|
מלונות בתל אביב [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
המחלקה הכלכלית של התאחדות המלונות בישראל מפרסמת (יום ד', 23.12.15) את נתוני הלינות והתפוסות בנובמבר בבתי המלון, המלמדים על משבר בתיירות הנכנסת.
לינות תיירים: בבתי המלון נרשמו בנובמבר כ-699 אלף לינות תיירים, 11%- ירידה לעומת נובמבר אשתקד, שבו התיירות הנכנסת הייתה במשבר עמוק לאחר 'צוק איתן', ו-28%- ירידה בלינות לעומת נובמבר 2013.
לינות ישראלים: בנובמבר נרשמו בבתי המלון כ-829 אלף לינות ישראלים, 4%- ירידה ביחס לנובמבר אשתקד ו-7%- ירידה לעומת נובמבר 2013.
סה"כ לינות תיירים + ישראלים בנובמבר השנה: כ-1.5 מיליון לינות, 8%- ירידה לעומת נובמבר 2014 ו-18%- ירידה לעומת נובמבר 2013.
בכל הארץ, מלבד הרצליה נרשמו ירידות בלינות התיירים:
במע' ירושלים נרשמו: 186 אלף לינות (15%- ירידה לעומת נובמבר 2014 ו-27%- ירידה לעומת נובמבר לפני שנתיים), בתל אביב: כ-155 אלף לינות (10%- ירידה לעומת אשתקד, ו-22%- ירידה לעומת 2013), בטבריה וסובב כנרת: כ-89 אלף לינות (13%- ירידה לעומת אשתקד, ו-27% ירידה לעומת 2013), באילת: כ-60 אלף לינות (2%- ירידה לעומת אשתקד ו- 52%- ירידה לעומת 2013), ים מלח: 37 אלף לינות ( 14%- ירידה לעומת אשתקד ו- 41%- ירידה לעומת 2013), בנצרת: כ-28 אלף לינות ( 4%- ירידה לעומת אשתקד ו- 19%- ירידה לעומת 2013), בנתניה: כ-20 אלף לינות ( 32%- ירידה לעומת אשתקד ו- 39%- ירידה לעומת 2013), בחיפה: כ-18 אלף לינות ( 4%- ירידה לעומת אשתקד, ו- 22%- ירידה לעומת 2013). לעומת זאת, בהרצליה חלה עליה במספר הלינות: כ-16 אלף לינות ( 18%+ עליה לעומת אשתקד ו- 52%+ עליה לעומת 2013- זאת בשל גידול של 50% במצבת החדרים בעיר בשנתיים האחרונות).
לדברי נועז בר ניר, מנכ"ל התאחדות המלונות בישראל: "זו שנה שנייה ברציפות, שנובמבר הוא חודש של משבר בתיירות הנכנסת. אשתקד התמודדנו עם משבר בעקבות מבצע 'צוק איתן', וכעת נקלענו שוב למשבר על-רקע אירועי הטרור ואזהרת המסע של ארה"ב לגבי ישראל. היומיום שלנו אינו פשוט. רק התחלנו לקראת הקיץ להתאושש מ'צוק איתן', ושוב משבר. הדיווחים מהשטח מציירים תמונה קשה: מיעוט הזמנות לחודשים הבאים והמתנה של מארגני תיירות בחו"ל לתקופות של רגיעה בישראל. גם בתחום תיירות הפנים נתקלנו בנובמבר בירידות, שמשקפות את הלך הרוח בציבור בימים אלה, וזאת חרף גל מבצעים והנחות של בתי מלון בכל הארץ לקהל הישראלי. על-רקע המספרים, הציפייה היא לקמפיין מיידי לעידוד תיירות פנים וליציאה לקמפיין שיווקי מאסיבי בעולם לעידוד התיירות הנכנסת".