|
דני גודלשטיין. מנכ"ל דואר ישראל [צילום: יונתן בלום]
|
|
|
|
|
דירקטוריון דואר ישראל אישר (יום ד', 29.3.17) את הדוחות הכספיים של החברה לשנת 2016:
סך ההכנסות של דואר ישראל עמד בשנת 2016 על כ-1.806 מיליארד שקל, לעומת כ-1.842 מיליארד שקל בשנת 2015 - ירידה של כ-1.9% בלבד.
הרווח הנקי בשנת 2016 צמח ב-13.9% ועמד על 48.3 מיליון שקל, לעומת 42.45 מיליון שקל בשנת 2015 (בניטרול הוצאה חד-פעמית לפרישת עובדים, ב-2015 היה נרשם הפסד של 421 מיליון שקל).
הרווח הגולמי השנתי עמד ב-2016 על כ-189 מיליון שקל, לעומת 188 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי משקף את הצעדים בהם נקטה החברה לשיפור איתנותה הפיננסית, הבאים לידי ביטוי בעיקר בצמצום בהוצאות ההנהלה והמכירה שירדו בשיעור של כ-8% בהשוואה לשנת 2015.
הרווח התפעולי עמד על כ-80 מיליון שקל, לעומת כ-84 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד - ירידה של כ-4.7%. בשנת 2016 החלה החברה להשביח ולמכור נכסי נדלן, אשר תרמו לרווח התפעולי כ-7 מיליון שקל, ובמקביל, בשנת 2015 נרשמה הכנסה כתוצאה מרישום חשבונאי בשל ביטול התחייבות אשר תרמה לרווח התפעולי כ-21 מיליון שקל. בנטרול נתונים אלו, הרווח התפעולי הריאלי לשנת 2016 עמד על כ-73 מיליון שקל, לעומת כ-63 מיליון שקל ב-2015 - צמיחה של כ-16%.
הוצאות המימון נטו ירדו לסך של כ-26 מיליון שקל לעומת כ-35 מיליון שקל בשנת 2015.
תזרים המזומנים החיובי של החברה מפעילות שוטפת עמד בסוף שנת 2016 על כ-149.3 מיליון שקל לעומת 133 מיליון שקל בשנה הקודמת.
ה-EBITDA עמד על 196 מיליון שקל בשנת 2016, לעומת 184 מיליון שקל בשנת 2015. שיעור ה-EBITDA גדל ב-10% מול שנה קודמת (בנטרול הכנסות אחרות והוצאה חד-פעמית לפרישת עובדים ב-2015) ועמד על כ-11% מההכנסות ב-2016.