"המקרה לא קשור כל כך לבטיחות בעבודה. כפי הנראה, יש כאן כשל הנדסי" - כך אמר (יום ה', 8.9.16) מנכ"ל חברת
דניה סיבוס, רונן גינזבורג בדיון חרום שהתקיים בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, אשר עסק באסון קריסת החניון בתל אביב.
גינזבורג הדגיש כי את הפרויקט ניהל מהנדס, ולא אדריכל. הוא התייחס גם לשאלת
ח"כ אלאלוף לגבי האירוע שהתרחש באתר בניה של החברה בחניון בעיר חולון, בו נפלה קורה, ואמר כי לא החברה לא דיווחה לרשויות על האירוע "כי אין חובה כזאת. אבל האירוע לא הוסתר".
בדיון השתתף גם דובר ארגון מפעילי עגורן צריח בישראל, רועי וינשטיין וסיפר על עבודת העוגרן - "אנחנו בלחץ מטורף, עובדים 15 שעות ביממה. אין מנהל עבודה כשאני מגיע בבוקר, ואני לא מקבל תדריך. אנחנו מפוטרים ומוחלפים כל הזמן. אני עושה מה שאני רוצה. כל עוד המנוף עובד, לאיש לא איכפת מה קורה שם. על איזה חקירה אתם מדברים? על איזה ועדות?"
הוא הוסיף ואמר: "מנהלי העבודה שלי מדברים רוסית וטורקית, ומעבידים אותנו בפרך. כי אנחנו המוצר הכי זול. חבר סיפר לי שפנה היום למשרד הכלכלה שמישהו זייף את רשיון העבודה שלו ועובד בשמו על מנוף, ואמרו לו תפנה למשטרה".
מאף קבלן לא נשלל רישיון בעשור האחרון
רשם הקבלנים, אמנון כהן, טען כי משרדו פונה במשך 4 שנים לקבל דיווחים על תאונות בניה ממשרד הכלכלה, אך לשווא. עוד אמר כי בכוונתו להוסיף 10 מפקחים לאיתור קבלנים ללא רשיון. "זה לעג לרש", אמרה ח"כ
מיכל רוזין. ח"כ אלאלוף: "מכמה קבלנים נשלל רישיון בעשר השנים האחרונות?". כהן בתגובה: "לא דווחנו על-אף אחד". אלאלוף: "זה מראה על האפקטיביות ברשם הקבלנים".
מנכ"ל משרד העבודה והרווחה,
אליעזר יבלון, התחייב שתוך חודשיים תוגש הצעת חוק ממשלתית להחמרת האכיפה והענישה בענף הבנייה, ובין היתר ייבחן גם שימוש ברחפנים לצורך פיקוח. "האירוע הזה הוא שבירת כל הכלים", אמר.