5 חודשים בלבד לאחר הצגת אב הטיפוס בתערוכת פרנקפורט שנערכה בשלהי קיץ 2003, הופכת הסיאט מדגם אלת'אה למציאות ופותחת סידרה שלמה של גירסאות חדשות. המכונית תושק בתערוכת ז'נבה שתערך בתחילת מרס.
האלת'אה מציגה גם פלח שוק חדש - MSV (Multi Sports Vehicle) מיניוואן ספורטיבי רב שימושי, המעניק משמעות חדשה למיניוואן המשפחתי המרווח - שהינו עתה גם ספורטיבי יותר.
לאלת'אה תוים המעידים על עיצוב כל דיגמי סיאט העתידיים: שבכת קרור גדולה, פנסי דרך ראשיים דמויי שקד, ו'קו דינאמי' המתחיל בחיפויי הגלגלים הקידמיים ומסתיים בירכתי המכונית. אחראי על העיצוב מעצב הבית המפורסם, ולטר דה-סילבה, אשר השכיל להצניע את מרווח הפנים הגדול במימדים חיצוניים קומפקטיים וספורטיביים.
מימדי האלת'אה: אורך - 4,280 מ', רוחבה 1,770 מ', וגובהה 1,570 מ'. לתא המיטען כפול המיפתחים, נפח בן 400 ליטרים.
מכלוליה המוטוריים של האלת'אה כוללים מנועי FSI, מתלים קידמיים מסוג חדש, מתלה אחורי רב חיבורי, מערכת הגה בעלת תיגבור אלקטרו - מכאני ומערכות מיזוג אויר נפרדות לנהג ולנוסע שלצידו. מערכת מגבים ייחודית חבוייה בקורות A הקדמיות, שלצד השמשה הראשית.
האלת'אה הסדרתית תצויד במיגוון מנועים: מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר המפתח 102 כ"ס, מנוע 2.0 ליטר הזרקה ישירה המפתח 150 כ"ס, וצמד מנועי דיזל - האחד בנפח 1.9 ליטר טורבו - דיזל TDI המפתח 105 כ"ס, והשני בנפח 2.0 ליטר טורבו - דיזל TDI המפתח 140 כ"ס. מנועי ה- 2.0 ליטר והדיזל יעבירו הכוח לגלגלים באמצעות תיבות ידניות בעלות חצי תריסר יחסי העברה, וכן תוצג התיבה האוטומטית מסוג טיפטרוניק המאפשרת גם תפעול ידני.
בתחום הבטיחות מציעה האלת'אה חצי תריסר כריות אוויר מתנפחות, וכן ABS למניעת נעילת גלגלים, בקרת יציבות - ESP, תיגבור למערכת בלימת חרום EBA ובקרת משיכה TCS. תהיה זו הסיאט העשירה ביותר מעולם באביזרי בטיחות, כולל שלוש חגורות אחוריות בעלות 3 נקודות עיגון וקדם מותחנים לכל אחת ומערכת איזופיקס למושבי תינוק.