|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?

צדק חלוקתי מאוחר

חלוקה חדשה לארנונה הממשלתית בין הרשויות

אמות המידה שייקבעו: מידת הפריפריאליות, היקף שטחי הארנונה העסקית ברשות, מצב פיננסי, דירוג חברתי-כלכלי, גודל האוכלוסייה ותקופת מעבר לצמצום הנזק ממי שיאבד את ההטבה כיום גפני: "לטובת צמצום הפערים בין הרשויות המקומיות, נתקן עיוותים היסטוריים בחלוקת המשאבים"
16/11/2016  |   News1 News1   |   חדשות   |   כנסת 20   |   תגובות
מאת: עידן יוסף  |    |  תגובות    כנסת 20
דנילוביץ. חושש לפגיעה בעירו [צילום: מיכאל פייגין]

לראשונה מאז קום המדינה ואף מלפני כן, צעד בכיוון של צדק חלוקתי בחלוקת המשאבים בין הרשויות המקומיות בישראל. בדיון שהתקיים (יום ד', 16.11.16) בוועדת הכספים, על הצעת חוק מתוך חוק ההסדרים לשנים 2018-2017, שמטרתה להקים קרן ארנונה ממשלתית שהכספים בה יחולקו לפי קריטריונים אחידים בין הרשויות, אמר יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, כי "לא ניתן להותיר עוד את המצב כפי שהיה מאז קום המדינה. המדינה התפתחה, יישובים רבים שינו את אופיים ואת מעמדם וכך גם הצורך בהפניית משאבים לצמצום פערים בין הרשויות השתנה. החוק יתקן עיוותים של למעלה מ-60 שנה ויקבע קריטריונים לחלוקה ראויה של הכסף הממשלתי בין הרשויות".

עד היום, המצב הוא שהממשלה משלמת ארנונה מופחתת ברוב הרשויות, 30% עבור נכסים של משרד הביטחון או צה"ל ויחידות הסמך שלהם, 45% עבור בתי חולים או מרפאות ו- 55% עבור נכסים בבעלות המדינה. רק בערים המוגדרות 'ערי עולים', המדינה משלמת 100% ארנונה על מתקניה באותן ערים. הקריטריון הזה לסיוע לרשויות הוא משנת 1954 ועודכן ב-1995, אלא שכבר שנים שהוא אינו מייצג את המצב בפועל. ערים שמזה זמן רב אינן קולטות עלייה עדיין מקבלות את ההטבה ואילו ערים שבפועל קולטות עלייה בשיעורים גבוהים, אך לא זכו מסיבות היסטוריות בהגדרת 'עיר עולים', אינן נהנות ממנה. המצב הוביל לעתירות לבג"ץ וזה המליץ לתקן את המצב. הצעת החוק הנוכחית נועדה על-מנת להקים קרן ממשלתית מכספי הארנונה הממשלתית בתוספת כספים נוספים שיביא האוצר לצורך חלוקה לפי קריטריונים ברורים בהחלטת שר הפנים ובהתייעצות עם שר האוצר.

סגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר, ערן ניצן, הסביר את הצעת החוק: "לא בכל מקום בעולם המדינה משלמת על הנכסים שלה, אבל בישראל היא כן משלמת אם כי ברוב מוחלט של המקומות בשיעורים מופחתים. 100% ארנונה שולמו היום רק ברשימת רשויות ששר הפנים קבע עוד ב-1954 במטרה לסייע לערים קולטות עלייה. הדבר עודכן ב-1995 והתבסס גם על מצב כלכלי של הרשויות. זה כבר לא רלוונטי כיום. ההטבה המלאה עומדת על 307 מיליון שקל, שחולקו בין הרשויות לפי הגדרת 'עיר עולים'. עתה, על זה האוצר יוסיף עוד 200 מיליון שקל, וביחד בסה"כ חצי מיליארד שקל שיחולקו לפי קריטריונים בין הרשויות. העיוות שהתקיים עד היום היה בכך שדווקא יישובים באשכול חברתי-כלכלי 5 עד 9 זכו להטבה, בעיקר אשכול 5, אחריו 6 וגם 7, בעוד יישובים מאשכול 1 עד 4 שהם החלשים ביותר כמעט שלא נהנו מההטבה. את זה בדיוק אנחנו מבקשים לתקן בהצעת החוק הממשלתית לטובת צמצום פערים באותה קרן של 500 מיליון ש"ח".

ניצן הסביר עוד: "הרציונל של צמצום הפערים יעבוד כך, שאנחנו לוקחים כבסיס את ההנחה שיש ערים חזקות שנהנות מהכנסות גבוהות מארנונה עסקית ויש רבות שלא, עקב התפתחות לא שוויונית לאורך השנים. ארנונה עסקית פירושה הכנסה עצמית שלא מהמדינה ומהותה; עצמאות תקציבית. בשונה מכך, רשויות חלשות שאין להן הרבה ארנונה עסקית זקוקות לתמיכה ממשלתית רבה. מנגנון הארנונה עד היום יצר 3 עיוותים; רשימת ערי עולים ישנה ולא רלוונטית עוד, הטבה על בסיס מיקום הנכסים הממשלתיים, כשדווקא ברשויות החלשות אין נכסי מדינה וקריטריון בינארי, כך שאין התאמה בין שווי ההטבה לצורך האמיתי". על-כן אמר ניצן: "הפתרון בביטול הטבת ערי עולים, בחלוקת שווי ההטבה על בסיס קריטריונים שוויוניים ובתוספת תקציבית של 200 מיליון שקל לרשויות המקומיות. הקריטריונים הם: מידת הפריפריאליות, היקף שטחי הארנונה העסקית הקיימים ברשות, מצב פיננסי, דירוג חברתי-כלכלי, גודל האוכלוסייה ותקופת מעבר לצמצום הנזק ממי שיאבד את ההטבה כיום".

אף שכל חברי הכנסת מסכימים שחייבים לתקן את המצב הקיים, רבים סוברים שיש לבצע תיקונים בהצעת החוק הממשלתית כפי שהיא מנוסחת כעת וחלקם אף סוברים שיש לפצלה מחוק ההסדרים על-מנת לגבש פתרון אופטימלי שימנע פגיעה קשה בערים שתילקח מהן הגדרת 'עיר עולים'.

ראשי רשויות רבים הגיעו לוועדה, בעיקר אלו שיפסידו את הגדרת 'עיר עולים'. ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', קרא לחברי הכנסת לדרוש לפצל את החוק מחוק ההסדרים, כיוון שלדבריו "החוק לא בשל דיו. יש כאן גזירה קשה והמדינה בורחת לפתרונות הקלים. אם רוצים פתרון אמיתי שיתקן עיוותי עבר, אך גם לא ייצור פגיעה קשה ברשויות ועיוותים חדשים, יש להוסיף עוד 250 מיליון ש"ח לקרן לחלוקה על בסיס 100% מכספי הארנונה בלי קריטריונים וכד' ואז לא תיפגע אף רשות".

ח"כ מיקי זוהר (הליכוד): "יש מספר ערים בודדות שנפגעות משמעותית עקב השינוי. זה מעל 10% מההכנסות שלהן. הן ייפגעו וזה יביא לקריסתן, ולכן אני מבקש שכל רשות שנפגעת ביותר מ-10%, אוטומטית הקרן תשפה אותה ב-60% מהתקציב שנגרע ממנה ועוד תוספת לפי הקריטריונים". ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני): "הצעת החוק מצוינת אך לא מבושלת. אי-אפשר לקבל החלטות רציניות כשלא מונח לפנינו כיצד ייפגעו ערים מסוימות וזה דבר הכרחי שנבקש לישיבה הבאה. השארת הקריטריונים בידי השרים בעייתית. זה מזמין לחצים ובכל פעם שהשרים יתחלפו יתחילו מאבקים חדשים. על ועדת הכספים לעשות בדיוק כמו שעשתה עם הטבות המס, לקבוע קריטריונים ואמות מידה ברורות בחוק לחלוקה צודקת ושוויונית". ח"כ יוסי יונה (המחנה הציוני): "אין אופציה משפטית שהמצב יישאר על-כנו. לא ייתכן לתקן את עיוות של אתמול עם יצירת עיוות של מחר. רוצים קריטריונים שקופים ולא תלויים בשר כזה או אחר". ח"כ מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני): "אנחנו מדברים על אחד ממקורות ההכנסה החשובים של השלטון המקומי. אין מצב שנתמוך בחוק הזה אם לא יאושרו כאן בוועדה קריטריונים ברורים איך הכספים יחולקו. זה חייב להיקבע כאן בוועדת הכספים. אם משהו מכאן יעבור והסמכות הזאת תינתן לשרים, חזרנו אחורה 50 שנה, לפנקס של 'ספיר' (שר האוצר לשעבר, פנחס ספיר, ע.י.)".

ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו): "האוצר לוקח תקציב שכבר מוקצה, אותם 300 מיליון שקל ומבטיח תוספת של 200 מיליון שקל. אך אין שום מחויבות תקציבית. היום זה חצי מיליארד ובתקציב הבא או יקצצו. אני מצטרף לקריאה שהממשלה תשלם 100% ארנונה ואז יחלקו את הכספים. בנוסף, אין שום התייחסות לעיר עולים בקריטריונים. לא ניתן למחוק לחלוטין את הנושא הזה. זה עדיין חייב להילקח בחשבון". ח"כ זהבה גלאון (מרצ): "אסור להשאיר את הסמכות לגבי החלוקה לשרים בלבד. גם יכולה להיות סיטואציה, שבסוף יבטלו לחלוטין את הנושא וכבר היו דברים מעולם. הנושא חייב להישאר בידי ועדת הכספים. לגבי המדד לחלוקת הכסף - צריך לקבוע אמות מידה לקריטריונים למשל פריפריאליות במשקל 40%, מדד סוציו-אקונומי: 15%, הסתגלות והתאוששות בעקבות ביטול 'עיר עולים' לרשות: 25% לפרק זמן מסוים וכדומה".

ח"כ מיקי לוי (יש עתיד): "החוק הזה אינו אפוי בלשון המעטה, מיהרו לדחוף אותו לחוק ההסדרים. נדרש תהליך מסודר עם השגות של ראשי רשויות. חלק מהרשויות מבוססות ב-40% עד 70% על התקציב הנובע בהגדרת 'עיר עולים' והמהלך הזה יביא לקריסתן. גם לא ייתכן שהשרים ייקבעו קריטריונים. זה צריך להיות בידי ועדת הכספים, אחרת הם ישונו השכם והערב". ח"כ סתיו שפיר (המחנה הציוני): "מנסים לבנות קופה קטנה לשר הפנים, זה יכול היה להיות אותה תוצאה של הסכמים קואליציוניים. ברור שוועדת הכספים צריכה לפקח על זה. זה פתח לשחיתויות, שיובילו ראשי רשויות להתחנן כדי לקבל כסף מפוליטיקאים ובסוף זה נגמר בחקירות משטרה. עוד קופה קטנה של פוליטיקאים לרצות מקורבים שלהם". ח"כ יצחק וקנין (ש"ס): "התמונה מזעזעת ויש פה גזר דין מוות לרשויות מאשכולות 4-1 שיאבדו את הגדרת 'עיר עולים': ירוחם, דימונה, ערד, באר שבע, לכיש ועוד. עלינו לראות את התמונה המלאה כולל הקריטריונים ואיך יחולקו הכספים לפני שנאשר את החוק הזה".

ח"כ רחל עזריה (כולנו): "פעם ראשונה שיש כאן אפשרות לעשות צדק בחלוקת המשאבים, וכולם אומרים שהעניין הזה לא יכול להימשך ומאוד קל לומר שהעניין הזה לא יכול להימשך, אבל החוק הזה חייב לעבור ולעשות צדק היסטורי. גם מציעה שכל חברי כנסת יבדקו מי האלקטורט, אנחנו צריכים לייצג את קודם את כל הרשויות החלשות. נדרש צדק חלוקתי ותמיד כשעושים זאת יש מי שכועס, אך אין ברירה!". ח"כ איתן ברושי (המחנה הציוני): "בשם הצדק החלוקתי יוצרים עיוותים חדשים בעקבות לחץ של חלק מחברי הכנסת על האוצר. יש לקבל החלטה: 100% ארנונה מהממשלה תחולק לרשויות". ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי): "הקריטריונים חייבים לבוא לכאן לוועדת הכספים". סמוטריץ' קרא להחיל את תשלומי הארנונה הממשלתית גם על מתקנים ובעיקר בסיסי צה"ל ביהודה ובשומרון.

חברת הכנסת לשעבר, ענת מאור, המשמשת כיום מזכירת קיבוץ משאבי שדה במועצה האזורית רמת נגב: "יש כאן תיקון של צדק חלוקתי בפגיעה הדדית בין הרשויות וזה לא ראוי. אסור להשאיר אותנו בידי השרים. יש לדחות את היישום לתחילת 2018, שלא ייעשה בחטף ובפזיזות, זה מהלך דרמטי. אם הולכים על ביטול עיר עולים אז שיילכו על שינוי שטחי שיפוט".

סגן הממונה על התקציבים, ניצן, השיב לחברי הכנסת: "איך ניתן לומר שהצעד הזה פוגע בשלטון המקומי, כשהוא דווקא מזרים לו תוספת של 200 מיליון ש"ח שלא הייתה קודם. לגבי חלוקת המשאבים על-ידי הממשלה, ניתן לומר זאת על מאות מיליארדים שהממשלה היא זו שמחליטה על חלוקתם. יש כאן מהלך טוב של חלוקה מעודכנת ומצמצמת פערים בין הרשויות".

יו"ר ועדת הכספים גפני סיכם את הדיון: "החוק מחויב המציאות, בדיוק כמו שההכרעה בעניין הטבות המס ליישובים הייתה מחויבת המציאות וועדת הכספים הכריעה לגביה והגדירה מפת עדיפות לאומית וקריטריונים למתן ההטבות. אנחנו חייבים לתקן את המצב החוקי הקיים, אחרת נשאיר את העיוותים הקיימים מזה למעלה מ-60 שנה. נפעל לבצע תיקונים נדרשים ובכוונתי להביא לאישור החוק. אם הוא ייעשה באופן צודק כפי שאנחנו שואפים, יש פה תוספת יפה מאוד לשלטון המקומי, תוך מזעור הפגיעה במי שיפסידו את הגדרת עיר עולים, אך עדיין ייהנו מכספי הקרן".
הנדון: סוגיית הארנונה ברשויות המקומיות – רקע ונתונים / מסמך
לקראת דיון בוועדת הפנים והגנת הסביבה בנושא סוגיית הארנונה ברשויות המקומיות מובאים להלן רקע ונתונים בנושא. יודגש, כי המידע שלהלן לקוח מתוך מסמך של מרכז המחקר והמידע של הכנסת אשר נכתב לקראת תחילה עבודתה של הכנסת ה-20 וסוקר סוגיות מרכזיות בשלטון המקומי בישראל (10 עמ')

תאריך:  16/11/2016   |   עודכן:  16/11/2016
עידן יוסף
+"לדינה זילבר אין סמכות על
אירועים נפרדים של עיריות"
00:59 17/11/16  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שרת המשפטים אומרת כי סמכותה של המשנה ליועמ"ש בעניין הדרת נשים מוגבלת רק לרשויות ממשלתיות  ▪  גפני: מי הסמיך אותה?  ▪  שקד: הממשלה - כשהייתם באופוזיציה. לא מוצא חן? תשנה
(גפני. ימי קבלה נפרדים בשירות התעסוקה)
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   הבית היהודי / Habayit Hayehudi Political Party   המחנה הציוני / Hamachane Hzioni   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זהבה גלאון   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסי יונה / Yossi Yona   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק וקנין   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   ישראל ביתנו   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מיקי רוזנטל   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   ענת מאור   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   ש"ס   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חלוקה חדשה לארנונה הממשלתית בין הרשויות
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 20
ועדת הרפורמות דנה (יום ד', 16.11.16) בפרק ט' לחוק ההסדרים הדן באפשרות הקמת בנקים חברתיים, אגודות אשראי ומנפיקי כרטיסי חיוב. והגברת התחרות באשראי הקמעונאי.
16/11/2016  |    |   חדשות
ועדת החוקה חוק ומשפט אישרה (יום ד', 16.11.16) פה אחד לקריאה ראשונה שלוש הצעות חוק שיזמו הח"כים אורן חזן (הליכוד), יעל גרמן (יש עתיד) ויפעת שאשא ביטון (כולנו) לפיה יוכלו מאמצים ומאומצים לפרסם את דבר האימוץ.
16/11/2016  |  מירב ארד  |   חדשות
הושג רוב לאישור החוק ההסדרה, שנועד למנוע את פינוי המאחז עמונה - בקריאה טרומית, לאחר שהשר כחלון הודיע (יום ד', 16.11.16) כי יצביע בעד החוק. 59 הצביעו בעדו ו-51 התנגדו. לפני ההצבעה מסר יו"ר הקואליציה למליאה כי החוק יקודם תוך הבטחה שלא תהיה פגיעה בבית המשפט העליון.
16/11/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת העלייה והקליטה של הכנסת דנה (יום ג', 15.11.16) בשנית במצבם של תלמידים-עולים, ובמחסור בתוכניות במשרד החינוך למניעת אלימות כלפיהם, כפי שהתגלה לאחרונה. יו"ר הוועדה, ח"כ אברהם נגוסה ציין כי "נתוני הדוח בשבוע שעבר מביישים אותנו כחברה, כמדינה ובפרט את מערכת החינוך. "אני מאוכזב מכך שלאחר הממצאים הקשים ביחס לתחושת הגזענות והאפליה כלפי עולים ובני עולים שעלו מדוח ראמ"ה של משרד החינוך, כל מה שמשרד החינוך בחר להציג לנו זה מצגת תמונות של עולים מכל העולם, ולא תוכניות לטפל במצב, יש פחות הצטיינות אצל עולים חדשים ויותר נשירה. יש בעיה באולפנים וכן אצל המגשרים. ביקשנו ממשרד החינוך לקבל תוכניות לביצוע ולטיפול בבעיות, אבל לא שמענו על תוכנית מקיפה".
16/11/2016  |  יפעת גדות  |   חדשות
הצעת החוק מבקשת לקבוע כי סמכות שר הפנים להאריך רישיון לישיבת ביקור לעובד זר מעבר לתקופה המרבית הקבועה בחוק אם נתקיימו נסיבות מיוחדות וחריגות של תרומת העובד הזר לכלכלה, למשק או לחברה, תחול גם אם התקיימו נסיבות מיוחדות של תרומת העובד הזר לתרבות ולספורט, לאחר התייעצות עם שר האוצר ובהסכמת שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים.
16/11/2016  |  יפעת גדות  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
עדנה ויג
עדנה ויג
משוררים רואים בשירה דרך לבטא את הדיוקן העצמי שלהם ואת חלומם    כאן המשורר מבטא זאת כבר מראשיתו כעוּבּר, שגדל להיות משורר
ארז שושני
ארז שושני
ישנה חשיבות רבה לצרוב כבר כעת בתודעה הציבורית את ההכרח לחוקק בחוק יסוד מספר עקרונות מרכזיים לשמירה על הביטחון הלאומי בעתיד
אמיר רוזנבלום
אמיר רוזנבלום
שוק השכירות מאותת כבר היום על עליות מחירים, ובעיצומה של המלחמה, מהווה חיזוק משנה לתרחיש עליית המחירים הצפוי
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il