מרכז המידע והמחקר של הכנסת, בהסתמך על נתונים שהגיעו ממשטרת ישראל, מצא כי אחוז תאונות הדרכים בשנים 2014-2010 שנגרמו כתוצאה משימוש באלכוהול או בסמים עומד סביב ה-3% (339 תאונות בממוצע). מתוך אותן תאונות נמצא שאחוז התאונות כתוצאה משימוש בסמים (כל סוג של סם) נע סביב 5% אחוזים (17 תאונות בממוצע).
בדיון בנושא מדיניות אחזקת רישיונות הנהיגה כלפי משתמשי הקנביס הרפואי, שנערך בוועדה למאבק נגד נגע הסמים והאלכוהול, אמר ד"ר שלמה אלמוג, יו"ר הוועדה הבין-משרדית לבחינת נהיגה בהשפעת קאנביס טען כי "באופן עקרוני, על-פי מחקרים רבים שבוצעו בעולם נמצא כי עצם נטילת קנאביס או סם אחר מעלה את הסיכון לתאונות דרכים בעיקר כאשר הנהיגה מתבצעת בסמוך לזמן השימוש". עוד הוסיף ד"ר אלמוג כי "בימים אלו הוועדה בוחנת כיוונים שונים למציאת המינון המקסימלי להימצאותו של קנביס בדם שבכל זאת יאפשר לנהוג כפי שקיים מינון מקסימלי באלכוהול. חשוב בסופו של דבר להתנהל על-פי רמת סיכון מושכל".
לדבריו, "קמו מספר ועדות בינלאומיות כאשר המסקנה שהגיעו זה שאפשר להגדיר איזה רמה של THC, שהסיכון בנהיגה יהיה שווה-ערך לזה שקיים בסף השכרות לאלכוהול. לגבי קנאביס הסף הזה נקבע בעולם בין 5 לבין 10 ננוגרם THC במיליליטר פלסמה. זה סף מסוים שנותן את אותה רמת סיכון כמו סף השכרות שיש ושהוא די מקובל בכל העולם".
נצ"מ שרית פליפסון מאגף התנועה במשטרה הדגישה כי "כל זמן שהחוק אוסר על נהיגה בהשפעת אלכוהול או סמים משטרת ישראל תאכוף את החוק. עם זאת, אם יימצא שהתאונה בוצעה בהשפעת קנאביס רפואי ייתכן שהאישום יהיה מופחת".
ד"ר ברקת שיף קרן טענה כי "מבחינה בטיחותית כאשר מדובר בשימוש בקנביס רפואי, מוטב להיות בהשפעת קנביס שמקל על הכאב מאשר לנהוג כואב". סגן מנהל המכון הרפואי לבטיחות בדרכים
דוד קליין אמר כי "החוק אומנם אוסר על נהיגה כאשר נמצאים בהשפעת חומר ממכר. הבעיה היא שהחוק לא מבהיר בדיוק מהי ההשפעה האם ההשפעה בזמן הפעולה האקטיבית או של מטבולידים. המכון הרפואי לא פוסל בהכרח אנשים שמשתמשים בקנאביס מנהיגה, אם זה רכב מקצועי כגון מונית או משאית אנחנו לא מאפשרים לחלוטין להמשיך להחזיק ברישיון".
יושב-ראש הוועדה ח"כ
תמר זנדברג אמרה כי על-פי פקודת התעבורה חל איסור על נהיגה בהשפעת אלכוהול או סמים, גם אם מדובר בשאריות קנביס בדם אותו עישנו לפני שלושה שבועות ואין לו כל השפעה על יכולת הנהיגה. "בפועל נוצר מצב שמי שמעשן גראס רפואי לא יכול לנהוג בכלל או שמנגד הופכים אותו לעבריין בפוטנציה. זאת בשעה שמי שמשתמש בתרופה חוקית תחת מרשם גם אם שבכוחה לטשטש את יכולת הנהיגה אין לו כל מניעה לנהוג והדבר לא ייבחן במקרה של תאונה. המצב הזה זה זועק לשמיים. ייתכן שאנחנו תחת מכת מדינה של נהיגה תחת תרופות שאנחנו לא יודעים ממנה? למה אנחנו מחפשים מתחת לפנס?"