רשת אופטיקה הלפרין מערערת (26.12.15) לבית משפט השלום בירושלים על עיצום כספי בסך 400,000 שקל שהטילה עליה הממונה על הגנת הצרכן, תמר פינקוס.
לטענת הלפרין, מדובר בעיצומים של מיליוני שקלים שהטילה פינקוס עליה ועל בתי עסק רבים נוספים, ימים ספורים לאחר שנכנס לתוקפו תיקון 39 לחוק הגנת הצרכן - אך הדבר נעשה בניגוד להוראות החוק ולנהלים של פינקוס עצמה.
בערעור נאמר, כי העיצום הוטל בשל מודעות בהן נכתב: "כל משקפי הראיה 50 שקלים, לא תמצאו אותיות קטנות, אין יוצא מן הכלל! כל מסגרות המשקפיים שמחירם עד 800 שקלים כלולים במבצע. המבצע תקף ברכישת עדשות". לדברי פינקוס, המודעה מטעה לחשוב שמדובר בכל המסגרות הנמכרות ברשת, בעוד שבהמשך המודעה נאמר ש"המבצע תקף ברכישת עדשות" וכי מדובר ב"כל מסגרות המשקפיים שמחירם עד 800 שקלים".
לדברי הלפרין, באמצעות עוה"ד בן-ציון צדוק ויגאל כהן, פרשנותה של פינקוס הייתה שגויה ובלתי אפשרית. הפרשנות לפיה כל סייג המגביל את התנאי הראשי הוא פסול, ועל כן כל המפרסם מודעה עם תנאי כלשהו בכלל, ותנאי מגביל בפרט, עובר על הוראות החוק - פרשנות זו שגויה.
לטענת הלפרין, פינקוס הפעילה את שיקול דעתה בעוצמת יתר, מוקדם מדי ובניגוד להנחיות אותן היא עצמה קבעה, ותוך שיקול דעת שגוי, תמוה ובלתי ראוי. לחלופין מבקשת הרשת להסתפק בעיצום בגין הפרה אחת בלבד - 45,000 שקל. טרם הוגשה תגובת הרשות.