בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
סיכום שנת 2003 בפרסום במגזר הערבי:
|
|
|
גודל שוק הפרסום במגזר הערבי <br>בשנת 2003 נאמד בכ-60 מיליון ש"ח
|
המפרסמים המובילים במגזר הערבי הם: סלקום, פלאפון, תנובה, וקוקה קולה; כיום, המגמה הבולטת ביותר בפרסום למגזר הערבי הינו "הפרסום המקומי"
גודל שוק הפרסום במגזר הערבי בשנת 2003 נאמד בכ-60 מיליון ש"ח, לא כולל פרסום במקומונים שהולך ומתחזק בשנים האחרונות. כך עולה מסיכום שנת 2003 בפרסום במגזר הערבי, שנערך על-ידי מנהלת המגזר הערבי במשרד הפרסום מקאן אריקסון, ערוב רינאווי. כיום, המגמה הבולטת ביותר בפרסום למגזר הערבי הינו "הפרסום המקומי". המודעות לפרסום בכלל וחשיבותו בפרט עולה בקרב עסקים ערביים מקומיים מצליחים שמפרסמים במשך השנה ובמיוחד בחגים. אזורי הפרסום המובילים הם אזור נצרת רבתי ואזור המשולש הצפוני. מהעסקים המקומיים שבלטו השנה ניתן לראות את "עומר אל-מוכתר" - כלבו באזור נצרת שעלה לאוויר בחודש הרמדאן עם הגרלת פרס ראשון בסך 100,000 ש"ח. תקציב הפרסום מוערך בכ-100,000 דולר, מבצעי קריסמס עד 70% ואף קידום המותג crocker להגדלת מכירות שני הסניפים. בפרסום המקומי היום ניתן לראות סופרמארקטים, חנויות בגדים, קפה, חנויות שוקולד מבני מגורים, תיירות, שירותי תוכן לסלולרי ועוד. חשוב לציין, שהפרסום המקומי מרגש את התושבים בכך שזה מעיד על גודל וחוזק המפרסם בניגוד לשנים קודמות בהם התפיסה הייתה שמי שמפרסם "כנראה לא מוכר". בשנת 2003 בלט חודש הרמדאן כחודש המוביל את טבלת הפרסום במגזר הערבי, חברות שמעולם לא פרסמו במדיה הערבית או טיפטפו פרסום, דאגו לברך את החוגגים במודעות בעיתונים, שילוט חוצות ורדיו, נזכיר מהם: המשביר החדש לצרכן, קסטרו, מגה, וויסוצקי ועוד. גם בקריסמס, בלטו ברכות החגים של חברות ישראליות לאוכלוסייה הנוצרית. ערוץ המדיה המוביל בשנת 2003 היה שלטי החוצות כאשר השיא היה בתקופת הבחירות לרשויות המקומיות. גם הפרסום באינטרנט התחזק ב-2003 כאשר חברות הסלולרי, שירותי בריאות כללית, קסטרו, מפעל הפיס ועוד, השתמשו במדיה הזו שהינה אפקטיבית ביותר בקרב הנוער והמשפחות הצעירות. ערוצי המדיה החדשים שהתווספו בשנת 2003 היו: הרדיו החדש - רדיו א-שמס שהגיע תוך 3 חודשי שידור ל-16% האזנה. המסך האלקטרוני הראשון במגזר הערבי, הממוקם בנצרת, החל לפעול בחודש הרמדאן וכבר אז חברות כמו המשביר החדש לצרכן וסנו עלו לשידורים. עוד במדיה, אתרי האינטרנט הרבים שצצים במגזר כמענה על צרכים ייחודיים, רוב האתרים הם אתרי חיפוש כמו האתר YAHALA הראשון. השנה אתר FARFESH נכנס לשוק והוא מכוון דווקא לתלמידי בתי הספר. אתרים כמו ARABRAP (לחובבי מוסיקת הראפ הערבית) ו-HOUSE PARTY התחזקו לאחרונה בשל אפיונם הייחודי הפונה לקהל הצעיר מאוד 12-15. המפרסמים המובילים במגזר הערבי הם: סלקום, פלאפון, תנובה, וקוקה קולה. תופעה די מעניינת בתחום היא שכאשר חברה ישראלית משקיעה במגזר הערבי לפעמים היא לבד בתחום והמתחרים לא פועלים או פועלים באופן מינורי, לדוגמא: תנובה / שטראוס, כאשר תנובה שולטת בשוק ומשקיעה בהתאם, כנ"ל לגבי קוקה קולה, כאשר פפסי מפרסמת באופן מינורי ביותר וכך הלאה. שינויים במשרדי פרסום למגזר הערבי: משרד אל-בוסתני התמזג עם MCM מקבוצת באומן בר ריבנאי והפך לפובליסיס סיקטורס; לאדלר חומסקי & ורשבסקי יש משרד חדש המתמחה במגזרים השונים כולל המגזר הערבי - טריו, רוב העובדים הם עובדי MCM לשעבר מקבוצת באומן בר ריבנאי; מנהלת המחלקה הערבית במגזרים ערוב רינאוי-פואח'רי עברה למחלקה הערבית של מקאן אריקסון, ומי שהחליף אותה, חסן חג' יחיא הגיע מיוניליוור פלשתין.
|
תאריך:
|
11/01/2004
|
|
|
עודכן:
|
11/01/2004
|
|
ענבל אביב
|
|
חשש מפני פיגוע טרור גרם למטוס שעשה דרכו מניו יורק לדלאס לסטות מדרכו, כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס (שבת, 10.1.04).
|
|
|
ניו יורק - לא להשוויץ... מיאמי - המשיכי להרגע תחת השמש, וניו אורלינס, לאס וגאס, דלאס ודטריוט - גם אתן. כן, בערים אלה יכול להיות מתח, אבל אף אחת מהן לא "התברכה" בשילוב של שיעור התאבדויות גבוה, אבטלה, גניבה ומזג אוויר קודר כמו בטקומה, וושינגטון. כך בסקר חדש שפורסם בחדשות CNN (יום א', 11.1.04).
|
|
|
רשויות פקיסטן הודיעו ביום שבת (10.1.04) למנהיגי השבטים על אולטימטום בן יומיים, לדרישתם למסור לידיהם 3 בני שבט החשודים כי סיפקו מחסה לטרוריסטים של ארגון אל-קאעידה, ליד הגבול האפגני.
|
|
|
ההכנות למלחמה בעירק נעשו ימים ספורים לאחר כניסתו של בוש הבן לבית הלבן בינואר 2001 - כך בדבריו של שר האוצר האמריקני לשעבר, פול או'ניל, בראיון לתוכנית "60 דקות" של רשת CBS אשר תשודר הערב (יום א', 11.1.04) בארה"ב.
|
|
|
כמה מארגוני הימין קיימו אמש (יום א', 11.1.03) הפגנת-ענק שהפכה למפגן כוח מרשים, נגד מה שהם מכנים "תוכנית הבריחה החד-צדדית" של ראש הממשלה, אריאל שרון. כ-1,300 שוטרים, לוחמי מג"ב, חבלנים, פרשים ומתנדבים אבטחו את העצרת, בעזרת 14 אמבולנסים של מגן דוד אדום.
|
|
|
|