במוצ"ש יתייקר מחיר הבנזין. לנהגים מומלץ למלא את המיכלים ביומיים הקרובים. במסגרת העידכון החודשי שעורך מינהל הדלק במשרד לתשתיות לאומיות, יתייקר מחיר הבנזין למכוניות בחצות הלילה שבין שבת לראשון, בשיעור ממוצע של כ-4%.
להלן המחירים החדשים:
- ליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת 4.70 - שקלים בתידלוק מלא (מחיר ישן -4.51 שקלים לליטר), דהינו התיקרות בשיעור 4.21%.
- ליטר בנזין מאוקטן 96 מועשר בעופרת (סוג ישן) - 4.72 שקלים בתידלוק מלא (מחיר קודם 4.54 שקלים לליטר), דהיינו התייקרות בשיעור 3.96%.
- וליטר מהמוצר החדש - בנזין באוקטן 96 נטול עופרת אך מועשר בתוסף אשלגני - 4.70 שקלים (מחיר קודם - 4.53 שקלים לליטר), דהיינו התייקרות בשיעור 3.75%.
התייקרות המחירים הינה פועל יוצא מהשינויים שחלו במחירי הנפט הגולמי בשווקי ההשוואה שבאגן הים התיכון, במהלך 5 ימי העבודה האחרונים, והשפעת השינויים בערך השקל יחסית למחיר המטבעות הזרים.
כמו כן יתייקרו מוצרי האנרגיה באים" גפ"מ, נפטא, דלק סילוני, סולר להסקה ומזוט לחברת חשמל - מה שעלול לגרום לייקור החשמל במסווה הידוע של "ייקור סל הדלקים", אשר כמעט לעולם אינו מוזל.
שאלות רבות הגיעו למערכת באשר לאופן שימוש הנכון בבנזין החדש והבלתי מועשר בעופרת, מאוקטן 96, עליו נימסר כאן לראשונה לפני חודש בדיוק.
מהמשרד לתשתיות לאומיות נימסר כי הכנסת המוצר החדש נעשתה בשיתוף עם כל הגורמים האחראים, אך למעשה לא ברור מיהם אותם גורמים. מכון התקנים למעשה אינו בעל עניין לצעדים להם נתן את אישורו הטכני בלבד, מאיגוד ייבואני הרכב נימסר כי כלל אינם מודעים לנושא, וכך נות משרד התחבורה כ"איש הרע" בסיפור.
ממשרד התשתיתמדגישים כי בבריטניה מועבר מידע שותף לצרכנים, שכן בעיקר חשוב הדבר לרכב אספנות ישן באמת. חדוות האיוסף הבריטית הגיה זה מכבר לשיראל, אך חזקה על אנשי מועדון ה- 5, אוספי הרכב העתיק, כי הם יודעים את שעליהם לעשות גם בלי להוועץ ברשויות. להם יש את דויד נמרי, אשר מומלץ ביותר להוועץ בו בנושא העשרת הדלק בעופרת.
הבעייה תחמיר עת יורשו הנהגים להוסיף את תוסף הלובריקציה בעצמם למנועי מכוניתם.