|
החתימה על ההסכם, הערב [צילום: דוברות ההסתדרות]
|
|
|
|
|
מנכ"ל חברת אל-על, דוד מימון, ויו"ר ההסתדרות,
אבי ניסנקורן, חתמו (יום א', 4.12.16) על הסכם שכר בחברה. זאת, בתום מגעים שנמשכו 21 שעות רצופות, החל מאמש בשמונה בערב.
ההסכם החדש מגיע לאחר תקופה ממושכת שבה ועד הטייסים של אל-על שיבש את פעילות החברה ופגע למעשה בנוסעים שרכשו כרטיסים לטיסות אל-על. הוא כולל העמקה נוספת ומשמעותית של ההתייעלות, חיסכון בעלויות של מלונות ואש"ל כמו גם הרחבת הגמישות הניהולית והתפעולית של החברה שסוכמה בשבוע שעבר: הרחבת הגמישות והגדלת זמינות הטייסים באמצעות קיצור שהייה, תוך ביטול הפיצוי האישי. כמו-כן בוטלו הפיצולים ובכלל זה מנגנון לביטול תוספת שכר במקרה של הפרה, סיום חכירת מטוסי הנוסעים והתחייבות ל'שקט תעשייתי'.
תמורת העמקת ההתייעלות יקבלו הטייסים תוספת שכר מגזרית בגובה 8.75% (תבוטל תוספת הפיצוי האישי). הכסף שייחסך כתוצאה מתהליכי התייעלות ישמש מקור לתוספות שכר.
כמו-כן סוכם כי תוקם ועדת מעקב בראשות יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ומנכ"ל אל על דוד מימון, שתתכנס אחת לחודש ובמידת הצורך בתכיפות גבוהה יותר, כדי לעקוב מקרוב על יישום ההסכם.
״לאורך כל המו״מ ראיתי אל מול עיני את הנוסע הישראלי שמגיעה לו חברה לאומית יציבה וחזקה אשר מערכת יחסי העבודה בה תקינה ומשופרת למען השירות לאזרח. ההסתדרות תמשיך ללוות את כלל הסקטורים של עובדי החברה. בשעה זו אני רוצה להודות לצדדים שמצאו את הכוחות הנכונים והשאירו את המשקעים מאחור. כעת כולם ביחד מגויסים למען הצלחת החברה והשירות לנוסע", טען ניסנקורן במעמד החתימה על ההסכם.