רשת חנויות המזון,
רמי לוי שיווק השקמה, פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני ולמחצית הראשונה של שנת 2017: הכנסות הרשת צמחו בכ-14.2% לכ-1.29 מיליארד שקל, לעומת כ-1.13 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה במכירות נבעה מפתיחה של 10 סניפים חדשים, בעוד שהירידה במכירות חנויות זהות בשיעור של 2.8% נבעה מהורדת מחיר בכ-6% בממוצע לכל מוצר, וזאת בהשוואה לשנה קודמת. אלמלא הורדת המחירים, ככל הנראה, הייתה נרשמת עלייה של כ-3% במכירויות חנויות זהות. בנוסף, ניכרת השפעה קלה של הקניבליזציה בגין פתיחה של הסניפים החדשים.
המכירות למ"ר ברבעון השני של שנת 2017 הסתכמו ב-15.76 אלף שקל למ"ר, בהשוואה ל-15.33 אלף שקל למ"ר ברבעון קודם ו-16.81 אלף שקל למ"ר ברבעון המקביל אשתקד. הירידה במכירות למ"ר בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד נבעה בעיקר מקנבליזציה קלה שנגרמה עם פתיחת הסניפים החדשים, משטחם הגדול של הסניפים שנרכשו מרשת "יו", וכן מתהליך הבשלה מדורג של הסניפים החדשים. בעוד שבהשוואה לרבעון הקודם, נרשמה עלייה של 2.6% בהיקף המכירות למ"ר.
הרווח הגולמי של רמי לוי שיווק השקמה ברבעון השני של שנת 2017 עלה בכ-12% לכ-276.5 מיליון שקל, בהשוואה לכ-245.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הגולמי של הרשת ברבעון המדווח הסתכם בכ-21.44%, לעומת כ-21.78% ברבעון המקביל אשתקד. השינוי בשיעור הרווח הגולמי מיוחס ליישום מבצעי מחירים במהלך הרבעון השני של השנה, בהתאם לאסטרטגיית החברה - השמה את הצרכן במרכז ומקפידה על סל המוצרים הזול ביותר עבורו.
הרווח התפעולי של רמי לוי ברבעון השני של שנת 2017 עלה בכ-28.5% לכ-43.7 מיליון שקל, בהשוואה לכ-34 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח התפעולי ברבעון המדווח עלה לכ-3.4%, בהשוואה ל-2.68% ברבעון הקודם ו-3.01% ברבעון המקביל אשתקד. העלייה בשיעור הרווח התפעולי נבעה בעיקר מקיטון בשיעור הוצאות מכירה, שיווק, הנהלה וכלליות, וזאת בעיקר כתוצאה מהתמתנות קצב פתיחת הסניפים במהלך שנת 2017, בהשוואה לפתיחה מואצת של 12 סניפים חדשים במהלך שנת 2016, וכן כתוצאה מצמצום ההוצאות התפעוליות. כל זאת, על-אף העלייה בהוצאות השכר ובשכר המינימום, החשמל והארנונה. להערכת החברה, קיים פונציאל נוסף להפחתת עלויות התפעול גם במהלך הרבעונים הבאים.
ה-EBITDA של הרשת ברבעון השני של שנת 2017 עלה בכ-27% לכ-60.2 מיליון שקל (כ-4.7% מההכנסות), לעומת כ-47.4 מיליון שקל (כ-4.2% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.
בשורה התחתונה, רשת רמי לוי שיווק השקמה סיימה את הרבעון השני של שנת 2017 עם גידול של כ-31% ברווח הנקי לסכום של כ-33.6 מיליון שקל, לעומת כ-25.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול ברווח הנקי ברבעון נבע, כאמור, מהצמיחה בהכנסות כתוצאה מפתיחת 10 סניפים חדשים ומקיטון בשיעור הוצאות מכירה, שיווק הנהלה וכלליות - בקיזוז הירידה בשיעור הרווח הגולמי לצורך שמירה על הסל המוצרים הזול ביותר לצרכן.