שורה של סיעות הוציאו מיליוני שקלים בחוזים כוללניים עם יועצים וספקי שירותים, באופן שהקשה ולפעמים מנע את הבדיקה בדבר טיב ההוצאות ועמידתן בהוראות החוק - אומר (יום ג', 18.10.16)
מבקר המדינה,
יוסף שפירא, בדוח על הוצאות הבחירות לכנסת ה-20.
הבית היהודי ערך בצורה זו שתי התקשרויות לקבלת שירותי פרסום בסך 2,875,000 שקל; ניהול מסע בחירות בסך, 0001,186 שקל; התקשרות לניהול מסע הבחירות בפייסבוק בסך 1,069,000 שקל והתקשרות עם יועץ משפטי בסך 400,000 שקל.
המחנה הציוני ערך התקשרויות כאלו עם יועץ מחו"ל בסך 1,436,000 שקל; חברת תקשורת ואסטרטגיה בסך 1,067,000 שקל; משרד פרסום בסך 885,000 שקל ויועץ הסברה בסך 826,000 שקל.
הליכוד ערך את ההתקשרויות הבאות: ייעוץ משפטי בסך 767,000 שקל; ייעוץ וקריינות בסך 212,000 שקל; פעילות שטח ומבצעים של שני יועצים בסך 335,000 שקל; הסברה ודוברות בסך 295,000 שקל; תפעול בסך 161,000 שקל; ניהול מטה הבחירות בסך 300,000 שקל וייעוץ ומחקר מחו"ל בסך 433,000 שקל.
כולנו כללה בחשבונותיה בין היתר שירותי קריאייטיב משלושה נותני שירותים בסך 663,000 שקל; שירותי ניהול מסע בחירות משני נותני שירותים בסך 509,000 שקל; שירותי ייעוץ משפטי בסך 342,000 שקל ושירותי ייעוץ אסטרטגי בסך 362,000 שקל.
ש"ס רשמה הוצאות בסכום של 826,000 שקל בגין התקשרות עם מנהל מסע הבחירות. בתיקי הסיעה לא נמצאו כל אסמכתאות הנוגעות לשירותים שהתקבלו בגין התקשרות זו.
יש עתיד רשמה הוצאות בסך 236,000 שקל בגין קבלת שירותי קריאייטיב.
כבר במועד ההתקשרות של הסיעות עם נותני השירותים והספקים, אומר שפירא, עליהן לקבוע את אופן קבלת הדיווח והמסמכים הנוגעים לפעילות של נותני השירות עבורן, לרבות דוחות פעילות של נותני השירות עצמם וכן מסמכים הנוגעים להתקשרויות שלהם עם גורמים שלישיים ולתשלומים. על הסיעות להקפיד ולהעביר למשרדי את המסמכים הנדרשים לביקורת מיד עם תחילתה, ולא באיחור רב כפי שעשו חלק מהסיעות בדוח הנוכחי.
המחנה הציוני ויש עתיד קיבלו שירותי ייעוץ ומחקר בסכומים ניכרים מנותני שירותים שמקום מושבם בחו"ל, ולא שילמו מע"מ עליה כנדרש בחוק. "על הסיעות המתמודדות על הזכות להשתתף בחקיקת חוקי המדינה לעשות כל שביכולתן כדי לפעול כדין ולהקפיד על התנהלות ראויה מול הרשויות שתפקידן לאכוף את הוראות הדין", אומר שפירא.