בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
משרדי האוצר והתחבורה בוחנים <br>הקמת שלושה קווי מטרו במרכז
|
יוציאו מכרז לבחינת הפעלת קווי רכבת תחתית, בדומה למטרו של ברלין, לנסיעה בטווח של 20-10 ק"מ ממרכז ת"א ● יכללו את ערי גוש-דן, השרון, ראש העין ולוד
|
מחשבים מסלול מחדש. חדר בקרה על תחבורה ציבורית גרמניה
|
|
|
|
|
ועדת היגוי של משרדי האוצר והתחבורה החליטה לקדם תכנון של שלושה קווי מטרו (רכבת תחתית) ראשונים במרכז הארץ. קווים אלה ישולבו עם קווי הרכבת הקלה המתוכננים, כנהוג בערים רבות בעולם. את הדברים פרסם לראשונה העיתונאי עופר פטרסבורג. על-פי הדיווח, קווי המטרו, היעילים יותר מרכבת קלה, מאפשרים קיבולת גבוהה יותר של נוסעים ומיועדים לנסיעות בטווח של 20-10 ק"מ ממרכז תל אביב וישרתו ערים דוגמת רחובות, ראשון לציון, לוד, רמלה, ראש העין ורעננה. - קו צפון-דרום - קו שירות בין הטבעת התיכונה הדרומית (רחובות, ראשל"צ, לוד ורמלה) לטבעת התיכונה הצפונית (יישובי דרום השרון: הרצליה, רעננה וכפר סבא). אורך הקו מקצה אחד לשני עומד על כ-40 ק"מ.
- קו מזרחי - קו שירות בין הטבעת התיכונה המזרחית (ראש־העין, סירקין, פתח תקוה) למרכז תל אביב. אורך הקו כ-20 ק"מ.
- קו היקפי - קו שירות לאזורי ביקוש משניים בטבעות הפנימיות של המטרופולין (רמת החייל, קריית אריה, אוניברסיטת בר-אילן, אזור תעשיה חולון). אורך הקו כ-25 ק"מ.
ועדה בין-משרדית החליטה לפרסם בקרוב מכרז לבחינת היישום בפועל, שיבדוק את תכנון התוואי, אומדנים תקציביים לבנייה, הקמה של מערכות חשמל ותפעול וכדומה. אופציה להחלפת קווי רק"ל במטרו עוד נאמר בדיווח כי האוצר בוחן גם אפשרות להחליף חלק מקווי הרכבת הקלה בקווי מטרו, אך טרם ניתן פתרון לתקצוב או למימון בניית מערכות מטרו היקרות הרבה יותר ממערכות של רכבת קלה. כפי שפורסם לפני כחצי שנה, מתנגד האוצר להקמת רכבת קלה בתוואי הקו האדום משום שזו אינה עונה לקיבולת הצפויה בעוד כמה עשרות שנים וטוען כי חלופת המטרו יעילה יותר. במשרד התחבורה מתנגדים, ועל-פי פטרסבורג, מסתמנת פשרה בין המשרדים לפיה ישולבו קווי מטרו משלימים שיזינו את קווי הרכבת הקלה, כאשר המטרה היא ליצור מערכת שתשלב קווים של רכבת קלה, מטרו ואוטובוסים. מודל ברלין התכנון שואב דוגמה מהמודל של ברלין הדומה במאפייניה לגוש-דן, ומפעילה מערכת משולבת שכוללת כמה אמצעי תחבורה להסעת המונים. עוד נאמר כי ייתכן שתיעשה פנייה לחברת התחבורה הברלינאית (BVG) כדי להסתייע בניסיונה וביכולותיה. שר התחבורה ישראל כ"ץ הנחה את משרדו לפעול לתכנון קווי מטרו נוספים. לדבריו, "אחרי שהוצאנו את הקו האדום לדרך והנחיתי להפקיד ולהשלים את הקו הירוק מהרצליה לדרום תל־אביב, שכולל 4.5 ק"מ מתחת לאבן גבירול, ואת הקו הסגול העילי - נקדם קווי מטרו שישולבו עם קווי הרכבת הקלה. ייבחנו דרכי המימון להקמת המטרו". כבר לפני ארבע שנים אמר כ"ץ: "נצטרך למצוא לזה מקורות מימון חוץ-תקציביים לטווח ארוך, משום שזו מערכת שתשמש את הדורות הבאים". ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "משרד האוצר רואה חשיבות גדולה בקידום מהיר ויעיל של רשת הסעת המונים אשר תוכל לענות על הביקושים הצפויים בשנים הבאות ובכך להקטין את הגודש הכבד בכבישים. בימים אלו נעשית עבודה לבחינת מבנה הרשת הרצויה. בימים אלו נעשים מאמצים לקידום הקו האדום כדי לסיימו מוקדם ככל הניתן".
|
תאריך:
|
22/02/2016
|
|
|
עודכן:
|
22/02/2016
|
|
עידן יוסף
|
+חקלאים תובעים את הרכבת
|
12:48 22/02/16 | יצחק דנון | לרשימה המלאה |
חברת מ.ט.ר תובעת מהרכבת, אוליצקי ואשטרום 3.8 מיליון שקל, בטענה לפגיעה קשה בגידולים בשל אבק מעבודות המסילה בין אשקלון לבאר שבע ([צילום: יח"צ])
|
|
משרדי האוצר והתחבורה בוחנים
הקמת שלושה קווי מטרו במרכז
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
אורח
|
22/02/16 13:00
|
|
2
|
|
מאיר דרום
|
22/02/16 13:21
|
|
ח"כים תומכי טרור נהנים ממערכת אכיפה משותקת איש לא מעז להעיר לנהגים מסוכנים אלי טביב ולה-פמיליה מצליחים בזכות הבריונות האלימות במגזר הערבי ובמגזר החרדי מתרחבת בשל אוזלת יד של הרשויות
|
|
|
חוסר התכנון וחוסר המחשבה לטווח ארוך של כל הגורמים האחראים במדינת ישראל על תחבורה בכלל ועל תחבורה ציבורית בפרט יגרמו בעתיד הקרוב מאוד לשואה תחבורתית-כלכלית-ביטחונית-קיומית. בעוד כשנה עד שנתיים, כאשר כל רבבות הדירות החדשות מראש העין ועד ראשון לציון יאוכלסו, וכאשר בעלי הדירות החדשות והישנות יתניעו את מכוניותיהם בשעה 7 בבוקר הם יהיו תקועים בפקקים אינסופיים, וההגעה למקום עבודתם תיהפך בהדרגה למשימה בלתי אפשרית.
|
|
|
מהפכת התעריפים בתחבורה הציבורית נמשכת. שר התחבורה, ישראל כ"ץ, סיכם עם שר האוצר, משה כחלון, על הרחבת הרפורמה בתעריפי התחבורה הציבורית, לכל הערים והישובים בארץ, ממטולה בצפון עד אילת בדרום. כ"ץ אמר כי התוכנית תצא לפועל ב-1 במרס.
|
|
|
ועדת הכלכלה של הכנסת דנה (יום ג', 16.2.16) בגלישת קווי התחבורה הציבורית לתוך השבת בעונות בהן שבת נכנסת מוקדם ויוצאת מאוחר. את הדיון פתח ח"כ יואב בן-צור (ש"ס), שעמד על הגידול החד בהיתרים שנתן משרד התחבורה להפעלת קווים בשבת. "לא באנו לכפות דבר על איש", הבהיר, "אלא לשמור על הסטטוס-קוו באופן שהשבת תישמר ככתבה וכלשונה".
|
|
|
בתום מהלך שתוכנן בשבועות האחרונים, החל (יום ב', 16.2.16) השלב הגלוי של התארגנות העובדים בחברת התחבורה הציבורית מטרופולין.
|
|
|
|
|
|
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
|
|
|
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
|
|
|
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|