עיתון ישראל היום ממשיך להוביל בשיעור הקריאה בימי חול ולראשונה עבר את עיתון
ידיעות אחרונות בשיעור הקריאה גם בסוף שבוע. זאת על בסיס השוואה חצי שנתית. הפער בשיעור הקריאה בסוף שבוע ביו שני העיתונים אינו מובהק סטטיסטית. כל זאת על-רקע המשך ירידה כללית בשיעור הקריאה בעיתונים.
בעיתונות יום חול בתקופה חצי שנתית, ינואר-יוני 2017, ישראל היום ממשיך להוביל בצורה מובהקת לעומת ידיעות אחרונות עם שיעור קריאה של 36.7% לעומת 38.6% ביולי-דצמבר 16'. באותה התקופה, שיעור הקריאה של ידיעות אחרונות עומד על 32.5% לעומת 33.9% ביולי-דצמבר 16'.
גם בראייה שנתית ישראל היום ממשיך להוביל בצורה מובהקת סטטיסטית ביום חול, כאשר שיעור הקריאה עומד על 37.6% לעומת 38.9%. זאת לעומת ידיעות אחרונות שעומד על אחוז קריאה של 33.2% לעומת 35.1% בשנה הקודמת.
בסוף-השבוע, בתקופה חצי שנתית, ינואר-יוני 2017 ישראל היום מוביל לראשונה בשיעור הקריאה על ידיעות אחרונות כאשר שיעור הקריאה שלו עומד על 34.6% לעומת 37.2% ביולי-דצמבר 16'. למרות ירידה זאת, שיעור הקריאה של ידיעות ירד ל-34.1% בינואר-ינואר 17' מ-38% ביולי-דצמבר 16'. הפער בין שני העיתונים אינו מובהק.
בראייה שנתית, ידיעות אחרונות ממשיך להוביל בסוף-השבוע אבל שיעור הקריאה של שני העיתונים צמוד ואינו מובהק סטטיסטית. שיעור הקריאה לגיליון יום ו' של ידיעות עומד על 36.1% (לעומת 38.7% בשנה קודמת). זאת לעומת ישראל היום עם שיעור קריאה ביום ו' של 35.9% (לעומת 37.1% בשנה קודמת - ירידה לא מובהקת).
מעריב סופהשבוע שומר על יציבות עם 5.4%, הארץ עולה ב-0.7% ל-5%,
מקור ראשון עולה ב-0.3% ל-3.8%, ואילו בשבע יורד ב-1.4% ל-6.3%.
בניתוח המגמה של סך כל הקריאה לאורך שלוש השנים האחרונות, ניתן לראות המשך מגמה ברורה של ירידה כללית ומשמעותית בשיעור קריאת עיתונים.
בעיתוני יום חול ניכרת ירידה חדה מובהקת מינואר-יוני 2015 כאשר שיעור הקריאה עמד על 59.9% ל-53.0% בינואר-יוני 2017. שיעור הקריאה בעיתונות סוף שבוע התנהג בצורה דומה מינואר-יוני 15', כאשר שיעור הקריאה עמד על 61.3% עד ינואר-יוני 2017 כאשר שיעור הקריאה בסוף שבוע עומד על 54.6%. ירידות אלו מובהקות סטטיסטיות.
ירידה בשיעור ההאזנה
בניתוח שיעורי האזנה לרדיו עולה כי ניכרת מגמת ירידה מתמשכת בשיעור סה"כ ההאזנה לרדיו מיולי-דצמבר 2015 לעומת ינואר-יוני 2017 מ-71.2% ל-66.5%.
על-פי הסקר, גלגלצ ירדה ב-4% ל-33.6%,
גלי צה"ל ירדה ב-2.3% ל-22.7%, רשת ב' ירדה ב-1.1% ל-22.44% האזנה ורשת ג' ירדה ב-2.5% ל-14.4%. תחנות הרדיו האזורי המשווקות על-ידי שפ"א ירדו ב-3% לכדי 31.6%. בשלוש השנים האחרונות עלתה רשת מורשת של
קול ישראל בהתמדה מ-1.8 ל-3.3 אחוזים. רשתות קול ישראל ידעו בתקופה האמורה תקופה קשה של פירוק.
לכאורה, הגורם המרכזי לתופעה זו נראה כתוצאה מירידה בשיעור סה"כ ההאזנה לתחנות רדיו "שפ"א" (הרדיו האזורי) שירד מ-יולי-דצמבר 2015 מ-37.2% ל-31.6%. למרות האמור לעיל ובבחינת שיעור ההאזנה לתחנות האזוריות הבודדות ששייכות לקבוצה זו, לא ניכרת תופעת ירידה דומה - דבר שכנראה מעיד על חפיפה גדולה יותר לאורך זמן בין מאזיני התחנות. המשמעות היא שלמרות ששיעור ההגעה (כמות האנשים השונים שהאזינו ללפחות תחנה אחת) ירד לאורך זמן, מאזינים אלו האזינו למספר רב של תחנות, דבר שאינו בהכרח שלילי בהתייחסות למדיה שכוחה בפרסום הוא "שכיחות" ההגעה ולא רק מספר האנשים השונים שהם בעלי פוטנציאל חשיפה.