שיפורים בכיסא-המפלט של המטוס אף-35 ובקסדת הטייסים ימנעו פגיעות בטייסים, הנאלצים לפלוט את עצמם.
התברר, שטייסים ששוקלים פחות מ-62 ק"ג, אינם יכולים להטיס את המטוס אף-35, כיוון שכיסא-המפלט הנוכחי US16E של מארטין בייקר מסכן את שלמות צווארם בשעת פליטה מהמטוס.
בנוסף, קסדת הטייסים של אף-35 כבדה מכל קסדה אחרת, ושוקלת יותר משני ק"ג ורבע. השילוב בין כיסא-המפלט לבין הקסדה יוצר בעיה, שאליה ניסתה להיכנס חברה-בת של יונייטד טכנולוג'יס, המתחרה של מארטין בייקר. כתוצאה מכך, גייסה מארטין בייקר מאמץ הנדסי מרוכז, והכניסה כמה שיפורים בכיסא. ביןו השאר, הוכנס אליו מתג, המופעל על-ידי משקל הטייס, שמעכב את פתיחת המצנח כאשר טייס רזה יושב על הכיסא., ומפעיל כוח מופחת בהפלטה. בנוסף, חברת קולינס, יצרנית הקסדה, הפחיתה את משקלה. השינויים יוכנסו בשנה הקרובה לסדרות הייצור של אף-35, ויוכנסו בהדרגה למטוסים שכבר הורכבו.
כיסא-מפלט חדיש למפציץ בי-2
בנוסף, מסר חיל-האוויר האמריקני, כי כיסא-מפלט חדש ושיפורים אחרים הוכנסו למפציץ הכבד והחמקן בי-2 ספיריט של החיל, שמתוכנן להישאר בשירות עד שנות החמישים במאה זו.
חברת AMI מקבוצת יונייטד טכנולוג'יס תכננה את הכיסא החדיש, שישפר את בטיחות צוות האוויר, במסגרת תקציב שנת 2017. בשנת 2008 אירעה התאונה היחידה במטוס בי-2, שהמריא משדה בגואם. שני הטייסים פלטו את עצמם בשלום. השיפור בכסאות-המפלט יאפשר נטישה פשוטה יותר.
בחיל-האוויר האמריקני יש כעשרים מפציצים בי-2. הם עברו השבחה של מערכות התקשורת, בתוכנה, בחימוש ובטכנולוגיית החמקנות של המטוס.