קבוצת לפידות, בוחנת (יום א', 7.5.17) אפשרות לביצוע מהלך של הנפקת פעילות קבוצת הסחר הבינלאומי שלה לפי שווי של כ-150 מיליון דולר.
פעילות הסחר הבינלאומי של לפידות (קבוצת Alpros), העוסקת בסחר במגוון מוצרי צריכה ממותגים ומשמשת כספק של גופים קמעונאיים מהגדולים בעולם, צמחה בארבע השנים האחרונות בקצב מהיר ממכירות של 10 מיליון אירו בשנה ב-2012 לכ-78 מיליון אירו ב-2016. לפידות צופה כי פעילות הסחר תצמח ב-2017 בכ-40% ותגיע למכירות של כ-110 מיליון אירו. המכירות לחברות מקבוצת
אמזון מהוות כיום כ-24% מסך המכירות של קבוצת לפידות.
לפידות בוחנת את רישומה למסחר של קבוצת Alpros, חברות הסחר הבינלאומי בהן מחזיקה לפידות ישירות ובאמצעות שרשור בכ-66.67% מהון המניות, בבורסה לניירות ערך בתל אביב או בבורסה אחרת בעולם. המהלך הנבחן (שפרטיו המדויקים, תנאיו ולוחות הזמנים ליישומו טרם נקבעו) הוא הנפקה ורישום למסחר של מניות אחת מחברות קבוצת Alpros, אשר תחזיק ביתר חברות הסחר.
כיום פעילות הסחר הבינלאומי של לפידות מתבצעת באמצעות מספר חברות אירופיות, כאשר ההתמקדות היא במוצרים מקטגוריות ההלבשה, ההנעלה, ציוד ספורט וטיולים, אביזרים, תכשיטים ושעונים, זאת בעיקר בשוק האירופי. אמזון היא לקוח מרכזי של פעילות אלפרוס, אשר לה מערכת יחסים ארוכת שנים עם אמזון וטרק-רקורד של עמידה מתמדת בסטנדרט השירות הגבוה שנדרש על-ידי ענקית הריטייל. הצמיחה המהירה בפעילות Alpros נובעת ממספר גורמים: הגדלת היקף ההזמנות מצד הלקוחות, הרחבת תשתית הרכש, וכן הרחבת המערך הלוגיסטי והתאמתו לצרכים ההולכים וגדלים של לקוחות הקבוצה.
קבוצת אלפרוס מבצעת מיקור ורכש של סחורות באמצעות עשרות ספקים בשוק האירופי כדי להיענות לביקושים של הלקוחות וללוחות הזמנים לאספקה. קבוצת אלפרוס מבצעת רכישת סחורות כנגד הזמנות בלבד (Back to Back) ופעילותה ממומנת בהון עצמי ובאשראי בנקאי. נכון ל-31 במרס 2017, צבר ההזמנות של קבוצת אלפרוס הסתכמה בכ-75 מיליון אירו בהשוואה לצבר הזמנות של כ-50 מיליון אירו בתקופה המקבילה.