חברת ק.א.ל המציאה רכיבי שכר פיקטיביים כדי להקטין את בסיס השכר לצורכי פנסיה - טוען (25.4.17) פרדריק ששון, שהיה מעובדיה הבכירים.
בתביעה שהגיש לבית הדין האיזורי לעבודה אומר ששון, כי הוא הועסק בק.א.ל - המטיסה מטענים חקלאיים - במשך 30 שנה, ובין היתר היה מנהל פרויקטים ומנהל ציוד מוטס במשרדיה. לדבריו, שכרו החודשי כלל רכיבים פיקטיביים בדמות "הוצאות אחזקת רכב" ו"השתתפות בהוצאות ניירת רכב" בסכומים חסרי פרופורציה. זאת, בנוסף לתשלום "השתתפות בהוצאות נסיעה לעבודה וממנה", ללא כל התנייה ולרבות בתקופות בהן לא היה רכב ברשותו.
לדברי ששון, במקום להעלות את שכרו מעת לעת עם קידום בדרגה או מכוח עידכוני שכר, העניקה לו הנתבעת הטבה בצורת הגדלת מכסת הקילומטרים השנתית, מבלי שהיה כל שינוי במרחק נסיעה מביתו, ואולם הדבר לא קיבל ביטוי בזכויותיו הסוציאליות. לטענתו, הוא לא היה מודע לכך שרכיבי השכר הפיקטיביים אינם מהווים בסיס לחישוב זכויותיו הסוציאליות, ובבוא העת אף לא יהוו בסיס לחישוב פיצויי פיטורין.
ששון מבקש מבית הדין להכיר ברכיב הוצאות אחזקת רכב וניירת רכב כרכיב פיקטיבי, המהווה בפועל חלק משכר הבסיס שלו לצורך חישוב השכר הקובע לזכויות סוציאליות ופיצויי פיטורין, ולהשלים את הסכומים הדרושים בקופות הצבורות על שמו. היקף התביעה הוא 270,000 שקל וטרם הוגש כתב הגנה.