונים, הקטן משמעותית מההיקף הקבוע בתקנות שבתוקף, שכאמור הוא היקף מינימום. עוד נקבע כי מספר מקומות החנייה יקבעו על-פי קרבתם לתחנות מערכות הסעת המונים.
כמו-כן, לראשונה, ישנה התייחסות בתקנות גם למקומות חנייה לרכבים דו-גלגליים (אופניים ואופנועים). התקנות קובעות תקן מינימלי של 100 מקומות חניה לרכבים דו גלגליים בתחנות רכבת. בנוסף, כל מבנה מגורים יכלול מקום אחסון לאופניים בהיקף של לפחות זוג אחד לכל יחידת דיור.